Trinity
I love Honda 4-ever
Lite nyfiken bara, vilka är det som "vet vad de håller på med"?
Exempelvis de som har fullgod syn och hörsel. Inte tycker att det är så spännande att skott brinner så fort det prasslar i buskarna för att de trodde att de såg en älg och så var det något/någon helt annan/annat

Trofeér har människan alltid samlat! Sen om det är horn eller pokaler spelar ju ingen roll.
Vad är det som är så vanskligt över oss som jagar? Tro det eller ej men det tillhör för det första en nedärvd sak att jaga. Människan har ALLTID jagat....att man, för det andra, numera kan jaga för nöjes skull sätter bara större och högre krav på jägaren ATT avlägga ett dödande FÖRSTA skott.
Att hålla djurstammar på en lagom nivå ÄR viltvård! Vi skapar BÄTTRE förutsättningar att få fram starka djur genom att skjuta bort klena och sjuka djur. Bara för att man jagar betyder inte det att man skjuter bort ALLT som kommer i ens väg! Jag har OFTA varit ute på jakt och bara suttit och tittat på djuren och struntat i ett skott BARA för att, just då, känns det bäst!
Sen andra dagar har jag fått tömma magasin efter magasin då det KRYLLAT av sjuka djur!
Återigen....ofta är det folk som inte jagat som har sina "åsikter".
Sen dravlet att överlåta jakten till folk som vet vad dem håller på med är ju också ett jefla påhopp. Överlåt då hojåkningen till folk som vet vad dem sysslar med och inte kör på slangen i tid o otid i trafiken! Då bör hojen stanna på banan.
Jakten håller OFTA nollvisionen i NOLL dödade jägare (vare sig det är orsakat av vapen/felskott eller anfall av djur). Kan vi hojåkare stoltsera med det? Nä!
Vlken tur att det är 2007 och att vi människor har lärt oss iallafall något under resans gång även om vi håller på att ta död både på oss själva och allt annat levande utan att blinka.
Jag tror ändå att de flesta är överens om att jakten behövs men man kan utöva den på olika sätt. Att njuta av att posera framför kameran med den man har tagit livet av kommer jag aldrig att förstå. Man är olika helt enkelt.
Last edited: