Brink_of_Sweden
All.Cops.Are.Bastards
Frågan är ju hur fartvinds simulatorn ska kunna påverka en överladdad motor?? Finns ju ingen luftburk att trycksätta...........man kanske skulle kunna rikta luftstrålen mot intercoolern och få en realistisk kylning som ökar lite med fart. Sen är det ju som alltid.......jämför före och efter i samma bänk och du ser ungerfär hur mycket hojen har ökat i effekt.
/J
Vet inte hur fartvinds simulatorn funkar men det "borde" ju vara som en vindtunnel för att vara så nära verkligheten som möjligt...då får ju både burk / kylare / IC det dom ska ha...oavsett vad man "hängt på"

Vet du hur hög fartvind han kan få i km/h / M/s ?
Det skulle tydligen skilja i uteffekt mellan dynojetbänkarna hos Yamahacenter Helsingborg och Motorsport Landskrona trotts samma modell väder o inställningar ingen visste varför.
Dom kan ju inte gämföra samma modell... varje hoj är en "individ"...ska man gämföra så borde man använda SAMMA hoj på bägge ställena... pröva?
Last edited:
nu lägger ja snart ner planerna för denna "sommar" vill jue köra liiite iaf...får bli hopmontering till orginal ist...

(lr i vissa fall brist på liv...)
) sen att det går fortare på rakorna har sin naturliga förklaring då det är fysiskt omöjligt o hålla 270++ på gamla krokiga asfalt/grusvägar... Är o förblir fartgalning hela mitt j*vla liv det kan ja lova...(hur kort de än må vara) har tyvärr inte varit på bana ännu men det kommer te nästa sommar...så ja får öva/stilla hungern...nöjd? 
