NSB33
Mullsjö Maniac
Gixxlito Å i F1 blir ju TC förbjudet till nästa år.[/QUOTE skrev:Tror du? Det är jag tveksam till!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gixxlito Å i F1 blir ju TC förbjudet till nästa år.[/QUOTE skrev:Tror du? Det är jag tveksam till!
Tror du? Det är jag tveksam till!
Hur menar du att motsatsförhållandet i GP-racing mellan utveckling och begränsning av kommersiella intressens inflytande på reglementet ser ut?Snacka om bakåtsträvande! Hur långt tillbaka måste man gå för att slippa de kommersiella krafterna? 20-talet?
Hur menar du att motsatsförhållandet i GP-racing mellan utveckling och begränsning av kommersiella intressens inflytande på reglementet ser ut?
Det finns i huvudsak två olika (och enligt mig oförenliga) förväntningar på GP-racing:
A) Det ska i första hand vara lättsam underhållning med förare som kommersiellt intressanta kundgrupper lätt kan identifiera sig med.
B) Det ska i första hand vara stenhård racing mellan världens skickligaste förare på de mest extrema/snabba/elaka motorcyklar som tillverkarna kan uppbringa.
Är det så enkelt?Hur menar du att motsatsförhållandet i GP-racing mellan utveckling och begränsning av kommersiella intressens inflytande på reglementet ser ut?
Det finns i huvudsak två olika (och enligt mig oförenliga) förväntningar på GP-racing:
För att vara en "kommersiellt intressant" grupp ska nämnda grupp vara stor och köpstark. Nackdelen med sådana grupper är att medlemmarna är väldigt lättrörliga och kan nästa dag vara någon helt annanstans eftersom de inte har något genuint intresse och brinner inte för någonting alls.A) Det ska i första hand vara lättsam underhållning med förare som kommersiellt intressanta kundgrupper lätt kan identifiera sig med.
Självklart ska det vara så! Iaf jag blir fundersam när Skomakarn kan gå in och sätta så bra tider efter några tiotals varv på en bana. Ingen kan förneka att det lägger lite sordin över prestationen från dem som ska vara världens bästa förare inom roadracingsporten.B) Det ska i första hand vara stenhård racing mellan världens skickligaste förare på de mest extrema/snabba/elaka motorcyklar som tillverkarna kan uppbringa.
Trampcykel?Ett knivigt dilema
Förhoppningsvis har flera stall kommit till rätta med det till -08 och att vi återigen kan få se mer omväxling i täten, eller så förbjuder man tekniska lösningar och går tillbaka till brytartändning och förgasare, frågan är vad som är roligast eller ska killarna köra trampcyklar i stället?![]()
Vad bra, då kanske du kan acceptera att det finns folk som inte bryr sig om moppeklassernaMotoGP är en fars. Tyvärr är mitt intresse för den klassen som bortblåst.
Jag tror att journalist det blir man om man inte har någon talang
alls och man är avundsjuk på alla som har talang...

Åhh, alltid lika kul att se Fast Freddie Spencer köra, underbar förare som -83 blev världsmästare i både 250 & 500cc så det är inget "kattskit" som körde ikapp både bilen och hojen i filmen.Trampcykel?
Ingen vann på skitdäck förr i tiden heller.Blev det orättvist när Bridgestone fick ordning på sina däck?Rossi kanske har nämnt att det var mycket roligare förr då förar
skickligeheten avgjorde loppen...numera så måste du ha den bästa
mjukvaran och däcken annars går det inte......
Okej, det du nämner kan ju historiskt även gälla allt från teleskopframgaffel och slirkoppling till elektroniskt managementsystem.Jäkligt trist att TC börjar komma in i MC sport också, dödade ju Rally totalt.
Visst folk snackar utveckling och att det alltid är så bra med UUUTVEECKLING.
Kan de som säger så utveckla lite ?
Jag tycker utvecklingen går åt fel håll när allt den gör är att minska skillnaden mellan dåliga förare och bra förare.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |