Rasorblade
Ny medlem
Hur mycket väger 690 SM torr?
Vad väger den gamla 625 sx?
692 sm 152kg
625sxc 139kg
Alla KTM´s viktangivelser är med oljor, endast bensin fattas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket väger 690 SM torr?
Vad väger den gamla 625 sx?
Måste det inte vara katalysator på den för att klara euro3? Det funkar väl inte med fugge eller?
Jo man kan ha katalysator med förgasare, dom flesta insprutnings modellerna, inklusive 690smc har ju inte lambdasond och därav ingen justering av avgasvärdena.
Men jag tvivlar faktiskt på att den här har katalysator, det står inget om det. Om den har det så sitter den nog i ljuddämparen.
Måste det inte vara katalysator på den för att klara euro3? Det funkar väl inte med fugge eller?
950sm =fugge och katt
690 hard enduro har väl insprutning!?
Känns ju lite som att THB är en förkortning på THrottle Body och således borde det vara sprut på den hojen me?Sen vad är det för typ av förgasare? Keihin THB 46 stor sak men jag har aldrig hört talas om den och träffar inga sökningar på google heller.
den ser mer mindre rejsig ut än 625sxc mkt tack vare däcken men den har 70mm lägre sadelhöjd oxå. verkar som den skall ersätta både sxc och 640E.
sxc625,
Det är ett grymt bra resultat för en så pass stor hoj på GGN. Vet du om hojen var hyggligt orginal? Tänker då främst på fjädringen.
Host, host. Hyfsat stor... Liten och smidig skulle jag vilja säga....
![]()
Bildtexten från fastbikes.se säger
Niklas från KTM Scandinavia körde fem varv med en KTM 950 Enduro. Respekt!
Om det inte gick fram så var mitt inlägg ironiskt ang storleken på 690n om man jämför med 950n som Niklas körde. Den är stor på riktigt.Men det där e ju 950n![]()
Angående fjädring så såg det ut på en bild jag såg som om gaffeln var bytt. den hade inte svarta gaffelben som den har i reklambilderna. Bilden finns i länken (för övrigt är bilderna tagna av mannen som körde med 950n):
http://www.mctours.se/picture.aspx?id=295&aid=80
Om det inte gick fram så var mitt inlägg ironiskt ang storleken på 690n om man jämför med 950n som Niklas körde. Den är stor på riktigt.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |