Våldsavsugning

Länge sedan du var tonåring :rolleyes: När man är 13 är inte hjärnan tillräckligt utvecklad för att fullt ut förstå konsekvenserna av sitt handlande. Oavsett ålder är våldtäkt lika vidrigt och skylla på offret är lägre än glocalnet.

.sofia

Alla har en självbevarelsedrift. Om man inte känner att det är fel att sitta som 13åring med ett gäng fulla 20åringar så tja - då tar Darwin ut sin rätt.

Vidrigt? Ja.
Nackskått? Ja.
Arméskolning för flickan? Ja.

Å du vet naturligtvis hur det var eftersom du var där??? :va
Vad yrar du om? Jag försökte få dig att leta informationskällor lite längre bort än aftonbladet.se, men det kanske känns onödigt eftersom allt som står i den nätblaskan är sant.

JAG tycker det är lika illa när en kille blir utsatt. MEN jag tycker också att vi ska dömas lika för lika brott. Kille som tjej.... Om en kille kommer undan med ursäkten att tjejen provocerade fram våldtäkten genom klädsel ska samma regel gälla för tjejer....

Nej den regeln ska inte gälla tycker jag, det är inte så bra att rättfärdiga ett dumt beteende med någon annans dumma beteende. Jag tycker att lagen ska gälla...

Killen sade dessutom faktiskt NEJ TACK till avsugningen. ;)

.

Alla har en självbevarelsedrift. Om man inte känner att det är fel att sitta som 13åring med ett gäng fulla 20åringar så tja - då tar Darwin ut sin rätt.

Vidrigt? Ja.
Nackskått? Ja.
Arméskolning för flickan? Ja.

Det är helt riktigt.:tummenupp

Fy fan vilket helsike,att bara tänka på de gör mig illamånde och att drömma i dessa tankar görs vanligtvis, men ja skulle inte villja råka utför en oseriös sugerska.
Personen ifråga är en oseriös sugerska som trolingen ite suger utan hon tuggar task vilket är en mordern tortyr mot seriösa killar.
Hur som haver så borde tjejen bo i en jodkällare de närmsta 8 så hon vet att uppskatta en äkta svullen lem i gomen.Och behandla den därefter givetvis.

Länge sedan du var tonåring :rolleyes: När man är 13 är inte hjärnan tillräckligt utvecklad för att fullt ut förstå konsekvenserna av sitt handlande. Oavsett ålder är våldtäkt lika vidrigt och skylla på offret är lägre än glocalnet.

.sofia

Det är ännu dummare att rättfärdiga idiotiskt beteende med "Jamen man ska ju kunna...etc".
Nej, man ska inte kunna. Det är farliga världen vi lever i här, och hur mycket folk än vill intala sig själva att världen är gjord av rosa små moln så är det farligt hela tiden där ute. Ju fortare tjejer inser det, desto mindre våldtäkter blir det.

Ex, nej man kan inte gå med en kjol där livmodertappen syns klart och tydligt ensam genom mörka parker kl 03 en lördagnatt, lika lite som en Nazist går i tysk SS-uniform genom rinkeby en fredageftermiddag.
Nej man följer inte med 5 kåta somalier och låter dom binda en i sängen när man är alkoholpåverkad och sedan tror att de tänker lyssna på ett nej när du inte vill längre, lika lite som att man sätter sig och kör i fel fil åt fel håll på Essingeleden och sen undrar vad i helvete folk håller på med.

Är man dum så ska man ha ont.

Fy fan vilket helsike,att bara tänka på de gör mig illamånde och att drömma i dessa tankar görs vanligtvis, men ja skulle inte villja råka utför en oseriös sugerska.
Personen ifråga är en oseriös sugerska som trolingen ite suger utan hon tuggar task vilket är en mordern tortyr mot seriösa killar.
Hur som haver så borde tjejen bo i en jodkällare de närmsta 8 så hon vet att uppskatta en äkta svullen lem i gomen.Och behandla den därefter givetvis.

:hihi

Har FB flyttat till SH? :confused:

Det är ännu dummare att rättfärdiga idiotiskt beteende med "Jamen man ska ju kunna...etc".
Nej, man ska inte kunna. Det är farliga världen vi lever i här, och hur mycket folk än vill intala sig själva att världen är gjord av rosa små moln så är det farligt hela tiden där ute. Ju fortare tjejer inser det, desto mindre våldtäkter blir det.

Ex, nej man kan inte gå med en kjol där livmodertappen syns klart och tydligt ensam genom mörka parker kl 03 en lördagnatt, lika lite som en Nazist går i tysk SS-uniform genom rinkeby en fredageftermiddag.
Nej man följer inte med 5 kåta somalier och låter dom binda en i sängen när man är alkoholpåverkad och sedan tror att de tänker lyssna på ett nej när du inte vill längre, lika lite som att man sätter sig och kör i fel fil åt fel håll på Essingeleden och sen undrar vad i helvete folk håller på med.

På sätt och vis tycker jag att du har rätt. Men det ligger ändå en fara i att ha den inställningen, tycker jag. Man är oskyldig till motsatsen har bevisats - så är det redan - men med ovanstående inställning blir det liksom offrets sak att bevisa sin oskuld. Hittade följande liknelse mellan en våldtäktssituation och en rånsituation:

Sent en mörk kväll går en man ensam ute på en gata. Anledningen till att mannen rör sig ensam ute på stadens gator förtäljer inte historien. Han är ganska stilig och synnerligen välklädd. Redan vid en första anblick på mannen kan man se att han bär exklusiva kläder som inte kan köpas för billiga penningar.
Mannen styr sina steg mot parken. Hans tanke var att ta en genväg genom parken hem. Väl inne i parken blir han överfallen av en beväpnad rånare. Rånaren begär att få plånboken och de smycken han bär på sig. Mannen som vid det här laget fruktade för sitt liv ger rånaren det han kräver utan att knysta ett ord, eftersom han var rädd att rånaren inte skulle tycka att han var tillräckligt tillmötesgående.
Mannen hade en obeskrivlig rädsla att något ännu värre skulle inträffa om han inte omedelbart åtlydde rånarens befallning. Vi får senare veta att mannen tidigare någongång donerat pengar.

I rättegången som senare följde fick den rånade mannen en mängd frågor kring omständigheterna den kvällen han blivit överfallen. Frågor som till sin karaktär handlade om den rånade mannens beteende och agerande före
och under överfallet. Varför han gick ensam genom parken den kvällen? Varför han var klädd i utmanande exklusiva kläder? Varför han frivilligt hade givit rånaren sin plånbok och smycken? Varför han inte hade gjort något motstånd?
Under processen, efter att det hade konstaterats att den rånade vid ett tidigare tillfälle före överfallet donerat pengar, ställdes det frågor på temat om han tyckte om att ge bort pengar till okända människor.
Däremot ställdes inga frågor till den misstänkte om han tidigare rånat okända människor.
I domslutet konstaterar man att; eftersom den rånade mannen inte visat på tillräckligt motstånd som han borde,kunde han inte ha ansetts blivit rånad.

http://www.handels.gu.se/epc/archive/00003071/01/200353.pdf

Ovanstående scenario kan liknas med vad en våldtagen får gå igenom vid en rättsprocess, och även om jag håller med dig om att man bör använda hjärnan innan man utsätter sig för vissa saker, så kan jag inte för mitt liv tycka att det ska vara okej att bli våldtagen för att man klär sig på ett visst sätt. Det är våldtäkten som är brottet, inte kläderna! Så ÄVEN om man råkar sakna självbevarelsedrift så ska inte det ursäkta att ett brott begåtts.

Det här är några länkar som jag tror tillhör fallet jag tänkte på i mitt tidigare inlägg, men jag hittar liksom inte början (som tydligen utspelade sig 1996) så jag är inte riktigt säker:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/05/talje.html
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/10/grupp.html

.

