Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om inte annat så kan ju en TC ge större självförtroende i utgångarna för en rookie som då vågar gasa mer med vetskap om att det inte går att gasa för mycket.Låter rimligt. Men i Rookieklasserna kan den nog ta sina förare till toppen.
Funkar det verkligen så? Skulle man kunna dra mer eller mindre fullt ur en sväng och helt sonika vänta på att nedläggningsvinkeln är dena rätta fö elektroniken att släppa loss alla hk? Den dag det funkar så på gathojar blir till och med jag nyfiken på att testa en 1000 cc på bana....ställa upp TCn så det var stört omöjligt att krasha...
Det man ska komma ihåg är att de TC-system som används i MotoGP har betydligt fler sensorer än de billigare eftermarknadssystemen och det som sitter på tex ZX10R har. De senare bryr sig enbart om varvet och går in och ställer ner tändningen om varvet ökar mer än normalt.Funkar det verkligen så? Skulle man kunna dra mer eller mindre fullt ur en sväng och helt sonika vänta på att nedläggningsvinkeln är dena rätta fö elektroniken att släppa loss alla hk? Den dag det funkar så på gathojar blir till och med jag nyfiken på att testa en 1000 cc på bana.
Funkar det verkligen så? Skulle man kunna dra mer eller mindre fullt ur en sväng och helt sonika vänta på att nedläggningsvinkeln är dena rätta fö elektroniken att släppa loss alla hk? Den dag det funkar så på gathojar blir till och med jag nyfiken på att testa en 1000 cc på bana.
Dom testade nya hondan samtidigt....![]()
Det är väl självklart att både TC och allt annat på en MotoGP-racer är mer avancerat än på en gathoj. Men den dag då TC fungerar på en gathoj så som jag skrev kommer till och med jag vara nyfiken på att pröva.Det man ska komma ihåg är att de TC-system som används i MotoGP har betydligt fler sensorer än de billigare eftermarknadssystemen och det som sitter på tex ZX10R har.
Funkar det verkligen så? Skulle man kunna dra mer eller mindre fullt ur en sväng och helt sonika vänta på att nedläggningsvinkeln är dena rätta fö elektroniken att släppa loss alla hk? Den dag det funkar så på gathojar blir till och med jag nyfiken på att testa en 1000 cc på bana.
Jag tror det skulle vara SJUKT skoj!Jag tror det skulle vara bra träning att köra lite på en sån hoj då man lär få rätt bra känsla för hur mycket grepp det finns vid olika nedlägg.
Vilket snyggt ljuddämparfäste.![]()
Det är ett test av nya kawan på Qatar den här veckan som kommer, början med imorgon. Lär bli en del webartiklar om det kommande dagar. Ska bli intressant o se vad världspressen säger om hojen.
förövrigt, honda kommer floppa hårt i år.
Frågan är hur man ska tolka testaren. Antingen är TC:n dålig eller så är det bara ett fåtal som kommer att märka av denHär är förhandsinfo från MCN Magazine gällande deras ZX 10 test. Kolla sidorna 8 och 9.

..för övrigt, honda kommer floppa hårt i år.
Här är förhandsinfo från MCN Magazine gällande deras ZX 10 test. Kolla sidorna 8 och 9.
http://cde.cerosmedia.com/1Q4755467834969012.cde
upptäckter? ja näe jag menade bara att den ser så pass ful ut att den inte kommer sälja bara av den anledningen. även fast den är hur bra som helst, så kommer den inte sälja bara för det.För att?
(vv kvantifiera dina upptäckter bitte!)![]()
Personligen tror jag att det är både ockFrågan är hur man ska tolka testaren. Antingen är TC:n dålig eller så är det bara ett fåtal som kommer att märka av den![]()
Det är den uppfattningen som jag också delar. Kanonhoj, men ful som stryk. Förhoppningsvis inser nog Honda detta och "schäjpar upp looken" så att jag kan byta tillbaka igen nästa årupptäckter? ja näe jag menade bara att den ser så pass ful ut att den inte kommer sälja bara av den anledningen. även fast den är hur bra som helst, så kommer den inte sälja bara för det.
ffa pga lägre vikt och bra chassie.upptäckter? ja näe jag menade bara att den ser så pass ful ut att den inte kommer sälja bara av den anledningen. även fast den är hur bra som helst, så kommer den inte sälja bara för det.
haha.. tog du åt digJa hm... den ser lite..udda ut.
Lite R1 över den bl.a kanske?

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”