ORS
Ny medlem
Har ni fått något datum när den kommer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I broschyrerna jag plockade på mässan verkar det som kompression inte går att justera bak på vare sig enduro eller smc.
Har alltid associerat KTM med fullt justerbar fjädring men det verkar som man går ifrån det nu, 690 SM har väl inte ens fullt justerbar gaffel?
Längtar till provkörning.
Pratade med Mikael från Marin och Fritid i Ö-bro o Laxå. Han sa att de hade en SMC inne för provkörning nu. Bara att åka dit.
Nu har jag varit o klämt på 690 enduron. På det stora hela kändes den fin. Den kändes inte låg när man satt på och tror inte fjädringsvägen blir något problem för de flesta. Problemet är att den ser gubbig ut när det är såpass kort fjädringsväg. Pratade med några från KTM o de sa att om man haft samma fjädringsväg på enduron som på smc hade den blivit för hög få många kunder, så då hade de sålt färre hojar. Den skall ju trots allt ersätta både sxc och 640E. De sa att den skulle finnas i butik i februari.
De sa även att motardhjul från en 625 troligtvis skulle passa fram, men inte bak. Extra distanser skulle krävas eftersom svingen är annorlunda.
Har inte så bra bilder själv, men kolla på soe.se i grustråden.
Bra synpunkter. Trist att höra att den såg gubbig ut med fjädringsvägen... just fjädringsvägen är väl det som väckt mest uppmärksamhet. Hur kändes höjden jämfört med din SXC?
Är det verkligen en SMC och inte en SM??????För de ska inte komma förrän i mars/april
vad jag vet så skulle produktions start vara den sista veckan i feb så så att varför skulle man kunna provköra nu??? skulle det vara en av det få som KTM har som utställningshoj eller????? och anledningen till att fjädringen kändes stum när jag provade den var för att framhjulet sitter fast och den låg i växel så därför så kunde den inte sjunka som den skulle.....
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |