2007, ska det inte vara framtiden snart?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag börjar bli lite irriterad på världen. Det är ju 2007 och det finns
inga teleporterings maskiner
inga flygande bilar
inga virtual reality glasögon
inga jetpacks
inga svävande skateboards
inga dödssporter
vi har fortfarande pengar när vi egentligen borde ha krediter
inga nanoimplantat för att göra oss snabbare/smartare/starkare
det går inte koppla in kablar i huvet för att lära sig saker
inga obligatoriska kläder med ett stort v på
ingen semester i rymden
inga kraftfält
inga utomjordingar
inga replikanter
inga tidsmaskiner
vi kan inte färdas snabbare än ljuset
inga osynlighetsdräkter
inga mutanter

Har jag i min uppväxt blivit lurad att tro att det här ska vara framtiden? 2010 ska vi då fanimig ha flygande bilar annars tänker jag skriva en arg insändare.

Gör en protestlista! Jag är den förste att skriva på efter dig! :mad:

finns nog "flygande bilar", visades i Illustrerad Vetenskap för något år sedan.

Jojo, det finns ju de där galet ineffektiva tingesterna som drivs med flertalet snöskotermotorer. Men de är ju fortfarande i prototypstadiet, och har varit det hur länge som helst. Den tekniken är troligen inget att satsa på.

Vi vill ju ha såna där antigravitationsmotorer som låter utomjordiskt :gråta

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=lkxbEfZmZFo

Last edited:
Va snackar ni om? Vi har ju telefoner utan sladd!!!

inga teleporterings maskiner - Jodå, kolla bara faxen!
inga flygande bilar - Vilken actionrulle som helst
inga virtual reality glasögon - Har funnits ett tag, dock skittråkigt
inga jetpacks - Har du sovit under en sten eller?
inga svävande skateboards - Antagligen inte, det är ju itne ens skoj med hjul
inga dödssporter - Känner du rätt folk är det nog inga problem att få fightas i en bur...
inga nanoimplantat för att göra oss snabbare/smartare/starkare
ingen semester i rymden - Har du stålar så får du åka
inga kraftfält
inga utomjordingar
inga replikanter
inga tidsmaskiner
vi kan inte färdas snabbare än ljuset
inga osynlighetsdräkter
inga mutanter

Resten vettefan men jag orkar ändå inte skriva mer. Slutsatsen är iaf att du är norrlänning och bor i skogen och har missat en hel del, punkt.

Jag börjar bli lite irriterad på världen. Det är ju 2007 och det finns
inga teleporterings maskiner : internet
inga flygande bilar : Finns
inga virtual reality glasögon : Finns , i dataspelvärlden
inga jetpacks : http://www.jetpackinternational.com/
inga svävande skateboards : Kitesurfing...våga koppla loss på hög höjd sen jävlar...
inga dödssporter :finns massor, frittfall, slåss i förorten, gå på fotboll,mm
inga nanoimplantat för att göra oss snabbare/smartare/starkare:anabola..
ingen semester i rymden: kostnadsfråga...
inga kraftfält: magnetfält
inga utomjordingar: läser man på SH så börjar man ju undra....
inga replikanter: se förra...verkar drälla av både posörer och vanabees
inga tidsmaskiner: sebaste Kawwa zx-10 an...
vi kan inte färdas snabbare än ljuset: Jo, det finns de som hävdar att de inte han se när de passerade poliskontrollen, alltså är de snabbare än ljuset..
inga osynlighetsdräkter : kolla in H&M senaste höstkollektion...fan folk försvinner ju i de fula kläderna...
inga mutanter: se utomjordingar och replikanter...

messerschmitter

Faxen räknas inte och nej det finns inte flygande bilar, vrglasögon, jetpacks, dödssporter eller semester i rymden på det sättet jag menar. Jag menar förståss att allmänheten ska ha tillgång till prylarna, med allmänheten så menar jag inte bara de snuskigt rika heller. Dödssporter ska gå på tv och vrglasögon ska vara häftiga, inte som nu :fakta Bara att åka upp i rymden är ju ingen semester, det är som att säga att det är semester att köra bil runt sitt eget hus.

Last edited:
Faxen räknas inte och nej det finns inte flygande bilar, vrglasögon, jetpacks, dödssporter eller semester i rymden på det sättet jag menar. Jag menar förståss att allmänheten ska ha tillgång till prylarna, med allmänheten så menar jag inte bara de snuskigt rika heller. Dödssporter ska gå på tv och vrglasögon ska vara häftiga, inte som nu :fakta Bara att åka upp i rymden är ju ingen semester, det är som att säga att det är semester att köra bil runt sitt eget hus.

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, du får helt enkelt nöja dig med att leva i det förflutna :3freak

Under ett antal fikaraster på mitt förra jobb så ledde jag utvecklingen av en teoretisk prototyp på virtual reality dojjor. Men kanske inte helt oväntat stötte vi på patrull en bit in i projektet.
Modellen vi använde oss utav var baserad på ett antal kulor under sulan, mycket likt mus-kulor, som registrerade rörelser i alla riktningar. Problemet uppstod när man i den virtuella världen möttes av en uppförsbacke.
Naturligtvis strävade vi efter en så verklighetslik upplevelse som möjligt, med att man skulle uppleva motstånd osv i uppförsbacken.

Första idén var att helt enkelt konstruera bromsar på mus-kulorna, men efter noggrant begrundande kom vi fram till att då skulle man ju således bara kliva iväg även i den riktiga världen.

Nästa idé var att använda ett underlag liknande "rulltrappan" i ångestgången på centralen nere mot blå linjen, fast då rullandes i motsatt riktning mot färdvägen. Tyvärr insåg vi snart att resultatet skulle bli....ingenting.

Ett tredje alternativ var en typ av ställning runt knäna (antingen av metall eller av en typ av "aktivt" silikon som vi oxå skulle utveckla) som skulle simulera motstånd.
Idén ligger numera i träda i väntan på fler uppslag.

Ett annat projekt som jag även ledde handlade om något som jag döpte till "riktad sväv-verkan", som handlade om ett frigolit-aktigt material som är lättare än luft (finns redan) men som sedan med hjälp av form (och en del hjälpballonger med datorstyrd gastillförsel och utsläpp) kunde transportera en människa hängandes någon decimeter över marken.
Naturligtvis behöver hjälp-ballongerna kunna justeras så att man kompenserar för plötsliga tryckförändringar eller viktförhållanden (duva som landar på frigoliten t.ex.)

Fortsättning i dessa projekt följer.
Mvh
Dr. Fil. Gyn. Dreggel

kommersiellt fungerande fusionsreaktorer och hypereffektiva batterier så är jag nöjd :tummenupp

Men det finns ju typ Skype! Det var ju en het potatis under 70-taled med bildtelefon...

Annars håller Jag helt med! Skön reflektion btw.

Men det finns ju typ Skype! Det var ju en het potatis under 70-taled med bildtelefon...

Annars håller Jag helt med! Skön reflektion btw.

Sant bildtelefon har vi ju faktiskt. Det är väl ingen het grej just nu men det är nog det enda "framtidiga" vi har.

Jag är helt med honkiie här faktiskt!
Varje gång nån biltillverkare släpper ny bil så tänker jag: Jaha, 4 hjul och en ottomotor.. whats the biggy?

Jag är egentligen mer nyfiken på hur långt fram de bästa utvecklarna egentligen ligger.
Man vet ju sen gammalt att många av de stora utvecklarna av prylar håller på saker därför att "marknaden in är mogen än på många år".
Ett klassiskt exempel är ju just bilen. Ingen av världens stora biltillverkare vill ju släppa nåt revolutionerande medans det fortfarande finns miljarder dollars att kamma in på gamla prylar. Å andra sidan så håller de nog sina uppfinningar JÄVLIGT hemliga tills det är dags att lansera, med tanke på konkurrens.

Ett annat exempel är ju cancerforskningen. Vilka är mest lämpade att sysselsätta sig med cancerforskning? Jo antagligen de privata läkemedelsföretagen med alla sina resurser. Men hur sugna är de på att hitta ett botemedel mot cancer som för dom är rena guldkalven när det kommer till bromsmediciner och medicinsk utrustning?

Hur grymt det än är så är det ju bara att inse att den här världen styrs av girighet, till och med på såna plan som vi vanliga dödliga sällan har kunskap om, eller tänker på.

3198420 kommersiellt fungerande fusionsreaktorer och hypereffektiva batterier så är jag nöjd :tummenupp
Håller med! Förutom viktiga medicinska framsteg så kan jag också känna att det är lite brådis med fungerande fusionsreaktorer..

Kul tråd.. Jag önskar mig en "teleportör"..

Håller med! Förutom viktiga medicinska framsteg så kan jag också känna att det är lite brådis med fungerande fusionsreaktorer..

Kul tråd.. Jag önskar mig en "teleportör"..

Jag har även spånat i det där med teleportör och skulle nog stolt kunna erkänna att jag kommit så långt som ungefär halvvägs! :tummenupp
Att plocka ner en snubbe i molekyler är det enkla. Att sedan registrera varenda molkyl och vart den satt, och sedan påta ihop den på andra sidan är den svåra biten :näsblod

Mvh
Dr Fil. Gyn. Dreggel

Jag har även spånat i det där med teleportör och skulle nog stolt kunna erkänna att jag kommit så långt som ungefär halvvägs! :tummenupp
Att plocka ner en snubbe i molekyler är det enkla. Att sedan registrera varenda molkyl och vart den satt, och sedan påta ihop den på andra sidan är den svåra biten :näsblod

Mvh
Dr Fil. Gyn. Dreggel

Vi borde iallafall ha så att det liksom går att beställa saker på internet och få hem dom samma sekund. Eller tänk när man ska göra frukost, beställa hem två rostade mackor, fyra skivor rökt skinka och ett glas apelsinjuice. T.ex

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt