Våldsavsugning

Det var väl inte alltför längesen en tonårig tjej va med om en gruppvåldtäkt och rätten dömde de skyldiga väldigt milt med motiveringen just att hon provocerat killarna med utmanande klädsel??
Därom hava du drömt.

Man blir ganska förundrad över reaktionerna.Här finns en kille som beviserligen mår kasst av vad som hänt och är sexuellt kränkt. Om det hade vart tvärtom att en tjej blivit biten så hade det väl förmodligen stått helt andra saker.

Sen förundras man lite över domen för jag är personligt övertygad att hade det varit en tvärtom situation hade det sett annorlunda ut.

Det är för att när det händer tjejer, då vet vi inte hur vi ska reagera för vi kan inte sätta oss in i situationen.

Men om vi tänker oss att en tjej sliter ner brallorna och tar ett bett.. jaaa, det känns helt enkelt inte som en stor grej.

Det var väl inte alltför längesen en tonårig tjej va med om en gruppvåldtäkt och rätten dömde de skyldiga väldigt milt med motiveringen just att hon provocerat killarna med utmanande klädsel??

Vad hade du sagt om en kille anmälde 10 tjejer för våldtäkt?

Last edited:
Så här stod det i lokaltidningen:

Det var natten mot den 11 mars i år som en yngre man stod och åt inne på ett gatukök. In på matstället kom en kvinna som han tidigare aldrig hade träffat. Hon gick fram till honom och frågade flera gånger om han ville ha oralsex. Han svarade nej och att han inte var intresserad.

Hon frågade då om han trodde att hon inte vågade varvid han kände hur han pillade med hans skärp. Han försökte då vrida sig undan och tala henne till rätta. Plötsligt slet kvinnan ned hans byxor och bet honom i sidan av hans penis. Direkt därefter klöste hon honom i ansiktet och på handen och luggade honom i håret.

Efter att ha kommit hem och via en kompis fått tag på kvinnans telefonnummer, ringde han henne och frågade varför hon gjorde som hon gjorde. Hon svarade då" har du aldrig varit full". Då kontaktade han polisen.

Vid rättegången medgav hon att hon varit mycket berusad och att hon inte mindes att hon varit inne på gatuköket, hon hade svårt att tro att hon gjort det som målsägaren berättat. Hon uppgav att hon kan prata mycket när hon blir berusad men har aldrig blivit våldsam eller antastat killar.

Skövde tingsrätt menar i domen att målsäganden gjort ett trovärdigt intryck. "Han har lämnat en detaljerad och inlevelsefull berättelse om en händelse som måste betecknas som så ovanlig att tingsrätten redan av det skälet har mycket svårt att tro att han skulle ha hittat på den. Hans berättelse stöds också av ett vittne och hans skador av fotografer och journalutdrag.

Last edited:
Vad hade du sagt om en kille anmälde 10 tjejer för våldtäkt?

JAG tycker det är lika illa när en kille blir utsatt. MEN jag tycker också att vi ska dömas lika för lika brott. Kille som tjej.... Om en kille kommer undan med ursäkten att tjejen provocerade fram våldtäkten genom klädsel ska samma regel gälla för tjejer....

Så här stod det i lokaltidningen:

Det var natten mot den 11 mars i år som en yngre man stod och åt inne på ett gatukök. In på matstället kom en kvinna som han tidigare aldrig hade träffat. Hon gick fram till honom och frågade flera gånger om han ville ha oralsex. Han svarade nej och att han inte var intresserad.

Hon frågade då om han trodde att hon inte vågade varvid han kände hur han pillade med hans skärp. Han försökte då vrida sig undan och tala henne till rätta. Plötsligt slet kvinnan ned hans byxor och bet honom i sidan av hans penis. Direkt därefter klöste hon honom i ansiktet och på handen och luggade honom i håret.

Efter att ha kommit hem och via en kompis fått tag på kvinnans telefonnummer, ringde han henne och frågade varför hon gjorde som hon gjorde. Hon svarade då" har du aldrig varit full". Då kontaktade han polisen.

Vid rättegången medgav hon att hon varit mycket berusad och att hon inte mindes att hon varit inne på gatuköket, hon hade svårt att tro att hon gjort det som målsägaren berättat. Hon uppgav att hon kan prata mycket när hon blir berusad men har aldrig blivit våldsam eller antastat killar.

Skövde tingsrätt menar i domen att målsäganden gjort ett trovärdigt intryck. "Han har lämnat en detaljerad och inlevelsefull berättelse om en händelse som måste betecknas som så ovanlig att tingsrätten redan av det skälet har mycket svårt att tro att han skulle ha hittat på den. Hans berättelse stöds också av ett vittne och hans skador fotografer och journalutdrag.

Karln hade således händerna fulla med hamburgare och allkönskans snabbmat. Det vet ju vilken grovhuggen karl som helst att står man där med fyllekäk i näven så spelar det ju ingen roll om man hugger av 99% av kroppen bara mun och magsäck blir kvar så att man i lugn och ro kan förtära sin bukfylla.

