MotoGP Estoril

Aha - du menar som Hayden förra året!
(skönt att det är tillåtet med taktik och att inte alltid vinna vinna vinna varje lopp premieras...)
Eller hur var det nu?
Hayden var en fegis...men när ducatister gör likadant då är det ok?
:D
Den satt som en spark på pungen - klockrent! :D :cpparty




  • Ett mycket underhållande race. Äntligen!
  • Hayden körde riktigt riktigt bra. Hoppas det släpper för honom dessa sista race:n.
  • Pedrobot; otroligt bra. Han kunde likabra ha vunnit.
  • Stoner mycket bra men det höll inte hela vägen än fast han brottades och vred musten ur Duccen.
  • Rossi körde som en gud. Jiiiissezz! :yoparty
  • Svett-baguetten Randy de Puniää lyckades visa armhålerna ännu en gång.
  • Trist för Tamada. Jäkligt trist. Var inte han "tvungen" att prestera top 10 för att inte få kicken? Tyckte jag läste något i den stilen för ett par veckor sedan.
  • Vart tusan tog vingmuttern vägen? Han låg ju t.o.m. efter Melandri och Elias..
 
Tamada har redan fått sparken från Tech 3 eftersom de signat Toseland och Edwards inför 2008. Han körde väl för möjligheten att få köra för D´Antin eller Gresini eftersom de är de enda teamen med plaster lediga.
 
Den satt som en spark på pungen - klockrent! :D :cpparty
Ja, det ska bli intressant att se hur Ducati-farfar ska krångla sig ur det här :D
Vart tusan tog vingmuttern vägen? Han låg ju t.o.m. efter Melandri och Elias..
Vilket race såg du :va

@DQ, Oscar mfl angående TC:
Jag köper det ni skriver men bli ändå minst sagt fundersam när en rutinerad förare som Edwards vid flera tillfällen citeras sägandes ungefär: "TC på en MotoGP-hoj är inte som på en bil, du kan INTE vrida fullt med nedlägg ut ur en kurva." :va
 
Det är väl solkart att TC har inverkan på hur fort man kan köra en hoj runt en bana eftersom alla använder det och lägger mer och mer pengar på det. Att det sedan inte gå ratt gasa fullt hela varvet runt är väl hyfsat självklart.
 

Faktum kvarstår dock, Stoner har dominerat i år. Men om inte om hade funnits...
... så hade Stoner inte dominerat. :)
Du glömmer att det inte är så svart och vitt som att Ducatin/Bridgestone paketet är bättre. Paketet Stoner/Ducati/Bridgestone är däremot klart bäst i år. Sedan kan man tvista till förbannelse om vilka paketdelar tyngdpunkten ligger på. Det som talar emot att just däck och hoj skulle vara så överlägsna är att en så duktig förare som Capirossi inte gjort bättre ifrån sig. På Doohans tid var Crivilles framskjutna placeringar en bra indikator på att hoj/däck kombon var bäst.

Stoner passar helt enkelt som handen i handsken på årets Ducati skodd med årets Bridgestone.
Ja jag håller så klart med om att Duccen och Bridgestonedäcken passar Stoner väldigt väl.
Jag tror dock kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.
 
Det är väl solkart att TC har inverkan på hur fort man kan köra en hoj runt en bana eftersom alla använder det och lägger mer och mer pengar på det. Att det sedan inte gå ratt gasa fullt hela varvet runt är väl hyfsat självklart.

Möjligen den bästa sammanfattningen jag läst i TC-soppan...
Hade du bara lagt till orden:
Dock gör det inte en svan av en anka.
TC är dock här för att stanna.

Då hade du fått 10 racekutsar! ;)
Nu får du nio.
 
Aha - du menar som Hayden förra året!
(skönt att det är tillåtet med taktik och att inte alltid vinna vinna vinna varje lopp premieras...)
Eller hur var det nu?
Hayden var en fegis...men när ducatister gör likadant då är det ok?
:D

DualCompoundVärldsmästaren sprattlade och klarade sig på andras otur ... Det har inget med taktik att göra.
Att däremot ta hand om så många poäng som möjligt med en trilskande koppling, istället för att drulla omkull för att försöka vinna, det är taktiskt rätt ...
Anas distinktionen mellan dessa case?


kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.

Öhhhh ... är inte världen som du vill?
 
Last edited:
Det är väl solkart att TC har inverkan på hur fort man kan köra en hoj runt en bana eftersom alla använder det och lägger mer och mer pengar på det. Att det sedan inte gå ratt gasa fullt hela varvet runt är väl hyfsat självklart.
Ja, det är självklart och knappast någon som motsätter sig. Den intressanta frågan gäller ju hur tidigt man kan gå på med full gas i en kurva och låta elektroniken sköta resten.
Att däremot ta hand om så många poäng som möjligt med en trilskande koppling, istället för att drulla omkull för att försöka vinna, det är taktiskt rätt ...
Och Hayden var en cry baby förra året när hans koppling inte fungerade som den skulle i starterna...
 
Det bästa med loppet var ju då Peddos och ValRossens sjukt! Grymma fighter varv efter varv :D

GO ROSSI ;D The Doctor strikes again <3
 

Ja jag håller så klart med om att Duccen och Bridgestonedäcken passar Stoner väldigt väl.
Jag tror dock kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.
Det ÄR verkligen jobbigt att Rossi ser ut att missa titeln i år igen va?;)
 

Och Hayden var en cry baby förra året när hans koppling inte fungerade som den skulle i starterna...

Starten varar 1% av racet eller så ... en värdig världsmästare har väl inga problem att ta igen några placeringar under racet ... :)

Jodå världen är helt perfekt, förrutom att Stoners Ducce har så överlägsen toppfart. :pannkyss

Ja, det är ett gissel att "den lille fabrikk" tillverkar bättre racehojar än den samlade japsmaffian ... :D
 
Last edited:
Ja, det är självklart och knappast någon som motsätter sig. Den intressanta frågan gäller ju hur tidigt man kan gå på med full gas i en kurva och låta elektroniken sköta resten.
Och Hayden var en cry baby förra året när hans koppling inte fungerade som den skulle i starterna...
Inlägget är dåligt maskerat spamming.

:mattias
 
Ja jag håller så klart med om att Duccen och Bridgestonedäcken passar Stoner väldigt väl.
Jag tror dock kombinationen Pedrosa/Bridgestone/Ducati eller Rossi/Bridgestone/Ducati hade varit ännu snabbare.
Trots att Duccens karraktär och Bridgestonedäcken passar Stoner som handsken.

Men visst, hade kombinationen varit RossiYamaha/Michelin mot Stoner/Yamaha/Michelin, eller Pedrosa/Honda/Michelin mot Stoner/Honda/Michelin så hade skillnaden förmodligen varit ännu större.
Jösses, har du sett racingen i år? Stoner kör riktigt bra, dina spekulationer att han är en så mycket sämre förare än Pedrosa och Rossi måste baseras på... ja, vad? :confused: Kör du en "#46"-R6:a med Repsol ställ?
 
DualCompoundVärldsmästaren sprattlade och klarade sig på andras otur ... Det har inget med taktik att göra.
Att däremot ta hand om så många poäng som möjligt med en trilskande koppling, istället för att drulla omkull för att försöka vinna, det är taktiskt rätt ...
Anas distinktionen mellan dessa case?

JOdå jodå ;)
Jag ville bara bjäbba lite om att det är skillnad på folk och folk!
Vet mycket väl hur det låg/ligger till.
 
Ja men det är väl en JÄVLA skillnad......Rossi är Rossi och resten är....ja...resten.!! :brinnerup

Pasta är pasta och blått är blått. Honda är Honda och älgar är älgar.
Kaffemuggar är kaffemuggar och vinterdäck är vinterdäck.

Resten är...ja..resten! :brinnerup
 
Ja men det är väl en JÄVLA skillnad......Rossi är Rossi och resten är....ja...resten.!! :brinnerup

Ja i din värld ja! :jäs

Pasta är pasta och blått är blått. Honda är Honda och älgar är älgar.
Kaffemuggar är kaffemuggar och vinterdäck är vinterdäck.

Resten är...ja..resten! :brinnerup

Så kan man oxå säga.
För när man byter värdering beroende på VEM som gjort en viss sak ja då... osv osv
 
Last edited:
Du glömmer att det inte är så svart och vitt som att Ducatin/Bridgestone paketet är bättre. Paketet Stoner/Ducati/Bridgestone är däremot klart bäst i år. Sedan kan man tvista till förbannelse om vilka paketdelar tyngdpunkten ligger på. Det som talar emot att just däck och hoj skulle vara så överlägsna är att en så duktig förare som Capirossi inte gjort bättre ifrån sig.


Att Hoffmann spöat Rossi två gånger i år säger i alla fall mig att Ducatis paket åtminstone hittills varit totalt överlägset Fiat Yamahas.

Edit: Stoner ÄR grym. Det var han förra året också. Starkt att våga edga så hårt trots vurpor en masse.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top