Holy Rider
Med lem
Ungefär som när Henke varvar ner i sin moderklubb utan att utföra några stordåd.
Du vet inte mycke om bollsporter heller.....Moderklubb = Högaborg BK
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ungefär som när Henke varvar ner i sin moderklubb utan att utföra några stordåd.
Du vet inte mycke om bollsporter heller.....Men du kanske förstod poängen ändåDu vet inte mycke om bollsporter heller..... Moderklubb = Högaborg BK

Neukirchner lowsidade ut sig i race två.3218919Ja, det var verkligen ingen som la fingrarna i mellan![]()
Visst var det väl Bayliss som skrämde Neukirchner i långa högern så till den milda grad att han tappade tempot helt?
Någon som vet vad som hände med Neukirchner i race 2, han kom inte så långt?
Okej!Neukirchner lowsidade ut sig i race två.
Mycket mer intressant tycker jag inte att det har blivit men lite piggar de upp. Ungefär som när Henke varvar ner i sin moderklubb utan att utföra några stordåd.
Nej, då är det klart intressantare med de nya förmågorna som är på väg till MotoGP eller redan har kommit dit.
Jag gillar Corti starkt, trist att han missade titeln bara något varv från mål. Vilka inbromsningar!![]()
Visst har det blivit bättre med tunga namn i SBK, men helst skulle jag se SBK VM som en plantskola till Moto GP.
Jag har ( sen comhem " bjuder " på TV4 sport istf Eurosport) skaffat eurosport 1 o 2, på då kunnat se STK 1000 som går ihop med SBK VM.
Min uppfattning är att det vore väl så intressent att se de bästa ur STK 1000 på bra material, i stället för de som inte längre har förtroendet i Moto GP.
Ur underhållningssynpunkt slår unga vildhjärnor rutinerade 35 +, även om det går ett och annat skinställ och kåpuppsättning.
Vermeulen och Toseland kommer ju från WSBK och den senaste världsmästaren från AMA så visst är Superbike en väg att gå för den som inte är alltför trångsynt.Plantskola lär det aldrig bli, inte så länge det finns racerklasser som alternativ.
Men om man jämför resultaten för de som kommer från racerklasser och de som kommer från SBk så är ju övervikten åt ett av hållen markant. Trångsynthet eller inte.3219424Vermeulen och Toseland kommer ju från WSBK och den senaste världsmästaren från AMA så visst är Superbike en väg att gå för den som inte är alltför trångsynt.
De är även kraftigt överrepresenterade.3219631Men om man jämför resultaten för de som kommer från racerklasser och de som kommer från SBk så är ju övervikten åt ett av hållen markant. Trångsynthet eller inte.
Nej, jag tycker faktiskt att Superstock 1000 varit de intressantaste racen i år och över året sett varit sevärdare än SBK och SS.Bayliss och Hagas omkörningar motsäger detta kraftfullt. No mercy!
Även Corser och Biaggi hade en dust i tuffast laget i söndags
Ok, jag vet vad du menar, men serien blir ju intressantare om den domineras av förare som ännu inte uppnått "bäst före datum" i sin karriär.Plantskola lär det aldrig bli, inte så länge det finns racerklasser som alternativ.
Precis!Är man en j*vel på att åka hoj så hamnar man i MotoGP innan det är klart, 2-t eller inte.
Så är det såklart också. Är man mega grym så hamnar man i MotoGP till slut men vägen via SBK är tydligen inte den rakaste eller smartaste för de flesta.3219773De är även kraftigt överrepresenterade.
Är man en j*vel på att åka hoj så hamnar man i MotoGP innan det är klart, 2-t eller inte.
Återigen. Det handlar inte om att det är just tvåtaktsmotorer i hojarna utan att det är hojar byggda enbart för race och det sätter föraren på andra krav och ger en "bättre" utbildning för att lyckas fullt ut i MotoGP. Det finns ju hur många exempel och citat som helst från de som har kört både och på vilka skillnaderna och fördelarna är med hojar byggda för race och inte hojar ombyggda för race.3220171Precis!
Ville bara poängtera att det går fint att åka annat än tvåtakt och ändå bli världsmästare i största klassen.
Personligen tror jag inte det spelar så stor roll vart killar som Stoner eller Rossi kommit från för typ av racing, de hade blivit bäst ändå.Återigen. Det handlar inte om att det är just tvåtaktsmotorer i hojarna utan att det är hojar byggda enbart för race och det sätter föraren på andra krav och ger en "bättre" utbildning för att lyckas fullt ut i MotoGP.
Nej. Men det borde väl kanske, möjligtvis finnas en viss tanke bakom att människor som är mer involverade i detta än du och jag väljer att tex. dra igång klasser/cuper/akademier och team i 125R och inte i 600SS/WSBK för att få fram nästa världsmästare? Killar som Puig, Bartol, Burgess etc etc kanske kan ha en viss kunskap om sådant?3220227Personligen tror jag inte det spelar så stor roll vart killar som Stoner eller Rossi kommit från för typ av racing, de hade blivit bäst ändå.
Om vi tar våra två mest älskade/hatade förare, Biaggi och Hayden, så har ju den senare bevisat att man inte alls behöver vara uppvuxen på en prototypracer för att vinna största klassen.
En förare känns än så länge mer som undantaget än regeln, eller?
jag har aldrig sagt att man måste köra racer för att vinna VM utan att det är mer fördelaktigt med en sådan bakgrund än med en i SBK för att lyckas i VM.
Skojar du? Dessa senila gubbar är indoktrinerade och manipuleras av en osynlig tvåtaktsdjävul som också skickade de två planen till World Trade Center.Killar som Puig, Bartol, Burgess etc etc kanske kan ha en viss kunskap...?
Utveckla!...men serien blir ju intressantare om den domineras av förare som ännu inte uppnått "bäst före datum" i sin karriär.
Absolut var det så men då såg racingen och hojarna annolrunda ut.3220569Finns ju några världsmästare till som kommer från AMA än Nicky, men de var betydligt mer övertygande.
Utveckla?Absolut var det så men då såg racingen och hojarna annolrunda ut.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |