Påställning=50Kr

50 spänn igen, huga

Jävla svin.
Istället för att förändra de processer och den hantering som sker vid påställning, och t.ex sluta skicka ut en massa förhandsskattemärken och annat skit, så skjuter man kostnaden på användarna. Också ett sätt att utvecklas. Redan nu gör användaren hela jobbet med anmälan elektroniskt, betalar med autogiro, med automatik i nästan hela kedjan, och i skuggan av det, då kommer man på att ta ut en avgift.
Jävla svin.

Håller med dig jag...dessutom betalar dom inte tillbaka skattebelopp understigande 100 kr. Inget nytt i & för sig just på den punkten. Men på lastbilar höjde dom tydligen till belopp understigande 200 kr. Liknar nåt som i andra sammanhang brukar kallas förskingring. Om jag sätter en gräns någonstans att jag inte vill betala in belopp understigande eller överstigande en viss summa så lär jag inte få något gehör för den ideén kan man tänka, men dom verkar vara fria att diktera vilka "regler" som helst. Dessutom tar det i mitt tycke ganska lång tid för dom att betala tillbaka skattepengarna vid en ev avställning. Det kan jag i och för sig å ena sidan tycka verkar rimligt med tanke på att det är ett ganska rejält antal att hantera, men ställt i relation till hur vansinnigt bråttom dom har att få in pengarna på sitt konto vid en påställnig då tycker faktiskt att det är lite snett. För ca 3 år sedan hade vägverket enligt en artikel i smc tidningen ett överskott i sin kassa på ca 77 miljarder kronor (jag kan minnas lite fel på siffrorna men det var i den storleksordningen på ett ungefär) men då ansåg dom inte att det var nog. Dom siktade på enl tidningsartikeln att komma upp i ca 85 miljarder kronors överskott året därpå. FATTA vad mycket pengar dom drar in på dessa höjningar med exempelvis 50 kr avgiften för att ställa på. Den kan man inte vifta bort och avfärda som att det inte är någonting. När pengarna i det där överskottet dessutom i väldigt liten omfattning procentuellt sett kommer tillbaka till oss trafikanter i form utav vägunderhåll och allt vad det egentligen ska gå till men inte gör det. Då har vi all rätt i världen att bli dyngsura i humöret. Protestera mera vet jag!!! Kan inte alla börja maila sina klagomål till vägverket? Efter nog mycket klagande borde dom börja fatta...borde men dom är väl för dumma för att vilja fatta kanske:confused: Hade vi varit som fransmännen i sinnet, då hade vi gjort nåt riktigt radikalt i form utav nån jätteprotest för länge sedan, men inte vi inte...nä "ok, jag betalar väl då"...å sedan sitter vi & muttrar, som jag gör nu:D Jaja...vi kanske kan glädjas åt att det snart är sommar...Ha en bra dag alla grinollar & solstrålar & alla övriga:tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025