Inställningar R1 04-06

Jag tror att PC3 är modellspecifik eftersom man måste välja märke, modell, årsmodell på deras sajt.

Har du en PC3 behövs ingen killbox, då agerar PC3:an killbox och bryter strömmen.

Jepp kontaktstycken och i viss mån programvaran är modellspecifik, dock så kan PCIII passa mellan årsmodeller fast huruvida den gör det på R1 törs jag inte svara på.

Men kopplar man inte alltid PC3:an till ECUn som i sin tur kan påverka tändningen?

Nej kommunikationen är enkelriktad och sker endast ut från ECU. ECU skickar signal om hur länge spridarna skall vara öppna (pulsvidd), pulsvidden når PCIII och förlängs/kortas enl mappningen.
För att PCIII skall veta var i varv/TPS registret man är så kopplar man in sig på varv/TPS signal men dessa lystnar man bara passivt på.

Nej kommunikationen är enkelriktad och sker endast ut från ECU. ECU skickar signal om hur länge spridarna skall vara öppna (pulsvidd), pulsvidden når PCIII och förlängs/kortas enl mappningen.
För att PCIII skall veta var i varv/TPS registret man är så kopplar man in sig på varv/TPS signal men dessa lystnar man bara passivt på.
Där såg man :tummenupp

Då börjar det klarna! :)

Vad kostar killboxen? Har fått ett bra pris på PC3 som det kanske blir.

Nån som har nån erfarenhet av BiTubo bakdämpare då? Bra, bättre, bäst?

Nån som har nån erfarenhet av BiTubo bakdämpare då? Bra, bättre, bäst?

Det är en helt ok aftermarkettillverkare och troligtvis kommer du inte att uppleva att den är sämre än WP/Wilbers/k-tech mfl (sålänge det är deras racedämpare vill säga, de producerar än en del billiga gatdämpare som inte är sådär jättebra). Problemet kommer bara när du skall serva den då jag inte känner till någon i Sverige som gör det.

tar man pc3 från usa så kostar den 2000 ca och qs kostar 1300 men då har man ett mappningsbart alternativ.
enligt tidigare uppgifter här på sh så ställer även en pc3 tändningen så då borde den väl bryta det oxå.
summa totalt för detta blir då 3300 men då kan man mappa boxen oxå.
för 2700 så kan man bara växla och måste då ha en kitthärva upptill med box.
hoppas det blev lite klarare när jag summerat texten.:tummenupp

jag har hört att stockagård har en del reservdelar liggande,han kanske har något kul:tummenupp

och killboxen måste vara skitsmidig och montera,sandstream har hunnit det och rett ut det själv utan att skriva en enda tråd om det:)

pc3 får du lossa tanken för och sedan lossa kontakten som sitter där under och trycka i kontakterna emellan.
sedan stoppar du i 2 stift från qs i den så är det färdigt

Last edited:
Pc3

PC 3 ställer inte om tändnigen utan då måste man ha en yterligare box.

QS bryter bränsle tillförsel.

Å vad jag ser fram emot nästa år! Ska bli kul o slåss med dig DQ. På lika villkor, yay! :)

Jag själv har samma erfarenhet att ett simpelt schimskit fram inte är värt pengarna. Det du ska göra är att isåfall byta ut hela innandömet, alltså ett FGK-kit, men då snackar vi 15000 spänn. TTX bak och det är ytterligare 16000kr.

Jag tror dock att original kommer man långt med i Sverige. Speciellt på de nya hojarna vars dämpare börjar komma upp riktigt bra i kvalite.

Å vad jag ser fram emot nästa år! Ska bli kul o slåss med dig DQ. På lika villkor, yay! :)

Jag själv har samma erfarenhet att ett simpelt schimskit fram inte är värt pengarna. Det du ska göra är att isåfall byta ut hela innandömet, alltså ett FGK-kit, men då snackar vi 15000 spänn. TTX bak och det är ytterligare 16000kr.

Jag tror dock att original kommer man långt med i Sverige. Speciellt på de nya hojarna vars dämpare börjar komma upp riktigt bra i kvalite.

Ja, dom pengarna lägger jag inte på en 05a (som inte ens är min). Det handlar mer om att lära sig våga ladda ordentligt med en 1000cc. Är sekunder jag behöver kapa, inte tiondelar än så länge.

Hur är det för dig då? Är det klart att du åker Kawa?

Det du ska göra är att isåfall byta ut hela innandömet, alltså ett FGK-kit, men då snackar vi 15000 spänn. TTX bak och det är ytterligare 16000kr.
Vadå, kommer inte alla att köra med det i Rookie 1000 näst år? :D

Finns det inte PCIIIr längre? Den kunde man ställa tändningen med.... r´et var det viktiga i modellen... Hade sån på min SS600 (GSXR600 -01)

Vad rekomenderar ni för drevning till hojen, orginal är 17-45. Funderar på 15-46, förutom på Anderstorp som kräver lite högre hastigheter.

Vad rekomenderar ni för drevning till hojen, orginal är 17-45. Funderar på 15-46, förutom på Anderstorp som kräver lite högre hastigheter.

15-46 låter spontant lite hetsigt. Jag siktar på en kugg ner fram och 1-2 upp bak... Men jag vet å andra sidan inte mycket om R1an ;)

Jag fick det här tipset av Strider och efter att ha kollat lite referenser så verkar halva Pro S gänget köra med de här prylarna.

http://www.dwe.se/html/brytare.html

Jag har beställt.

Körde med yamaha original qs som hör till kit-härvan fram till Knutstorp där den gick sönder. Tappade över en sekund på varvtiden utan den när jag var van att ha den. Mot slutet av säsongen hade jag vant mig att köra utan och då skiljer det bara nån tiondel per varv men det kan vara nog så mycket.

Angående ridehight och fjädring så beror det ju en hel del på vad du ska köra på för däck, speciellt om du väljer något med högre profil typ dunlop.

Drevning kör jag ett 520 paket med 16-45.

Största skillnaden som jag upplever med kit-härvan och superbikemappningen är att gasresponsen är rekordsnabb. Kör man en originalhoj efter så känns den som att köra en volvo där det dröjer flera tiondelar från att man vrider på rullen till det faktiskt händer något. Som hojen är nu kommer ökningen på bakhjulet fanimej samtidigt som man vrider på rullen. Går säkert att köra lika fort utan och cykeln är då mycket snällare men den elakare varianten är mycket roligare :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...