MotoGP Estoril

men racets prestation var ändå Hayden som kapade tiondelar hela tiden och hade lätt varit på pallen om inte däcken hade tagit slut.

Det ingår i spelets regler att man ska hushålla med däcken ... Det borde Världsmästarennumbersdontliegoodthingshappentogoodpeople veta ...

Då väntar vi med spänning på ett inlägg från Elwe om Ducatins förträfflighet i det här racet :hihi

Nej Duccen gick inte alls bra idag ... den var med sina problem bara drygt 17 s före närmsta Suzuki ...
 
Last edited:
Nej Duccen gick inte alls bra idag ... den var med sina problem bara drygt 17 s före närmsta Suzuki ...
...men efter både Yamaha och Honda :hihi
Du får köpa ett par Duccar till så kanske de får ihop pengar till att fila lite på kolvarna till nästa race, de stackars fattiga italienarna.
 
Comhem står överst på listan över vilka jag skulle vilja kölhala just nu ! :mad: (har uttryckt min syn på deras tilltag i ett mail till dem oxå) Någon som vet var man kan tänkas hitta racet ? SH-hubben ? (där jag inte orkat regga mej ännu efter sista opsystemskraschen) Andra alternativ ?
 
Det ingår i spelets regler att man ska hushålla med däcken ... Det borde Världsmästarennumbersdontliegoodthingshappentogoodpeople veta ...

Vad hushöll Stoner med då? :va
Allt? :D


Hayden gjorde iaf enligt mig en av de bästa prestationerna, vilket bla banrekordet visar.
Han lär krossa Stoner nästa gång.
 


Tror Stoner får svårt att vinna idag.
På WUP:en syndes det tydligt, när de visade nästan ett varv från kamerna som fokuserar på hans gashand, att TC:n inte alls fungerade. Man kan tydligt se att han matade på med gas försiktigt ut ur kurvorna och inte vred fullt förräns en bra bit efter kurvan.

"Det är ju bara att vrida fullt mitt i kurvan så något är uppenbarligen fel :va"

Skojjar du med oss , har du inte fattat , eller är du trög ?
Fortfarande så är där ingen i 800 klassen som ger järnet mitt i en sväng.

Kul att Valentino vann loppet.
 
Skojjar du med oss , har du inte fattat , eller är du trög ?
Fortfarande så är där ingen i 800 klassen som ger järnet mitt i en sväng.

Kul att Valentino vann loppet.

De där staplarna som visar gaspåslag och bromsning var rätt intressant idag.
Staplarna för stoner var väldigt mjuka och sakta uppåt, Pedrosas var rätt mycket snabbare och högre och då låg han ändå bakom stoner.
Sandstream var bara ironisk, de var inom situationstecken.
 
Alex Hofmann kan komma att bli ersatt resten av säsongen pga att han bröt racet idag med motivationsproblem. D'Antin var vist inte alls glad över att Hofmann bröt ett race så.
 
Är det ingen mer än jag som inte ger ett rött öre för de där staplarna?!

Det känns som att dom inte riktigt hänger med som dom borde..

Och Jösse - du har lite fel där. Det är flertalet förare med TC som direkt när dom gått av broms och prickat apex slår helt fullt och låter elektroniken sköta resten. Lite beroende på kurva givetvis men...
 
Skojjar du med oss , har du inte fattat , eller är du trög ? Fortfarande så är där ingen i 800 klassen som ger järnet mitt i en sväng.
Precis vad jag lite ironiskt försökte förklara.

Vet inte hur ofta du besöker racingforumet men TC har diskuterats rätt mycket och det finns folk som tror att förarna vrider fullt i kurvan och låter elektroniken sköta resten. Utav alla de ombordkamerabilder som jag sett i år har INGEN förare vridit fullt direkt utan de matar på lugnt och fint med gas tills hojen är tillräckligt upprätt för full gas.
Och Jösse - du har lite fel där. Det är flertalet förare med TC som direkt när dom gått av broms och prickat apex slår helt fullt och låter elektroniken sköta resten. Lite beroende på kurva givetvis men...
Vilka är dessa förare?
 
För att jag inte för en sekund tror att de visar rätt... Varför skulle ett team ens vilja dela med sig av hur deras förare går på gas och broms? Kom igen...

Skulle vara för det då.
Jag kan oxå ställa mig frågan hur sanningsenliga de är osv... samt att det som nån antydde, ligger lite eftersläpning i det hela. Kanske just för att man inte i realtid ska kunna se och lära/spionera.
Å andra sidan är varje förares körstil så individuell att de själva iaf inte skulle ha nåt att lära av det hela.
Så om de är helt korrekta eller inte spelar alltså ingen roll.
Jag ser det som lite "trivial pursuit info" för oss dödliga, och man får väl använda infon därefter, d.v.s se hur fort/tidigt/sent/mycket osv de ger på iaf ungefär.
Det mest slående är annars hur LITE fullgas det är.
 
Precis vad jag lite ironiskt försökte förklara.

Vet inte hur ofta du besöker racingforumet men TC har diskuterats rätt mycket och det finns folk som tror att förarna vrider fullt i kurvan och låter elektroniken sköta resten. Utav alla de ombordkamerabilder som jag sett i år har INGEN förare vridit fullt direkt utan de matar på lugnt och fint med gas tills hojen är tillräckligt upprätt för full gas.
Vilka är dessa förare?

Jag kan inte tala för 800cc-eran men det bör inte vara någon skillnad mot när man körde 990cc och de superbikes som har TC.

I brittish superbike t.ex. införde man TC på Duccarna förra året. Haslam började direkt helt lita på TC medan Lavilla till en början valde att känna sig för med gasen som tidigare. En bit in på säsongen var detta dock ändrat och båda slog helt fullt när dom prickat apex.
Nakano och RdP vet jag uttalade sig om att det hade varit lite svårt att ställa om och våga lita på att hojen inte skulle spotta av dig när du vred fullt men dom körde så småningom på det sättet...
 
Jag kan oxå ställa mig frågan hur sanningsenliga de är osv...

Det är just det jag ifrågasätter. Ibland ser man ju att de inte bromsar fullt inför vissa kurvor, medan föraren de jämför med gör det. Vad innebär förresten "full" broms?! Det är lätt att definiera full gas, men knappast full broms. Dyng-info tror jag att det är iaf!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top