Pulver - träning

jag käkar både mat och pulver.. Under en cup som jag hade sex matcher på 3 dagar gick jag upp 3 kilo med hjälp av pulver efter varje match så lite nytta bör det göra..

Jo, man tycker ju det. Därav intresset.

Fabbe i sig är ju ett pulver :hihi.

Tjöp dig en gainer i vilken hälsokostaffär som helst. Där får du i dig lite av varje som kan tänkas behövas, även om det mestadels är kolhydrater. Vill du bli slimmad och snygg som mig så nöj dig med en proteinshake efter träningen (släng i två råa ägg om du känner för det).

Aptiten kommer öka iom träningen i sig, förhoppningsvis är det då lättare för dig att äta det där lilla extra som gör dig stor och stark.

Pulver med allt vad det innebär kanske är onödigt (gör mer nytta än inget alls iaf om du frågar mig) men om inte annat så ger det en liten push för psyket vilket gör träningen roligare.

Haha, jag bara väntade på att du skulle hitta hit :yoparty
Aptiten är på topp, äter ju som en häst. :gnissla Men iaf, jag vill ha den hjälp jag kan få via pulver. Men först vill jag forska lite i ämnet innan jag lägger pengar på ett pulver som jag tidigare sett som .. :rolleyes:

Hursom, mat får jag tillräckligt, nu vill jag trycka på extra med pulver. Skinnstället skall fyllas, och jag vill bli starkare. Kan jag skynda på resultatet med hjälp av pulvar, då tackar jag inte nej.

Frågan är väl egentligen VILKET pulver hjälper mig & mina behöv bäst? Kolhydrater & protein är bra, mer & djupare än så går inte kunskap i ämnet.

beror på.

ja, om han inte förbrukar den energin han tar in.
nej, om han tränar och därmed får hans muskler att använda energin (a.k.a bygga muskler).

kanske inte helt logisk metafor:
att käka kemikalie som är extremt koncentrerade för att bygga muskler istället för att äta hälsosamt är som att ta och pressa in 1000 Hk i en MotoGP-hoj, det gör knappast hojen bättre, det bidrar bara till obalans och får/kan få negativa konsekvenser.

Du har en poäng, tanken är att kombinera maten med dessa kemikalier.
Att kunna dra en dryck efter träningspasset som jag avslutat precis innan jag börjar kvällskiftet(15.00) - Som mättar och hjälper mig innan jag har min lunch 19.00, tackar jag inte nej till.

Dem hajar inte att jag vill gå upp i muskelmassa :)

Förstår att det inte är lätt att förstå för dig, jag har själv varit i samma situation. Jag har aldrig kunnat gå upp i vikt fastän jag åt så att alla höjde på ögonbrynen. Grejjen är att man måste äta ÄNNU mer än så. Det finns ingen större fördel att ta pulver jämfört med hemlagad mat, så slösa inte energin på pulver.

Ät mer helt enkelt. Självklart kommer du gå upp i vikt, det är i princip omöjligt att bygga muskler utan att lägga på sig lite fett.

Äter du tillräckligt går du upp i vikt, om det är i fett eller muskler bestäms av två andra faktorer:

1. Träningen - Träna rätt så bygger du mer muskler
2. Hormoner - Har du rätt hormonnivåer bygger du mer, och eftersom du verkar vara i åldern runt puberteten borde inte det vara något problem.

Jag kan säga såhär: Hur mycket du än tror du äter just nu så är det inte tillräckligt.

Eller så börjar du träna hjärncellerna först för de kan inte väga mycket i ditt fall. Varför kalla någon idiot för på det där viset, lärde inte din mamma dig att man inte ska kasta sten i glashus?

Du kan ju inte seriöst påstå att ditt tidigare inlägg tillade något konstruktivt till trådskaparens diskussion om pulvrets inverkan vid träning? Att du har lyckats bli tjock och pluffsig samtidigt som du gick ner i vikt är av föga intresse, och att du helt missar det inlägg där han undanbeder spam gör inte saken bättre så då kan man kanske anse att han har rätten att kalla dig vad han vill för att få bort dig ur tråden. Bra att vi är överens på den punkten så du slipper gagga vidare i frågan :tummenupp

För att återgå till ämnet:
Jag äter flitigt med pulver när jag tränar, och jag vet inte vad det gör för nyttigt i kroppen mer exakt men det går fort att öka i vikt. Sen om det är mestadels vatten eller inte ska jag låta vara osagt men det känns som kvalitativ muskelmassa om man bara känner på muskelns fasthet. Även styrkan ökar men det är väl mer under ett initialt skede för att sedan plana ut lite. Jag har aldrig sett någon som tränat seriöst som inte har ätit tillskott i olika former, men är man mer motionärsaktig i sitt utövande så går det givetvis lika bra med en banan efter passen. Titta på Emil så ser du ju att det fungerar, han har bara pulver i sina muskler ;)

En gång i tiden när jag började att träna var jag 185cm lång 65kg lätt.
Som jag nu då.. Blir 24 i juni.
Ska ner till Gymgrossisten i byn och köpa mig Whey-80 som faktiskt funkade bra när jag tränade förut. Roligare att träna nu när man har en polare som hjälper en också. Vill iaf komma upp i 72kg om några månader.

Du kan ju inte seriöst påstå att ditt tidigare inlägg tillade något konstruktivt till trådskaparens diskussion om pulvrets inverkan vid träning? Att du har lyckats bli tjock och pluffsig samtidigt som du gick ner i vikt är av föga intresse, och att du helt missar det inlägg där han undanbeder spam gör inte saken bättre så då kan man kanske anse att han har rätten att kalla dig vad han vill för att få bort dig ur tråden. Bra att vi är överens på den punkten så du slipper gagga vidare i frågan :tummenupp

Känslan av att jag har missat klubben för inbördes beundran vällde över mig. Det var inte konstruktivt på något vis, ungefär som 99% av alla andra trådar. Men jag glömde att du är seriös överallt i dina trådar, det har jag minsann sett.
Eller så läser man mellan raderna; Grabben vill gå upp i vikt, då ska han käka.
Men jag lämnar er ifred så får ni köra seriöst ett tag, det kan inte vara lätt när såna som jag förstör hela tiden.

Så det räcker inte med något sånt här bara?

Nej, det där är bara den ena sidan av myntet. Du behöver energi också, i form av snabba kolhydrater. Helst maltodextrin. Man kan jämföra det med ett bygglag murare som ska mura ett hus. Efter träning, när du har överbelastat dina muskler så vill kroppen anpassa sig till de tyngre livsvillkoren genom att bygga muskler. Och till det behövs murstenar (aminosyrorna i proteinet) och murare (energi till att bygga upp musklerna). Lite förenklat, men ungefär så.

Det allra bästa är alltså att käka vassleproteinisolat, maltodextrin (eller ännu hellre Vitargo) samt gärna också kreatin. Men dom flesta klarar sig alldeles utmärkt på en färdigblandad gainer. I en gainer får man kanske inte de allra bästa proteinerna osv men det är oftast fullt tillräckligt och samtidigt billigare.

Tänk även på att käka en ordentlig middag en stund efter träningen. Det är timmarna efter träning som kroppen bygger muskler. Det sämsta man kan göra efter träningen är att åka hem och sova.

1. Massa proteinrik mat (Kött, fisk, fågel)
2. Snabba kolhydrater (Långsamma hinner du bränna och du vill ju lägga på dig, sen är det bättre med lite hull för ligament etc iom att du är otränad)
3. var inte rädd för fetter, men se till att inte bara äta pizza, du behöver ALLA sorters fetter!

