Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanske var du lite ironisk... Men själva fordonet har man råd med, även försäkringen under den tiden man KÖR.. men att betala dyrt för något som står i garaget är ju inte kul, även om man har råd.
Ja.
Eller att folk envisas med att köpa fordon de inte har råd med.![]()
Vet inte om försäkringspremierna har enbart med ens privata ekonomi att göra...eller tycker du själv det är vettigt att betala mer i premie än vad själva objektet är värt??
Man gör alltid ett val när det gäller försäkringen.........
Jag valde valde att bara ha den Obligatoriska delen.
KentW
Och den obligatoriska delen är billig då..?![]()
Även om man bara trafikförsäkrar blir risken ändå stor att man får betala nästan lika mycket eller mer än hojen är värd. Känns inte så motiverat när det blir lika dyrt att köpa anan hoj om man förstör den.
Men det var inte det tråden handlade om. Undrar hur mycket vv tjänar på det här projektet..?
Och den obligatoriska delen är billig då..?![]()
Även om man bara trafikförsäkrar blir risken ändå stor att man får betala nästan lika mycket eller mer än hojen är värd. Känns inte så motiverat när det blir lika dyrt att köpa anan hoj om man förstör den.
Men det var inte det tråden handlade om. Undrar hur mycket vv tjänar på det här projektet..?
Fina klistermärken med skraplottsfunktion är inte gratis.
"Problemet" är väl att premien är beräknad på att hojen är påställd hela tiden, även de sekunder du inte kör.
Men, jag har ett nytt kryphål till 2008 så jag är nöjd.![]()
Det systemet kommer! Det heter "Pay as you drive" i England och jag läst att man utreder det i Sverige! Krävs GPS och tar även hänsyn till HUR man kört (hastighet, typ av väg osv.) så ni skulle förmodligen inte gillar det heller!Men premien borde ju baseras på hur mycket man kör. Om t.ex. du kör nästan varje dag, och jag kör väldigt sällan så borde jag betala mindre än du (förutsatt att det är exakt samma hoj, ålder, bostadsort, osv osv osv).
Det systemet kommer! Det heter "Pay as you drive" i England och jag läst att man utreder det i Sverige! Krävs GPS och tar även hänsyn till HUR man kört (hastighet, typ av väg osv.) så ni skulle förmodligen inte gillar det heller!![]()
Men om man är ung och äger en modern sporthoj så kommer det att kosta massor $$ enbart för trafikförsäkring.
Jävla svin.
...
Jävla svin.
Ja, herregud vad hemskt att man ska betala för de val man gör här i livet!
Allt borde vara gratis och betalas av "nån annan".![]()
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |