KTM 690 enduro

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Dags för en tråd om 690 hard enduro som KTM kallar den (efterträdare till 625sx).

Tre bilder som kanske visar hur den kommer att se ut:

690Enduro_2008_action_drift.jpg

690Enduro_2008_action_jump.jpg

690Enduro_2008_action_rear.jpg

Källa.

Ska bli intressant att se om Baja-variantens (se annan tråd) tank kommer finnas som tillbehör.

Fyll gärna på med fakta och rykten :).

ser ju helt ok ut ju. :)
lite klumpig ljuddämpare bara..:va

Det går nog tyvärr inte att leverera hojen med en mindre ljuddämpare om hojen ska klara Euro3-kraven (katalysatorrening och hårda ljudkrav). BMW 650 Xchallenge har en liknande. Kommer ju alltid eftermarknadssystem ändå ;).

är mer intresserad av om man kan fästa lyktan på SM versionen och vad det är för gaffelbensskydd än tanken :)

Någon som har ett humm om vad den kommer att hamna i för prisklass.. Är det samma motor som i KTM:s andra 690,. effekt etc?

Någon som har ett humm om vad den kommer att hamna i för prisklass.. Är det samma motor som i KTM:s andra 690,. effekt etc?

Jo, det är samma motor som i 690SM... någon här på forumet skrev om att den lämnar 58 hk på bakhjulet. Dessutom sexväxlad låda.

När det gäller priset gissar jag på att det hamnar strax över 80kkr då det är vad nuvarande kostar. Detta baserat på att 690SM fick ungefär samma pris som föregångaren.

förstår inte varför dom måste göra motard modellen av 690 och 950 så klumpig mens "offroad" modellen ser så grymt mycket bättre ut.. :va

kanske dom planerat det så att dom kan göra motarderna som offroadmodellerna om nåra år så dom ska sälja mycket hela tiden :va

förstår inte varför dom måste göra motard modellen av 690 och 950 så klumpig mens "offroad" modellen ser så grymt mycket bättre ut.. :va

kanske dom planerat det så att dom kan göra motarderna som offroadmodellerna om nåra år så dom ska sälja mycket hela tiden :va

Kanske framtiden?

Last edited:
Jag tror inte att detta baja tanken, gick inte den ner på båda sidor? Denna verkar bara vara på höger sida.

Jag tror inte att detta baja tanken, gick inte den ner på båda sidor? Denna verkar bara vara på höger sida.

Ljuddämparen gjorde att den inte kunde gå ner på vänster sida på baja-hojen och antagligen samma här. Jag blir mer och mer säker på att det är Baja-tanken.. hoppas nu bara att det här är bilder på kommande konsumenthojen :yoparty.

Enligt rykten på advrider är tanken på 14L, torrvikten 135Kg och effekten 62Hk. Återstår att se om det stämmer.

Back