Sjukt bra skrivet, tack![]()
håller med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sjukt bra skrivet, tack![]()
Tävlingsverksamhet har alltid varit en utvecklingsbas för de grejer vi övriga så småningom kunnat ta del av,
Kommer vi att minnas Rossi som den bästa RR-föraren genom tiderna eller som den som avslutade sin karriär med att gnälla på det mesta de sista åren?
Ja det är frågan, ska man gå på vad som har uträttats på banan i det de faktiskt tävlar i eller ska man gå på medias mer eller mindre vinklade citeringar av förare för att skapa rubriker. Jag vet vad jag går på...Kommer vi att minnas Rossi som den bästa RR-föraren genom tiderna eller som den som avslutade sin karriär med att gnälla på det mesta de sista åren?
Så stor på banan att allt gnäll kommer att glömmas bort - han har ju iaf. levererat - och det flerfaldigt!Kommer vi att minnas Rossi som den bästa RR-föraren genom tiderna eller som den som avslutade sin karriär med att gnälla på det mesta de sista åren?
Jäkligt trist att TC börjar komma in i MC sport också, dödade ju Rally totalt.
Visst folk snackar utveckling och att det alltid är så bra med UUUTVEECKLING.
Kan de som säger så utveckla lite ?
Jag tycker utvecklingen går åt fel håll när allt den gör är att minska skillnaden mellan dåliga förare och bra förare.
TC gör bra förare lata och dåliga förare snabbare.
Vad fan spelar det för roll om varvtider kapas med nån hundradel, är det för det man kör eller kör man för att vinna ett rejs som man själv körde och inte nån jävla dator som kört halva loppet ?
Om bara annat folk kan se att han oftast haft bästa materialet och supporten när han vann sina titlar!Kan inte folk se att han har åkt på sämre material än dom andra kanske man inte ska uttala sig!
Tänk vad människor har kort minne.![]()
Jag gissar att alla som inte höll pa Doohan i mitten av 90-talet tyckte att sporten var skit och att det var för ojämt med bara en förare i toppen.
+ massa bra text
Jag kan göra ett försök iaf
Från min horisont.
Utveckling är bra.
Det är den som lett till att vi sitter här och tjötar via internjet och att vi haft folk på månen osv.
Vi har bra mediciner osv osv.
Alltså: Bra.
Likaså med all teknik i motorsport. Den utvecklas, och nya upptäckter ger nya eror - och med det - sina förare.
Gamla förare som var bra förr tenderar att säga att det var bättre förr (såklart)
Att man var "bättre" ja t.o.m skickligare än dagen s förare sägs menande.
Sist i raden av fd mästerskapsvinnare som säger detta är Rossi.
Allt var bättre förr.
Men var det det?
Nej det var det inte tycker jag.
Men annorlunda. (och kanske vackrare?)
Och jag tror inte ett ögonblick på att "de stora" från förr - även om de hade kunnat transformerats till nutid då de stod på topp, hade haft en enda chans mot dagens förare.
TC eller inte. (de hade loosat i bägge fallen)
Jag tror att dagens MotoGp-förare är eoner före i både personlig utveckling, fysisk form, och det sätt de tränas vetenskapligt på, med nära nog kontroll på vartenda dugg de gör. Alltifrån näringsintag till ja vadsomhelst. De är elitidrottsmän ut i fingerspetarna på ett sätt som aldrig förekom förr.
Att då komma och påstå att förarna var bättre förr då de i ren jämförelse låg på rena Åsa-Nisse nivån är ju löjligt, då man kunde komma med en nästan köpehoj som man modifierat själv, och sedan vinna.
(vilket givetvis var en fenomenal bragd i sig - men samtidigt visar lite på vilken nivå det hela låg)
Tät och fin racing är det jag vill se.
Sen om den utövas på 1000cc blåtakt utan någon kontroll och hjulspinn långa som Mantorps raka - eller på överkontrollerade 4-taktare spelar ingen teater.
Det är lika för alla. (oc ingen borde således gnälla)
Det var bättre förr säger bara de som är snabba utan TC.
De är (omotiverat) rädda för konkurrens och detta är en härskarteknik att slippa just mer konkurrens. Så fungerar ju människan. Ffa tävlingsmänniskan.
Ingen ska komma och få nåt gratis här inte!
Surt sa räven säger jag.
Om bara annat folk kan se att han oftast haft bästa materialet och supporten när han vann sina titlar!
Du har fel
Jag kan göra ett försök iaf
Från min horisont.
Utveckling är bra.
Det är den som lett till att vi sitter här och tjötar via internjet och att vi haft folk på månen osv.
Vi har bra mediciner osv osv.
Alltså: Bra.
Likaså med all teknik i motorsport. Den utvecklas, och nya upptäckter ger nya eror - och med det - sina förare.
Gamla förare som var bra förr tenderar att säga att det var bättre förr (såklart)
Att man var "bättre" ja t.o.m skickligare än dagen s förare sägs menande.
Sist i raden av fd mästerskapsvinnare som säger detta är Rossi.
Allt var bättre förr.
Men var det det?
Nej det var det inte tycker jag.
Men annorlunda. (och kanske vackrare?)
Och jag tror inte ett ögonblick på att "de stora" från förr - även om de hade kunnat transformerats till nutid då de stod på topp, hade haft en enda chans mot dagens förare.
TC eller inte. (de hade loosat i bägge fallen)
Jag tror att dagens MotoGp-förare är eoner före i både personlig utveckling, fysisk form, och det sätt de tränas vetenskapligt på, med nära nog kontroll på vartenda dugg de gör. Alltifrån näringsintag till ja vadsomhelst. De är elitidrottsmän ut i fingerspetarna på ett sätt som aldrig förekom förr.
Att då komma och påstå att förarna var bättre förr då de i ren jämförelse låg på rena Åsa-Nisse nivån är ju löjligt, då man kunde komma med en nästan köpehoj som man modifierat själv, och sedan vinna.
(vilket givetvis var en fenomenal bragd i sig - men samtidigt visar lite på vilken nivå det hela låg)
Tät och fin racing är det jag vill se.
Sen om den utövas på 1000cc blåtakt utan någon kontroll och hjulspinn långa som Mantorps raka - eller på överkontrollerade 4-taktare spelar ingen teater.
Det är lika för alla. (oc ingen borde således gnälla)
Det var bättre förr säger bara de som är snabba utan TC.
De är (omotiverat) rädda för konkurrens och detta är en härskarteknik att slippa just mer konkurrens. Så fungerar ju människan. Ffa tävlingsmänniskan.
Ingen ska komma och få nåt gratis här inte!
Surt sa räven säger jag.
Ja det verkar som att vissa glömmer bort att Rossi varit utnämnd fixstjärna och redan ifrån början fått det serverat - det är på inget sätt så att det "på den gamla goda tiden" var rättvist material (varken hoj, däck eller elektronik etc.) när Valentino tog sina titlar.
Du har fel![]()
Finns faktiskt dom som är mindre tränade och kör ifrån hela bunten!
Har för mej att det fanns någon i supersport 600 som både rökade och festade, hjälp mej någon som vet!!!
Som körde minst lika fort som dom vältränade gossarna! Och om inte jag missminner mej även vann något lopp!!!
Sen att dom skulle vara sämre förr![]()
Nja - missförstå mig rätt nu. De var SIN tids bästa förare.
Men jag tror inte att de skulle hängt med idag.
Och att det finns EN som i SS600 både röker och tar sig en och annan är ju inget annat är ett undantag som bekräftar regeln. (skulle fö tro att de flesta som kör SS600 är som folk mest när det gäller DEN biten)
Men visst Pekka Lundmark tränade aldrig, drack sina Norrlands Guld, och gick bara in och dominerade!
Så visst finns det naturbegåvningar.
(som kanske varit ÄNNU bättre om de tränat?)
Kanske är det lite svårare att se avknoppning F1 kontra ren personbil men mellan roadracing och sporthoj har det alltid varit tydliga paralleller och definitivt plockas det ideér från övrig bilracing till sportbilar vidare till personbilar.Detta sägs/skrivs väldigt ofta, ..vad jag förstått så avfärdas det dock lite tystlåtet som en bekväm myt ganska unisont från team/tillverkare, ..iaf i F1-sammanhang. Och jag tror det kan ligga något i det.....
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |