Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Hittade en hyffsat ballt kåpset på e-bay...dreggel dreggel.....
 

Bifogat

  • 919-head-04.JPG
    919-head-04.JPG
    73.7 KB · Visningar: 113
  • H-CBR900-919-RR-98-99-F.JPG
    H-CBR900-919-RR-98-99-F.JPG
    80.8 KB · Visningar: 137
  • H-CBR900-919-RR-98-99-J.JPG
    H-CBR900-919-RR-98-99-J.JPG
    98 KB · Visningar: 88
Hur fick du ihop allt det där? :va

Lamellsats Honda CBR900RR 96-99
Sats innehållande samtliga lamellskivor till ovanstående modeller. Stålskivor och fjädrar ingår ej.

584,-

Kopplingsfjädrar Honda
Komplett sats fjädrar till kopplingen. Fjädrarna är ca 15% hårdare än originalfjädrarna.

128,-

www.touring.se

det är bike`s priser, inkl lameller,stålplattor,fjädrar.

var kan man köpa till det priset du skrivit?
 
Hej.

Har nyligen skaffat mig en 900RR -98. :)

Sitter och läser på lite om dem, då jag har den strypta boxen. Som jag har förstått det (efter att ha läst i tråden), så ska de ostrypta CDI-boxarna har beteckningen EC eller ED på slutet!?
Nu har jag sett boxar som har beteckningen AC (på amerikanska ebay), någon som vet mer om dem?
Skiljer det något mellan årsmodellerna i avseende på CDI-boxarna? Kan jag tex ta en box från en -96 och sätta dit på min -98?
 
VILL KÖPA RASAD CBR NUUUU!

Skiter i kåpor, gaffel,sving och motor men resten inkl. kabelhärva behövs till vinterns cbr 900/ 1100 enkelsving turbobygge !
-99 och bakåt.

PM BITTE !:tummenupp
 
sorry,, läste inte det, hehe


jag har köpt prylarna på Bikeshop.
Såg senare att det blivit avsevärt mkt billiagre via touringbutiken:mad:
Så köp därifrån, för mina grejjor har inte dykt upp komplett ännu, trots att jag beställde för ca 2 veckor sedan.:mad: :huvet
 
Tjena

Tänkte eventuellt byta min touring, VFR 800, mot en 929, är det något jag måste tänka på???
 
Tjenare!
Ny här på forumet!
Köpte mig en Blade -94 i onsdags:yoparty , ska ta körkort med begränsning till våren. (25kw reggad men opluggad) :tummenupp

Har ni några allmänna tips att ge mig ang. hojen? Vart man får tag på manual till den, haynes bok m.m.
Vart det finns delar, gärna styling delar som passar. (vilka årsmodeller är "lika" som 94ans?)
Vet inte så mycket mer än att den går nå jävulskt :)

Sitter nåt extraktor 4-2-1 grenrör trodde han(heter så inom bilar, vet inte om det heter samma inom MC?)
Han trodde också att det va vassare kammar i den.
Säljaren visste inte när den va servad sist så undrar om jag bör göra en?
Hojen har gått 5400 mil.

får väl slänga upp nån bild på den med
S6001502.JPG

S6001501.JPG
:D
:hojcbr


Får väl putsa lite på denna med på samma gång som jag putsar mina bilar :)
Har lite idéer på G redan nu
 
Last edited:
Tjena!

Är ännu en ny medlem här på sporthoj!!

Har ägt en fireblade -98 sen i våras och haft kortet sen i sommras:tummenupp

Hojjen går bra men varvstoppet slår i redan vid 9500 rpm, tycker den borde varva ett par 1000 till... Kan det vara att cdi boxen är strypt?
 
Tjenare!
Ny här på forumet!
Köpte mig en Blade -94 i onsdags:yoparty , ska ta körkort med begränsning till våren. (25kw reggad men opluggad) :tummenupp

Har ni några allmänna tips att ge mig ang. hojen? Vart man får tag på manual till den, haynes bok m.m.
Vart det finns delar, gärna styling delar som passar. (vilka årsmodeller är "lika" som 94ans?)
Vet inte så mycket mer än att den går nå jävulskt :)

Sitter nåt extraktor 4-2-1 grenrör trodde han(heter så inom bilar, vet inte om det heter samma inom MC?)
Han trodde också att det va vassare kammar i den.
Säljaren visste inte när den va servad sist så undrar om jag bör göra en?
Hojen har gått 5400 mil.

får väl slänga upp nån bild på den med
View attachment 210414

View attachment 210415
:D
:hojcbr


Får väl putsa lite på denna med på samma gång som jag putsar mina bilar :)
Har lite idéer på G redan nu

Haynes finns lite här o där.
Men kika på bokus.se samt motorboken.se

Grattis till bladen åxå =P:tummenupp
 
Jag har rivit ner min motor och fick en fundering nu, kan man sätta vevaxeln ett varv fel? Så tändingen blir i fel följd dvs, det borde gå tycker jag, eller? :va

3202602 Tjenare!
Ny här på forumet!
Köpte mig en Blade -94 i onsdags:yoparty , ska ta körkort med begränsning till våren. (25kw reggad men opluggad) :tummenupp

Har ni några allmänna tips att ge mig ang. hojen? Vart man får tag på manual till den, haynes bok m.m.
Vart det finns delar, gärna styling delar som passar. (vilka årsmodeller är "lika" som 94ans?)
Vet inte så mycket mer än att den går nå jävulskt :)

Sitter nåt extraktor 4-2-1 grenrör trodde han(heter så inom bilar, vet inte om det heter samma inom MC?)
Han trodde också att det va vassare kammar i den.
Säljaren visste inte när den va servad sist så undrar om jag bör göra en?
Hojen har gått 5400 mil.

får väl slänga upp nån bild på den med
View attachment 210414

View attachment 210415
:D
:hojcbr


Får väl putsa lite på denna med på samma gång som jag putsar mina bilar :)
Har lite idéer på G redan nu
Ett tips, kör inte på bakhjulet med den för då rasar den. :näsblod

Sen är det lika bra att byta, för du vet ju inte när det var gjort sist, har för mig att det ska vara 3,8 liter i den.
 
Last edited:
Varvstoppet ska slå vid 9500rpm på 98ans modell. 99ans slår vid 10500rpm
Förutsatt att den är strypt.

En ostrypt varvar mer än 9500, min går t ex jättebra att dra till 11000 rpm nånstans. Oftast ligger ju varvstoppet en kort bit in på rödmarkeringen, vilken väl börjar vid 11000 rpm på både -98 och -99?

Hojjen går bra men varvstoppet slår i redan vid 9500 rpm, tycker den borde varva ett par 1000 till... Kan det vara att cdi boxen är strypt?
Kolla koden på boxen och läs igenom tråden, här finns info om strypta/ostrypta boxar.
 
Last edited:
Jag har rivit ner min motor och fick en fundering nu, kan man sätta vevaxeln ett varv fel? Så tändingen blir i fel följd dvs, det borde gå tycker jag, eller? :va

Hm fattar inte hur du menar exakt - för vrider du veven ett varv ja då är den ju tillbaka i samma position...
Menar du ett halvt varv fel?
 
Varvstoppet ska slå vid 9500rpm på 98ans modell. 99ans slår vid 10500rpm

Om du har den strypta CDI-boxen JA.
Lätt att kolla, om det är rött på varvräknaren från ca 9000 rpm är den såld som strypt.Min är just sådan, men jag har en annan CDI-Box som varvstoppet slår till vid 12500 varv.Maxurtaget med pållar (128) ligger vid 10800 varv, så ragga en annan box.
Men glöm ej att ta bort strypningarna i förgasarna och insugningsrören....
 
Blev lite smått nostalgisk när jag hittade en bild på min gamle blade. Undrar om den rullar idag..
La några timmar på att piffa till den minns jag.
 

Bifogat

  • Gammelbladen.jpg
    Gammelbladen.jpg
    85.8 KB · Visningar: 151
3207263 Hm fattar inte hur du menar exakt - för vrider du veven ett varv ja då är den ju tillbaka i samma position...
Menar du ett halvt varv fel?
Jag fattar knappt vad jag menar själv, jag menar så att tändningen hamnar på fel burk, så den kanske tänder på 4an när den blåser ut. :va

Det borde inte gå, men man vet ju aldrig, det är en honda... :pangihuve

Fast nu när jag tänker efter så ska det inte gå, så det var inget. :tungan

Edit: jag menar såklart att motorn tänder i fel takt, fast det ska inte gå, eller? :va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top