Vad var rånaren beväpnad med då? Liksom lite skillnad på pistol kontra batong. Hade killen haft pistol hade jag nog inte gjort nånting, men hade han haft batong hade jag knäckt den mot hans nacke.
Kniv kan rånaren med ha. Riskabelt att greppa tag i rånaren då om han får ett anfall så då kanske det går att springa ifrån honom - kan man inte det är man svag och skall veta det med ett hugg i ryggen, det får en kanske att börja träna :hihi

Sent en mörk kväll går en man ensam ute på en gata. Anledningen till att mannen rör sig ensam ute på stadens gator förtäljer inte historien. Han är ganska stilig och synnerligen välklädd. Redan vid en första anblick på mannen kan man se att han bär exklusiva kläder som inte kan köpas för billiga penningar.

.

Det jag inte begriper hur man så kapitalt kan missförstå syftet till de frågor som ibland ställs till påstådda våldtäktsoffer. Anledningen är så klart att den tilltalade, och eventuellt skyldige, påstår att kvinnan hade sex frivilligt. Om den tilltalade påstår det och kvinnan påstår att hon inte hade det så är det av allra högsta grad intressant om hon brukar göra sådant som den tilltalade påstår att hon gjorde, det tror (edit: trodde) jag de flesta begriper.
Att en ren överfallsvåldtäkt skulle generera sådana frågor är fantasier och nonsens.

Ingen har påstått att det är "ok" att bli våldtagen. Det enda jag säger är att folk är ansvariga för sitt eget välbefinnande, och är man så naiv så man inte begriper att världen bits hårt när man minst anar det så är det dags att man börjar fundera lite kanske.

Det ÄR dumt att tvångsavsuga någon som inte vill och alltså så ska det göra lite ont på nåt sätt(= straff). Likadant med våldtäkt. Och om personen ifråga blir våldtagen pga av sin klädsel så är ju straffet redan verkställt sas, iom våldtäkten... DEN dumheten ("felaktigt" klädval?!) har ju redan straffat sig.

Jag håller med dig om att det är för jävla irriterande att folk tenderar till att skylla sitt egna puckade beteende på någon annan, men det rättfärdigar inte ett brott, även om man kan tycka att personen ifråga borde skylla sig själv.

.

Att en ren överfallsvåldtäkt skulle generera sådana frågor är fantasier och nonsens.

Fast det är ju tyvärr inte nonsens om man kan skylla på att den tilltalade hade "utmanande" kläder, alt var för full för att göra tillräckligt stort motstånd. Eller stod med en hamburgare i ena handen och en dricka i den andra och inte kunde hindra att byxorna drogs ner till knäna etc.

Btw så kan inte jag påstå att jag känner till något fall där en våldtäktsman gått fri pga offrets ev klädval. Jag har bara för mig (precis som Kia) att det fanns ett uppmärksammat sådant fall som dessutom rörde en gruppvåldtäkt med minderårig.

.

Last edited:
...Hittade följande liknelse mellan en våldtäktssituation och en rånsituation:...

Därav anledningen till att rika har vakter och bor i skyddade områden.

Naturligtvis ska sultanen av Brunei kunna komma knallandes på en gata i Bronx utan att bli rånad trots att han är rik. Men inte fan är han så jävla korkad att han gör det. Lite vanlig överlevnadsinstinkt måste man ju upprätthålla även om det i en utopi inte skulle behövas.

Jag vill inte behöva låsa min hoj, jag tycker att jag kan ha den ute ändå utan att jag ska behöva bli bestulen på den.

Men skulle jag bli av med hojen när den är olåst, vem får skulden då? (Ledning, offret; för att ingen jävel är väl så korkad att man inte inser risken att någon snor den om man utmanar ödet på det sättet)

.

Fast det är ju tyvärr inte nonsens om man kan skylla på att den tilltalade hade "utmanande" kläder, alt var för full för att göra tillräckligt stort motstånd.
.

Man kan skylla på vad man vill, t.ex. på att man är radiostyrd av utomjordingar som iraniern som mejade ner folk i Gamla Stan gjorde, det är bara det att ingen bryr sig.
Ingen har i Sverige fått strafflindring pga hur offret klätt sig, det förekommer endast i primitiva kulturer.

Om jag skulle bli nafsad/biten nånstans när jag står i en kö till korvkiosken så skulle det lätt vara i analfliken. No doubt

Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back