Martein
därför att älg
Here we go again me mitt kök..
Är så att ordförande i min brf säger att man måste ha en sk "spjälbox" för att få ansluta spisfläkten till utluften i köket( körde kolfilter innan
). Denna box har som enda funktion att underlätta för självsuget i lägenheten. Jag tycker den verkar lite fjantig och onödig då det enligt mig blir sug genom fläkten ändå då den ju är öppen när den är avstängd..
Hursomhelst så ger jag mig ut på jakt efter denna "spjälbox" men varenda jävel jag frågar, k-rauta, ventgubbar, lindab osv undrar vad fan jag babblar om, dom har aldrig hört talas om något dylikt.
Pratade med han som sålde sådana till föreningen( ventgubbe) när det var aktuellt men han han köpte genom har slutat o han kunde inte komma på vilka som kunde ha dessa idag..
Det är som att dessa boxar har försvunnit från jordens yta, känns nästan som att jag är inne över mitt huvud, likt som i arkiv x.. help me obi wan kenobi!
Bild:
Är så att ordförande i min brf säger att man måste ha en sk "spjälbox" för att få ansluta spisfläkten till utluften i köket( körde kolfilter innan
). Denna box har som enda funktion att underlätta för självsuget i lägenheten. Jag tycker den verkar lite fjantig och onödig då det enligt mig blir sug genom fläkten ändå då den ju är öppen när den är avstängd..Hursomhelst så ger jag mig ut på jakt efter denna "spjälbox" men varenda jävel jag frågar, k-rauta, ventgubbar, lindab osv undrar vad fan jag babblar om, dom har aldrig hört talas om något dylikt.
Pratade med han som sålde sådana till föreningen( ventgubbe) när det var aktuellt men han han köpte genom har slutat o han kunde inte komma på vilka som kunde ha dessa idag..
Det är som att dessa boxar har försvunnit från jordens yta, känns nästan som att jag är inne över mitt huvud, likt som i arkiv x.. help me obi wan kenobi!
Bild:

) lösning på egen hand, har dock aldrig tittat i lösplocklådan på ventavdelningen så jag vet inte vad som finns..