Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Någon som testat att slänga på ett big bore kit?
Har en Hornet 900 och vad jag fattat så kommer motorn från fireblade 98-99.![]()
Det går om du kopplar spolarna till fel stift, inte annars. Å det är ingen katastrof, den blir bara lite astmatisk.Edit: jag menar såklart att motorn tänder i fel takt, fast det ska inte gå, eller?![]()
Kunde färgmässigt varit den jag har, fast det nu är ett par vurpor senareBlev lite smått nostalgisk när jag hittade en bild på min gamle blade. Undrar om den rullar idag..
La några timmar på att piffa till den minns jag.
Det går om du kopplar spolarna till fel stift, inte annars. Å det är ingen katastrof, den blir bara lite astmatisk.![]()
Så du behöver inte oroa dig för veven. Se till att få kammarna rätt istället
Kunde färgmässigt varit den jag har, fast det nu är ett par vurpor senare![]()
Låter trevligt.Man måste ju ha lite vinterprojekt.Har sett att det finns 1063cc kitVi har smackat i ett 997cc kit i en sån motor.
Det kräver dock portning då motorn annars blir lite astmatisk.
Gärna ett steg vassare kammar oxå.
Kitet funkar kanon, och motorn lämnade (portat, planat, men med originalkaammarna, fcr 39r samt helsystem m/ä)) 143,8 på slangen samt 110 Nm i vrid!

GXE597 kanske? Hur många kan det finnas... Hon står i mitt garageDen hade reg nr GXE..nånting vill jag minnas.
GXE597 kanske? Hur många kan det finnas... Hon står i mitt garage![]()
http://picasaweb.google.com/hagavagen12/CBR900RRDoris
Har hon varit på dåligheter som jag borde veta om?![]()
Skapligt faktiskt, fälgarna är det som tagit mest stryk.Undertailen gjorde jag väl i stort sätt själv, ett jäkla spacklande. Har lacken på fälgar och tail hållt bra?
Gärna det....kan slänga upp lite fler bilder till helgen när jag kommer hem om du vill..
Hej på er!!
Var försäkrar ni era mc, och vad kostar det ungefär?? Skiljer ju en del från f-bolagen..
Ja då är det ingen fara då, bara lite nattfunderingar som inte går ihop riktigt.3208302Det går om du kopplar spolarna till fel stift, inte annars. Å det är ingen katastrof, den blir bara lite astmatisk.![]()
Så du behöver inte oroa dig för veven. Se till att få kammarna rätt istället
Kunde färgmässigt varit den jag har, fast det nu är ett par vurpor senare![]()

Hej på er!!
Var försäkrar ni era mc, och vad kostar det ungefär?? Skiljer ju en del från f-bolagen..
35 bast kk 2,5 år bor i stockholmHej på er!!
Var försäkrar ni era mc, och vad kostar det ungefär?? Skiljer ju en del från f-bolagen..
beror ju på så mkt,, det är personligt.
ålder, hur länge man haft A kort, var man bor, mm mm mm
jag är 27, fick kortet i våras, har en fireblade -98 (snart tillsalu)
bor i lägenhet, hojen inlåst om natten, bor inte i storstad.
betalar 7300kr ca HALV/helår.
du kanske får betala 3-4,, vem vet, eller 30-40. ^^
bästa är att ringa runt och höra själv.
oj det var ganska märkligt. vad har du för försäkringsbolag?
själv så är jag 26, kör fireblade (96 iofs).
lägenhet, inlåst om natten och vi bor i samma stad och jag betalar strax över 5 för halv/helår.
jag bor i brastad, har folksam. du som har den med gult på?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |