stuntbilder helsingborg!

:D:D jaja, gatorna e vårt hood !

Kanske inga problem med en 50cc som din på gatan, men jag vill stunta ostört på en laglig plats där man slipper oroa sig för att bli av med B-kortet, behöver det i jobbet och det är en onödig risk att ta om det går att stunta lagligt på inhägnat område.

Jocks man behöver ju inte stanna när polisen kommer o ge dem sitt körkort, man kan ju alltid köra hem

Jocks man behöver ju inte stanna när polisen kommer o ge dem sitt körkort, man kan ju alltid köra hem

Sant, men om man vill vara på den säkra sidan så vore det smidigt med en stuntplats. Men det lutar väl åt att hålla sig på något industri område och hoppas att man får träna ostört.

Kanske inga problem med en 50cc som din på gatan, men jag vill stunta ostört på en laglig plats där man slipper oroa sig för att bli av med B-kortet, behöver det i jobbet och det är en onödig risk att ta om det går att stunta lagligt på inhägnat område.

har jag inte helt fel för mig ¨så e de samma "straff" på min fifty som på din tunga båge... vi båda får olovligkörning, jag har mitt B-kort på prov, du också kanske? då åker bådas? eller e jag helt ute och cyklar? sen ska du kunna få vara på en laglig plats som just du FÅR vara på, så undrar jag inte om först får köpa dig en tomt ala minst 1000 m2 om de ska vara lönt, sen göra de till ett gödkänt inhägnat område.....

eller e jag helt ute och cyklar?

Kan säkert stämma, dock känns det som polisen gör lite undantag för minimotos/trimmade moppar osv, så din crf50 kanske kommer lite lättare undan, jag vet inte.

sen ska du kunna få vara på en laglig plats som just du FÅR vara på, så undrar jag inte om först får köpa dig en tomt ala minst 1000 m2 om de ska vara lönt, sen göra de till ett gödkänt inhägnat område.....

Ett inhängnat område är väl just bara ett område med staket/stängsel som ägs av en privatperson eller företag (lager som har stora asfaltsytor) ?

Såg bilder på er hemsida där ni körde vid Bostik, kan man inte snacka med ägarna där och fråga om man kan få träna på deras mark mot ersättning eller liknande?

Last edited:
Kan säkert stämma, dock känns det som polisen gör lite undantag för minimotos/trimmade moppar osv, så din crf50 kanske kommer lite lättare undan, jag vet inte.

Ett inhängnat område är väl just bara ett område med staket/stängsel som ägs av en privatperson eller företag (lager som har stora asfaltsytor) ?

Såg bilder på er hemsida där ni körde vid Bostik, kan man inte snacka med ägarna där och fråga om man kan få träna på deras mark mot ersättning eller liknande?

jo kanske, alltså jag har för mig att de ska jävligt mycke till för att det ska räknas som inhägnat, de räcker liksom inte med ett staket och några grindar in.. vet inte exakt hur de ska vara för att vara ett godkänt inhägnat men vet iaf att de inte räcker med lite staket!

Kraven på vad som anses vara inhägnat område är mycket höga. Ett flygplatsområde eller ett militärt område betraktas till exempel normalt inte som ett inhägnat område. Det är Polisen, åklagare och svensk domstol som tolkar den svenska lagstiftningen och som prövar vilka områden som kan anses vara inhägnade.

http://www.vv.se/templates/page3____1016.aspx

haha göb cire min vän, klart ja kan! först ska man räcka finger åt dem sen wheela iväg sketa snabbt, sen börjar träningen hahaha

haha göb cire min vän, klart ja kan! först ska man räcka finger åt dem sen wheela iväg sketa snabbt, sen börjar träningen hahaha

Okej men jag är den första som anmäler mig till din nybörjarkurs i "smitning från polisen". När börjar den? Är det mycket praktiska övningar?

1. Eric
2.
3.

Jag hänger med på kursen, men jag tycker att kenny_dff ska börja burna o reta upp polisen sen hänga av dom, på så sätt kan vi andra komma undan lättare. ^^

En fuckyouburnout kanske skulle suttit fint?

1. Eric
2. Jocke om hoj införskaffas.
3.

1. Eric
3. fille... eller ja de kan jag redan skit bra själv:D Tim måste ju bara vara med.. han vet ju garanterat inte hur man gör... skriver upp honom!:D :yoparty
4. Tim (BLT)

1. Eric
3. fille... eller ja de kan jag redan skit bra själv Tim måste ju bara vara med.. han vet ju garanterat inte hur man gör... skriver upp honom!
4. Tim (BLT
5. Ken. Kan jag få vara polis då? Stoppie med batong i framhjulet ser nog kul ut! ;)

Kraven på vad som anses vara inhägnat område är mycket höga. Ett flygplatsområde eller ett militärt område betraktas till exempel normalt inte som ett inhägnat område. Det är Polisen, åklagare och svensk domstol som tolkar den svenska lagstiftningen och som prövar vilka områden som kan anses vara inhägnade.

http://www.vv.se/templates/page3____1016.aspx

Tror ärligt talat att det inte e så svårt att få ett inhängnat område godkänt.
Vi fixade en endurobana i anslutning till en crossbana o för att få den godkänd o klassad som inhängnat område behövde vi först hängna in området(satte trästolpar med 2 stålvajrar på 1/2 sträckan o restrerande sträcka rann det en å ,så där slapp vi ha stängsel) sen ringde vi farbror P som skickade dit sin Bäste man för att besiktiga banan, ja o sen så var det klart. bara att köra med crosshojar o annat oreggat fordon. Tänk på alla crossbanor som finns , inga särskilt seriösa stängsel runt dom alltid. Det viktiga e att få dit rätt person som har makten att godkänna området. Ring lokala polismyndigheten så kopplar dom dig säkert till rätt person....

haha ni har ju inte skrivit upp mig på listan, bara för ja redan kan elr ? nja vi får ha lite teori här först o som sagt en fuck you burnout gör även susen innan jakten tar form, man måste hetsa till de så dem ger järnet o verkligen vill fånga en annars e de ju ingen sport!!

haha ni har ju inte skrivit upp mig på listan, bara för ja redan kan elr ? nja vi får ha lite teori här först o som sagt en fuck you burnout gör även susen innan jakten tar form, man måste hetsa till de så dem ger järnet o verkligen vill fånga en annars e de ju ingen sport!!

en vis man talar... förresten hej kenny, hur ser du ut nu förtiden? i och med att vi inte har sett dig på säkert, ja 3 däck, de vill säga 2 säsonger.... skärp till dig nu, ring imorn hejs !!!!!1

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back