krokodilen73
Medlem
Ajabaja Boost inte jämföra olika hoja mot varandra!!!
Funkar inte på Soe kanske går bättre på Sh.
http://forum.soe.se/showthread.php?t=33097
Mvh Christer
http://forum.soe.se/showthread.php?t=33097
Mvh Christer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ajabaja Boost inte jämföra olika hoja mot varandra!!!Funkar inte på Soe kanske går bättre på Sh.
![]()
http://forum.soe.se/showthread.php?t=33097
Mvh Christer

Jag skrev i ett tidigare inlägg om portvinklar och tumble och lovade att återkomma med en bild. Här är den. Erland
Det är i denna tråden på sidan 20. Jag hittade en fin cfd bild av en Ilmor tumble port. Erland.
Mycket bra bild....... Tackar Här ser man hur svårt det är att få färskgaserna att fylla i bakant av insugsventilen allra hellst om man har flackare insugskanal som det är på dom flesta motardare. den där vinkel skulle jag vilja hafft![]()
Du Boost (eller någon annan) som har trimmat det mesta,hur är hållbarheten på KTM660?
Det gäller bara att hålla koll på rullvipporna på ktmen då är det lungt.Ok,låter bra.Vad är "problemet" med rullvipporna?
Hur går det med turboplanerna,blev det nått spons?
Ska bli högintresant att bromsa. Jag ska lägga ut bilder i morron på toppen innan jag våldtar denHur är det med orginal kamdrivning till Xr650 funkar det med den om man vässar? I HRC kitet ingår ju förstärkt kedja + sträckare.
Tänkte köra på Shell V-power när jag muttrat ihopa motorn kanske blir lite mera kräm och minskar "spikbenägenheten" något, det är väl 99 oktan i den såsen.
Mvh Christer
Kamkedjan ska ju vara dålig sägs det? . Jag har inte fått sönder någon än???
Annars har prox en för 500kr som ev är bättre? man kan ju inte köpa hrc kedjan den är för dyr!! Då låter jag hellre motorn rasa!!
En inblick i Svanhals teorin!
Fråga gärna om ni undrar nått ...
Med den här bilden vill jag visa hur en "rakställd" kanal ser ut ... (gsx-r 1000-07)
Stånkornas kanaler vet ni ju hur de ser ut vid det här laget. (lutande kanal)
Skillnaden på dessa två principer är att, den lutande kanalen har mycket svårt att få med sig flödesvirveln till ventilens bakkant,(se Erlands bild, även om den är förhållande vis rakställd)därför förlänger man ofta avståndet emellan ventilsätetesytan och kanalens botten.
På så vis har flödet en större chans att hinna följa med i böjen som blir ner till ventiltallriken och inte bara flöda runt den främre delen av ventiltallriken utan även utnyttja den bakre delen!
Jag skickar med en bild på Volvos svanhalstopp "531" det är dock en två ventilare! så utsendet blir ej helt lika.
Om ja inte vore så kass på PS skulle jag ritat i Gsx-r bilden!
Presis vad jag letat efter Gsx i genomskärning ooovvvvaaaaaabbbbrrrrraaaa!!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |