Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hvordan dreving kjører du med da??
vet inte, köpte den igårska kolla upp det senare!
Hehe...verkar som vibrationerna i min 640 är normala...mer gas och mindre gnäll funkar nog
![]()
Vart kan man hitta strypnings satser te en lc4 640 eller andra modeller då!?
17-42 på min 06a original Nu kör jag 16 -42 gör nästan en hel växel![]()
Men går det att köra typ motorvägsfart med den drevningen? Har åxå funderat på en drevning men hur mycket ska man ändra?
Vet att SM inte e vägkryssare men jag har inget annat fordon så den fungerar som färdmedel åxå![]()
// Cricka
(inte 640-relaterat egentligen, men känner att jag inte behöver starta en ny tråd bara för denna frågan)
hur är det med drevning - ger det samma effekt att plocka bort en kugg fram som att lägga till en där bak?
och vad rekommenderar ni? (hade tänkt få mer kraft/acc., känner inget behov av att ligga i 160-170 km/h men hojen)
Hejsan, sitter kraftigt å funderar på att skaffa en 640 -02, har dock ingen erfarenhet alls av dessa. Vad ska man se efter när man köper en begagnad? Med orginal drevning, vilka hastigheter kommer man upp i med det och vad är passlig fart att köra i, med tanke på att ifall man kör lite längre.
kan säkert komma upp i 160-170 men du vill inte ligga fortare än 110-120 pga vibrationerna.... jag ville inte ligga fortare än 70 men jag är lite vek o gnällig
..
Har kört ca 6 månader nu med en kug mindre på fram drevet. Det va jobbigt på motorvägen innan och nu är det lite jobbigarre, men du får ett bättre liv i maskinen, den dör inte i korsningar när man glömt att ge gas på ettan, på tvåan lyfter den på slangen väldigt lätt! Jag tycker det funkar kanon! Går att ligga på 110 km/h utan att varva sönder motorn!
Kan man strypa ner och regga 640-modellerna till 25kw?![]()
Hur e servningen på en lc4 640?
Å e reservdelarna billig, ganska billiga, dyra eller skit dyra?
Å e de lätt å regga den som 25kw? (DVS finns de tex strypsatser, å måste man bänka å sånt??)
Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.
180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.
Är det då med orginaldrevningen eller??
Håller den för att ligga på en 140-150 längre sträckor, eller är det risk för ras?
Vibrationerna tycker jag är värst vid en fart av ca 125km/h. Därför ligger jag oftast i 140-150. Men då till ett annat problem man tröttnar på att hänga fast i styret som en apa p.g.a fartvinden. Men ska man inte köra några mil på motorvägen så är det ju lugnt.
180 lite drygt kommer jag upp i med min 640.
Är det då med orginaldrevningen eller??
Håller den för att ligga på en 140-150 längre sträckor, eller är det risk för ras?
Det är orginaldrevning. Den håller utmärkt hoppas jag annars köper jag en R1 om den här också rasar![]()
Det är orginaldrevning. Den håller utmärkt hoppas jag annars köper jag en R1 om den här också rasar![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hehe lite skämt lite allvar men 640 ska ju vara driftsäker.
hehe lite skämt lite allvar men 640 ska ju vara driftsäker.
Funderar på att köpa slipons till min 640
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show