jag käkar både mat och pulver.. Under en cup som jag hade sex matcher på 3 dagar gick jag upp 3 kilo med hjälp av pulver efter varje match så lite nytta bör det göra..
Jo, man tycker ju det. Därav intresset.
Fabbe i sig är ju ett pulver.
Tjöp dig en gainer i vilken hälsokostaffär som helst. Där får du i dig lite av varje som kan tänkas behövas, även om det mestadels är kolhydrater. Vill du bli slimmad och snygg som mig så nöj dig med en proteinshake efter träningen (släng i två råa ägg om du känner för det).
Aptiten kommer öka iom träningen i sig, förhoppningsvis är det då lättare för dig att äta det där lilla extra som gör dig stor och stark.
Pulver med allt vad det innebär kanske är onödigt (gör mer nytta än inget alls iaf om du frågar mig) men om inte annat så ger det en liten push för psyket vilket gör träningen roligare.
Haha, jag bara väntade på att du skulle hitta hit
Aptiten är på topp, äter ju som en häst.
Men iaf, jag vill ha den hjälp jag kan få via pulver. Men först vill jag forska lite i ämnet innan jag lägger pengar på ett pulver som jag tidigare sett som .. Hursom, mat får jag tillräckligt, nu vill jag trycka på extra med pulver. Skinnstället skall fyllas, och jag vill bli starkare. Kan jag skynda på resultatet med hjälp av pulvar, då tackar jag inte nej.
Frågan är väl egentligen VILKET pulver hjälper mig & mina behöv bäst? Kolhydrater & protein är bra, mer & djupare än så går inte kunskap i ämnet.
beror på.
ja, om han inte förbrukar den energin han tar in.
nej, om han tränar och därmed får hans muskler att använda energin (a.k.a bygga muskler).
kanske inte helt logisk metafor:
att käka kemikalie som är extremt koncentrerade för att bygga muskler istället för att äta hälsosamt är som att ta och pressa in 1000 Hk i en MotoGP-hoj, det gör knappast hojen bättre, det bidrar bara till obalans och får/kan få negativa konsekvenser.
Du har en poäng, tanken är att kombinera maten med dessa kemikalier.
Att kunna dra en dryck efter träningspasset som jag avslutat precis innan jag börjar kvällskiftet(15.00) - Som mättar och hjälper mig innan jag har min lunch 19.00, tackar jag inte nej till.
.
.