En annan sak, kvinnan gör sig ju inte bara skyldig till ett mycket grovt brott. Hon försöker dessutom att gå emellan en karl och hans mat och bara det borde vara livstid om ni frågar mig.

JAG tycker det är lika illa när en kille blir utsatt. MEN jag tycker också att vi ska dömas lika för lika brott. Kille som tjej.... Om en kille kommer undan med ursäkten att tjejen provocerade fram våldtäkten genom klädsel ska samma regel gälla för tjejer....
En kille kommer inte undan med tjejens klädsel som ursäkt.

Karln hade således händerna fulla med hamburgare och allkönskans snabbmat. Det vet ju vilken grovhuggen karl som helst att står man där med fyllekäk i näven så spelar det ju ingen roll om man hugger av 99% av kroppen bara mun och magsäck blir kvar så att man i lugn och ro kan förtära sin bukfylla.

En annan sak, kvinnan gör sig ju inte bara skyldig till ett mycket grovt brott. Hon försöker dessutom att gå emellan en karl och hans mat och bara det borde vara livstid om ni frågar mig.
:tummenupp :D
Så är det!

En kille kommer inte undan med tjejens klädsel som ursäkt.

ÅHJO! dom är utsatta och vi killar är svin och vi blabla blabla blaBLA..

Jag minns en gång var det inte "för ett tag sen"
men jag har inga källor!

BTW. hur mycket svin vi är så har jag aldrig hört talas om en kille som är golddigger,
men här i tråden finns det en uppenbar en av det andra könet.

Hittade tyvärr inte nån länk till just den gruppvåldtäkt jag tänkte på. (tror den hände i stockholm för nåt år sedan...)
Men här är ju någon annan som reagerat på samma sak...
Så visst har killar kommit undan med just den ursäkten....

http://www.aftonbladet.se/debatt/lottagroning/article531864.ab

Googlar man sedan vidare på ämnet "Gruppvåldtäkt+utmanande klädsel" så hittar man mängder och åter mängder med artiklar på just det ämnet där mannen kommit undan med den ursäkten.... Bara att läsa.
Men om det fungerar bättre att förneka sånt som känns jobbigt så okej, gör så... :tummenupp

Last edited:
Hittade tyvärr inte nån länk till just den gruppvåldtäkt jag tänkte på. (tror den hände i stockholm för nåt år sedan...)

Det kanske är jag som är dum i huvudet, men om låt oss säga att jag satt i fängelse och blev bögvåldtagen så har jag svårt att tänka mig att jag skulle bry mig om jag samtidigt blev hotad med kniv eller helt enkelt bara VÅLDtagen.
Det kan ju vara så rätten i ditt exempel resonerade oxå. De ser händelsen som två saker, knivhot och våldtäkt.
Nu är jag ingen juridisk expert men en grov våldtäkt kanske måste vara grov på andra kriterier för att klassas som grov?

(jag tycker personligen att det är lite snett att det ens finns grov eller mindre grov våldtäkt. Brottet är ohyggligt och borde ge dödsstraff och prygel hur som. OM man nu till 300% säkerhet kan fastställa gärningsmannens skuld.)

Googlar man sedan vidare på ämnet "Gruppvåldtäkt+utmanande klädsel" så hittar man mängder och åter mängder med artiklar på just det ämnet där mannen kommit undan med den ursäkten.... Bara att läsa.
Men om det fungerar bättre att förneka sånt som känns jobbigt så okej, gör så... :tummenupp

Allt som står på internet är inte sant, vet du ;)
Men, den första som visar ett fall där en våldtäktsman har blivit friad BARA pga av att offret hade utmanande kläder på sig, så böjer jag mig gärna.

Last edited:

Well, den enda länk du presterar är en debattartikel där exemplet är ett fall där killen faktiskt blev dömd för våldtäkt. Klädseln berördes inte med ett ord. Vad var det artikeln skulle exemplifiera?

Aftonbladet är fö inte en giltig källa.

Som sagt, du har drömt.

ÅHJO! dom är utsatta och vi killar är svin och vi blabla blabla blaBLA..
Fast vi är ju faktiskt svin :D

Last edited:
Tjackskadade lömska pilska spättor
lismande luder från Amsterdam
Riv och slit, klös och bit, gråta
kan ej sansa sig, vad är det för fel

Lätt att lura, svår att bli av med...

Det är ju horribelt :mattias
Ändå fortsätter folk att supa som svin och försätta sig själva i vanmakt :D

Bruden ska åka dit för våldtäkt helt klart! Hade en kille bitit bäver på samma sätt så hade han vart en våldtäktsman, nu blir hon en våldtäktskvinna. Så slutpratat, jag är bäst.

------

Gothmog
BF2 Addicted

Joinade: Feb 2004
Bor: Wake Island

Där semestrar man de gånger bf2 går igång :tungan :tummenupp

Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back