Gixxer 1000
Medlem
ptja, jag går på min tekniska info för bridgestonedäcken visserligen.![]()
vad gäller pirelli så säger pirellimannen Greven att 90 grader är optimal temperatur.
Det är faran med att generalisera, jag utgick ifrån dom däck som dom flesta kör på, (om det nu är så fortfarande,) Pirelli och Metzler. My mistake.
Är det Bridgestone slicks som ska ha så låg arb.temp?
Det borde vara en fördel i kalla svedala, eller?
Last edited:
Torparn är ju ett bra ställe att öva på det, då du kan gå väldigt långt på broms med nerlägg (kör man 600 kan man slänga in en nerväxling för att göra det mer intressant) Just i den böjen kan man säkerligen känna rätt bra om din fjädring fram klarar att bromsa med nerlägg. Där kan du ju också öva på att släppa på bromsen ju längre "in" du kommer. Kolla på Minin från SM hur han gör
Enda gångerna jag MÄRKTE att fjädringen begränsade, var upp mot NGK-krönet på Knutstorp, ..men det var bakfjädringen.