Pulver är totalt överkill i ditt läge.. skippa det åtminstone 6-10 månader om du fortsätter träna

Du borde prova den här eller den här.
Denna är inte heller så dum.
Känslan av att jag har missat klubben för inbördes beundran vällde över mig. Det var inte konstruktivt på något vis, ungefär som 99% av alla andra trådar. Men jag glömde att du är seriös överallt i dina trådar, det har jag minsann sett.
Eller så läser man mellan raderna; Grabben vill gå upp i vikt, då ska han käka.
Men jag lämnar er ifred så får ni köra seriöst ett tag, det kan inte vara lätt när såna som jag förstör hela tiden.
Dee_cati - Fabbe
1 - 0

Det folk som ni som ger detta forumet ett så dåligt rykte, att söka information här är stört omöjligt utan att det skall komma folk med skadeglädje och inte har bättre för sig på dagarna. Synd att många trådar skall bli såhär nersmutsade av tragiska råttor så att man helt plötsligt är nere på samma nivå som på bike.se. Tragiskt.

Men som sagt, världen är inte perfekt. Inte ens bland motorcyklister i sverige.

Mjo, men mina muskler man bli större & på så sätt väger jag mer :)
Jag fattar :) Jag fick göra ngt slags test för längesen dom mätte och dona och kom fram till att av träning så skulle jag kunna iaf lägga på mej 2-3kg för mycket slit för dom få kilorna :)

För att återgå till ämnet:
Jag äter flitigt med pulver när jag tränar, och jag vet inte vad det gör för nyttigt i kroppen mer exakt men det går fort att öka i vikt. Sen om det är mestadels vatten eller inte ska jag låta vara osagt men det känns som kvalitativ muskelmassa om man bara känner på muskelns fasthet. Även styrkan ökar men det är väl mer under ett initialt skede för att sedan plana ut lite. Jag har aldrig sett någon som tränat seriöst som inte har ätit tillskott i olika former, men är man mer motionärsaktig i sitt utövande så går det givetvis lika bra med en banan efter passen. Titta på Emil så ser du ju att det fungerar, han har bara pulver i sina muskler ;)

Du har tolkat min fråga helt rätt till skillnad mot annan ohyra i tråden. Tackar för dina & andras givande kommentarer.

Last edited:
Du har tolkat min fråga helt rätt till skillnad mot annan ohyra i tråden. Tackar för dina kommentarer.

DET i sin tur tolkar jag som att du mest vill få medhåll i att det bästa för dig är att köpa pulver!

1. Är du otränad kommer inte din kropp att kunna tillgodogöra sig de näringen på det sätt du vill.
2. Du behöver massa fett för att smörja muskler, leder och ligament för att inte skada dig om du ska köra tungt, vilket du måste för att gå upp i vikt!
3. Ingenting i pulver är exklusivt för pulver, däremot kan kroppen må bättre 8vilket är en förutsättning för din ork/energi) om den själv får spjälka ut näringen.
4. Pulver är perfekt när man vill äta 6-8 mål om dagen och ska ha ett liv samtidigt.. Du behöver knappast äta så ofta för att få resultat!

E nog mer givande å fråga i ett träningsforum istället för i OT-delen i ett mc-forum tror du inte det?

Hejsan, här kommer mina tipps.

Jag anser att pulver/protein drinkar är skit, själv prövat och visst man kan köra lite hårdare på gymmet och går upp snabbare.. MEN

MEEEN... så fort du slutar med pulvret och träningen, säg 2 veckor tappar du i princip ALLT, varför ? Jo därför att du byggt muskler på vätska, snabbt fånget lätt förgånget vettu.

Om du verkligen vill bli stark äre riktig mat som gäller inget annat mkt kött såklart !! och då menar jag riktigt kött, inge fläskkött eller kebab här inte !! ÄLGKÖTT !

Sen så mineraler och vitaminer är jätteviktigt när man tränar!
Varför är toppidrottare ofta sjuka på tävlingssäsongen ? JO helt enkelt för de formtoppar då och eftersom de bara käkar döda kolhydrater (pasta och skit) så i samband med att deras kropp utsätts för stora påfrestningar försvagas immunförsvaret!

Skippa bröd
Skippa pasta
Skippa potatis

Ät sallad, kött, nötter och frukt i massor... gott och nyttigt.

Eller så kan du ju ta genvägen, köra på kreatin och kebab om du ba vill se rba ut till sommarn hähäh :D

Du fick ju 2 alldeles utmärkta svar i de 2 första inläggen, om du lägger den där energin på gymmet istället för att få roidrage på folks inlägg så ska du nog se att det går bra.

Jag anser att pulver/protein drinkar är skit, själv prövat och visst man kan köra lite hårdare på gymmet och går upp snabbare.. MEN

MEEEN... så fort du slutar med pulvret och träningen, säg 2 veckor tappar du i princip ALLT, varför ? Jo därför att du byggt muskler på vätska, snabbt fånget lätt förgånget vettu.

Om du verkligen vill bli stark äre riktig mat som gäller inget annat mkt kött såklart !! och då menar jag riktigt kött, inge fläskkött eller kebab här inte !! ÄLGKÖTT !

Varför är toppidrottare ofta sjuka på tävlingssäsongen ? JO helt enkelt för de formtoppar då och eftersom de bara käkar döda kolhydrater (pasta och skit) så i samband med att deras kropp utsätts för stora påfrestningar försvagas immunförsvaret!

Skippa bröd
Skippa pasta
Skippa potatis

Eller så kan du ju ta genvägen, köra på kreatin och kebab om du ba vill se rba ut till sommarn hähäh :D

Oj, nu vände du om i grytan så det heter duga. Det du säger är tvärtmot allt jag fått höra. Nu måste jag gräva djupare :)
Ja ska träna 4 dagar i veckan innan jobbet. Har precis tecknat ett år på sportlife.

Om vi säger såhär, om jag gör som du säger + pulver? Kanske jag får det "bättre" från båda sidor utifallatt?

Det folk som ni som ger detta forumet ett så dåligt rykte, att söka information här är stört omöjligt utan att det skall komma folk med skadeglädje och inte har bättre för sig på dagarna. Synd att många trådar skall bli såhär nersmutsade av tragiska råttor så att man helt plötsligt är nere på samma nivå som på bike.se. Tragiskt.

Men som sagt, världen är inte perfekt. Inte ens bland motorcyklister i sverige.

Ditt problem är att du inte lyssnade till det första svaret du fick, nämligen "Mammas mat, mer och oftare". Du bortser från det uppenbara bara för att du vill ha en enkel lösning. Inget pulver i världen kommer att få dig att öka i vikt om du inte äter tillräckligt.

Skippa bröd
Skippa pasta
Skippa potatis

Alltså, kolhydrater är grymt viktigt för att gå upp i vikt. Det du förordar där låter däremot som en bra bantningskur. :tummenupp

Ett sätt jag använde för att gå upp ordentligt i vikt:

Dagligt intag:
1.3-2g protein per kg kroppsvikt
1-2g fett per kg kroppsvikt
Fyll på med kolhydrater till önskad kalorimängd,för mig 3500kcal.

Last edited:
...

Håll er till topic eller skit i å svara. Helvetes enkelt.

Thihi, va? 'Håll med mig eller håll käft', eller vaddå?

Gör så här; gå till ett gym. Hitta den största killen på gymet. Han den svinigt stora. Fråga honom vad du skall göra nu när du vill gå upp i vikt, börja mecka med gainers, eller lära dig äta.

Du säger att du kan äta vad du vill utan att gå upp i vikt. Det är fel, har du inte tränat (hårt) förut så kan du inte äta. Det tar tid att lära sig det med, äta mycket, ofta och rätt.

När du kan det, då kan du börja kolla kemikalier. Det sagt, med den ödmjuka inställningen du visar här så är det väl oklart om du kommer att lyssna på folk som kan i vilket fall....

Ditt problem är att du inte lyssnade till det första svaret du fick, nämligen "Mammas mat, mer och oftare". Du bortser från det uppenbara bara för att du vill ha en enkel lösning. Inget pulver i världen kommer att få dig att öka i vikt om du inte äter tillräckligt.

...

:bow .

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back