SuperCharger + InterCooler + Yamaha R1 2006

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
*ISR superbike 6-kolvs ok (vill ha 8-kolvs men Mats rekomenderar inte det då 6:eek:rna skulle räcka mer än väl...men tanken är att hojen ska ställas ut på Elmia o då duger inte 6-kolvs)

Alltid kul med ambitioner...
Men vadå? Skall du ställa ut en hoj på elmia men BARA köpegrejer??!? Som du inte ens har skruvat på själv...
Missförstå mig inte, jag gillar Nya sportcyklar med mycket godis på men i mina ögon så är det bara börsen som har gjort jobbet i detta fallet...

Jag och många andra uppskattar (speciellt på utställningar) nytänkande, kreativitet, egna lösningar och gediget hantverk...
ISR-8-kolvsok kan väl vem som helst köpa och skruva på...

F.ö gjorde du ett mycket bra val när du lämnade cykeln till Mats, han kommer att göra ett gediget motorbygge som gör kompressorsatsen rättvisa på ett mycket proffsigt sätt. (även om du enligt mig kommer få MAX 210hk på slangen, och därmed får se dig duktigt KRÄNKT av vilken turbo-hoj som helst)

Lycka till med bygget nu! :tummenupp
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Alltid kul med ambitioner...
Men vadå? Skall du ställa ut en hoj på elmia men BARA köpegrejer??!? Som du inte ens har skruvat på själv...
Missförstå mig inte, jag gillar Nya sportcyklar med mycket godis på men i mina ögon så är det bara börsen som har gjort jobbet i detta fallet...

Jag och många andra uppskattar (speciellt på utställningar) nytänkande, kreativitet, egna lösningar och gediget hantverk...
ISR-8-kolvsok kan väl vem som helst köpa och skruva på...

F.ö gjorde du ett mycket bra val när du lämnade cykeln till Mats, han kommer att göra ett gediget motorbygge som gör kompressorsatsen rättvisa på ett mycket proffsigt sätt. (även om du enligt mig kommer få MAX 210hk på slangen, och därmed får se dig duktigt KRÄNKT av vilken turbo-hoj som helst)

Lycka till med bygget nu! :tummenupp

Vill du inte kunna kolla ett bygge bara för att det är "börsen som betalt" lr vad?? sj hade ja uppskattat ALLA byggen, klart man vill kolla in ett rått bygge oavsett VAD/VEM/HUR det genomförts...lr har ja så skev verklighetsupfattning??? *fortfarande "laddad"* :öl

Sen 8-kolvs oken: ska ja tillverka dom sj lr ???
(för o hålla byggkvallitet?? :3freak )

Hehe...är jue inte bygg kung sj så det är tyvärr så det är...är för rädd om hojen för o ge mig på det sj...hade planer på det innan men ja backade ur då ja isåg ja inte hade kunskap nog för at genomföra det....:gnissla
ja får säga som en kille ja läste om i Bilsport en gång "det är iaf jag som valt grejerna"...:D

Angående effekten så lämnar ja svar på det när den rullat igenom bänken...o hoppas VERKLIGEN ja kan ge dig svar på tal för det med Turbo-hojarna...:arsele
Kör turbo sj kanske??? sj så valde ja compressor då ja är vill styra effekten HELT via handtaget...

btw. ja har jue skruvat på lite grejor sj...kanske inte värsta prylarna MEN det är iaf ngt....:mattias o sen ska ja modda kåporna ngt med extra luftintag för chargern ("nasa" intag, samma som sittter på vissa kawa o Dodge Viper GTS) är för övrigt V.I.P-kund på Tyringe Sparbank...:gnissla *smygreklam*

Tack! /en som lääääääääängtar te våren...:rofl
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Alltid kul med ambitioner...
Men vadå? Skall du ställa ut en hoj på elmia men BARA köpegrejer??!? Som du inte ens har skruvat på själv...
Missförstå mig inte, jag gillar Nya sportcyklar med mycket godis på men i mina ögon så är det bara börsen som har gjort jobbet i detta fallet...

Detta resonemang florerar ymnigt på SH, och jag tycker det är underligt..
Min hoj står också hos Mats för ett mycket genomgripande konventionellt motorarbete.. Jag har varken tid, kunskap eller utrustning att själv utföra detta..
På vilket sätt skulle detta vara "fel"? :va

Syr du dina egna kläder, bygger din egen plattskärm?
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Min hoj står också hos Mats för ett mycket genomgripande konventionellt motorarbete.. Jag har varken tid, kunskap eller utrustning att själv utföra detta..
På vilket sätt skulle detta vara "fel"? :va

Syr du dina egna kläder, bygger din egen plattskärm?

Jasså, vad skall du nu hitta på för spännande med hojen? *Nyfiken*

Du missförstår mig lite, det är inget fel alls och lämna in hos de bästa för att få sådana här saker gjorda, det är just när det kommer till utställnings-skedet som jag inte tycker att det passar.

F.ö så syr jag inte mina egna kläder, det finns folk som gör det bättre än jag men jag gör iaf min egen sprit.... :D

MVH
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Jag tror mer att silverryggen menar att man blir MER imponerad av ett mc bygge där personen i fråga har byggt det mesta själv. Jag menar att alla kan ju köpa en MV Agusta som har pengar som också är skitsnygg men att bygga ihop en gammal hoj till att se ut som en riktigt cool racer, det kräver sin man det :tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jasså, vad skall du nu hitta på för spännande med hojen? *Nyfiken*

MVH

1810cc, kammar, ventiler, portning och nån variant på 2-1..


Jag tror mer att silverryggen menar att man blir MER imponerad av ett mc bygge där personen i fråga har byggt det mesta själv. Jag menar att alla kan ju köpa en MV Agusta som har pengar som också är skitsnygg men att bygga ihop en gammal hoj till att se ut som en riktigt cool racer, det kräver sin man det :tummenupp
Jo, jag förstår.. Hade varit jäkligt kul om man själv hade haft möjlighet att sätta ihop hojen..
Däremot har jag alltid själv försökt fixa "stylingen".. Sådant som inte riskerar min och allmänhetens säkerhet.. :D
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
sådär gott folk...ny planer... Mats på MP-Racing kommer o installera kitet åt mig...

Rätt man att lämna grejorna till. Det blir världsklass när han gör det :tummenupp Antar att det var du som var där förra helgen när jag och tjejen rotade igenom Mats lager efter Hayabusakolvar :D Mina uppgraderingar börjar ta fart nu, ska bara hitta den sista kolven också :va Laddar 1,45 nu och jag vet inte om mina originalkolvar pallar så mycket mer, så det är dags att byta "lite" grejor och kräma ur mer pulver.

1810cc, kammar, ventiler, portning och nån variant på 2-1..

Vad gissar han på för effekt och vrid? Blir det custombyggt grenrör av Christer, eller det blir kanske något annat?
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Jasså, vad skall du nu hitta på för spännande med hojen? *Nyfiken*

Du missförstår mig lite, det är inget fel alls och lämna in hos de bästa för att få sådana här saker gjorda, det är just när det kommer till utställnings-skedet som jag inte tycker att det passar.

F.ö så syr jag inte mina egna kläder, det finns folk som gör det bättre än jag men jag gör iaf min egen sprit.... :D

MVH

Kan förstå ditt tänk iaf...men ja är ändå kluven...ja menar att JAG sj hade uppskattat ALLA byggen oavsett vem som gjort moddarna...är jue inte så ja ska försöka sno äran av Mats absolut inte...(tänker snarare göra reklam för honom...) o sen alla andra modifieringar gör ja sj jue (kåpor o annat skoj ja VET ja klarar av...:gnissla )

1810cc, kammar, ventiler, portning och nån variant på 2-1..



Jo, jag förstår.. Hade varit jäkligt kul om man själv hade haft möjlighet att sätta ihop hojen..
Däremot har jag alltid själv försökt fixa "stylingen".. Sådant som inte riskerar min och allmänhetens säkerhet.. :D

håller med till fullo!! :tummenupp

Rätt man att lämna grejorna till. Det blir världsklass när han gör det :tummenupp Antar att det var du som var där förra helgen när jag och tjejen rotade igenom Mats lager efter Hayabusakolvar :D Mina uppgraderingar börjar ta fart nu, ska bara hitta den sista kolven också :va Laddar 1,45 nu och jag vet inte om mina originalkolvar pallar så mycket mer, så det är dags att byta "lite" grejor och kräma ur mer pulver.

Yepp det va ja!!

1.45?? shit.. hur mkt har du på slangen?? *nyfiken*
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Yepp det va ja!!

1.45?? shit.. hur mkt har du på slangen?? *nyfiken*

Där ser man!
På 1,1 bar gav den 266 hk / 233 Nm på hjulet. Så nu ligger den runt 300 hk på hjulet vid 1,45 bar. Nu börjar turbon bli för liten, så i vinter blir det till att bygga. Hayabusakolvarna jag letade efter är till den hojen. Så det blir 1195cc (istället för 1052cc som nu), Hayabusakolvar (81 mm borr istället för 76 mm, de håller mycket bättre, och jag slipper cylinderspacer), större turbo från S60R dvs. KKK K24 (kör med TD04-16T från 850R nu), Apexi AVC-R digital boostcontroller, omtajmade kammar och högre laddtryck. 350 hk på hjulet är målet denna gången.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Där ser man!
På 1,1 bar gav den 266 hk / 233 Nm på hjulet. Så nu ligger den runt 300 hk på hjulet vid 1,45 bar. Nu börjar turbon bli för liten, så i vinter blir det till att bygga. Hayabusakolvarna jag letade efter är till den hojen. Så det blir 1195cc (istället för 1052cc som nu), Hayabusakolvar (81 mm borr istället för 76 mm, de håller mycket bättre, och jag slipper cylinderspacer), större turbo från S60R dvs. KKK K24 (kör med TD04-16T från 850R nu), Apexi AVC-R digital boostcontroller, omtajmade kammar och högre laddtryck. 350 hk på hjulet är målet denna gången.

Fy faen!! men hur pass tydlig är "ketchup-effekten" ???
Gillar inte att ja ska behöva hålla av bara för o inte få tanken i skallen...
därför valde ja att använda kompressor ist...:tummenupp
+ja hoppas ja inte träffar dig på vägen...blir ja ifrån åkt så blir det till o bygga vidare... :mad:
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Fy faen!! men hur pass tydlig är "ketchup-effekten" ???
Gillar inte att ja ska behöva hålla av bara för o inte få tanken i skallen...
därför valde ja att använda kompressor ist...:tummenupp
+ja hoppas ja inte träffar dig på vägen...blir ja ifrån åkt så blir det till o bygga vidare... :mad:

Det är ju en del ketchup, men det blir så mycket roligare då :D Det är trots det inga bekymmer att svänga, man lär sig hantera gasen rätt efter ett tag. Det är inte så omöjligt som många (som inte kört turbohoj...) skriver, att svänga och dosera gasen i kurvorna. Man behöver inte få tanken i huvudet hela tiden, finns boostcontroller som fixar olika tryck på olika växlar :) Med Apexin jag ska ha kan man även programmera trycket efter varvet, och då behöver man inte ha ketchup om man inte vill.

Men kompressor är tufft :tummenupp Ska bli kul att se bygget och vad den presterar!
Hehe, vi kanske ses på vägarna, men bygga är ju ganska kul :D Nä, nu ska jag inte vara sån, effekten du får är egentligen fullt tillräckligt. Kör med huvudet bara, det går lätt mycket fortare än man tror. Sen är det dags att bromsa...
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Det blir rått värre märker jag.....

Blir duktigt avundsjuk....... det är lika bra att tala om det, annars blir man bara förbannad själv..... :mad:

Skulle vilja sätta tänderna i nått jag med.....

Satt o kollade in ditt Garage...vet ett företag i Australien som förser V-rod´s med kompressor om du är intresserad: http://sprintex.com.au/Harley_Davidson_V_Rod_Supercharger_Kits.asp

för den "nätta" summan av 50030kr (dagens kurs) så får du ett kitt som levererar 160Bhp (enligt deras :fakta ) så sälj Kawan o invenstera...:yoparty
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Jag hade nog kollat med Erik först.. http://www.mc-xpress.com/

Ger 210hk på hjulet, 47000kr..

Eftersom det är ett "litet" utseende problem med turbon so Erik och grabbarna har så är den inte aktuell kan man säga...... :D

Den fördelen har Sprintex grejorna till sin fördel, det är snyggt installerat.....:tummenupp

Jag har fått tag i nått att sätta tänderna i. Har köpt Miniwipp gamla gixxer turbo, ska bara få fart i den. Därför kommer jag inte att lägga pengar på trim till rodden, åker ifrån sporthojjarna vid rödljusen i alla fall här i GBG. Det är minst lika kul.......
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....

Bifogat

  • supercharger_bike1.jpg
    supercharger_bike1.jpg
    64.4 KB · Visningar: 578

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Helrätt bygge:tummenupp Hur går det för Mats, kommer bilderna snart? Vill ju dreggla:tuttar Vad sade han förresten om din taktik när det gäller mappningen, kommer det räcka med PC + ign. modulen eller kommer du behöva större spridare?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top