Modifieringar XT660 X/R

1400kr hade min 100-mila kostat. Kollade igenom papprena härom dagen. Nu har jag löst servicen. Kommer hamna på runt 1500kr för 1000-mila servicen. Search and you will find! Bara att ringa runt som en total galning och fråga vad/när/varför och hur fan kan det ta 3 timmar att byta olja? Hinner ni bara med två hojar om dagen?... hehe... Kan ju vara värt 1000kr att kolla runt lite ju.

Vet någon hur man tar bort AIS. Hittar inte några instruktioner på detta längre.
 
är dessa däck fortfarande ok eller ej?
är ju så mkt snack om att dessa originaldäck är så värdelösa..
de små sprickorna i mitten av däcket..är det nåt att bry sig om? :va
 

Bifogat

  • däck (1).JPG
    däck (1).JPG
    51.8 KB · Visningar: 200
  • däck.jpg
    däck.jpg
    48.6 KB · Visningar: 227
Last edited:
tack för tips! men för denna säsong...är dom schyssta fortfarande?

Du kan nog köra lite till men ja bytte mitt då den såg ut så där,

och det blev en himla skillnad med kör egenskaper då det gammla däcket va nästan slut 350 mil, fick mycket bättre väghållning :yoparty

Ja vet ej hur lång din säsong är ??
Tänk på att dom e slang lösa !

Ps smörj kedjan varanan tankning eller vid behov. dom kan käka drev o kedja om man gasar o leker :tummenupp

//Robin
 
Du kan nog köra lite till men ja bytte mitt då den såg ut så där,

och det blev en himla skillnad med kör egenskaper då det gammla däcket va nästan slut 350 mil, fick mycket bättre väghållning :yoparty

Ja vet ej hur lång din säsong är ??
Tänk på att dom e slang lösa !

Ps smörj kedjan varanan tankning eller vid behov. dom kan käka drev o kedja om man gasar o leker :tummenupp

//Robin



åfan..har passerat 600 mila själv jag med dessa däck. Iofs kör jag hyfsat snällt och har inte haft tid att leka med hojen speciellt mkt heller men nya däck nästa vår då! Vad kostar det ca att få däcket bytt, förutom själva däckskostnaden?
 
åfan..har passerat 600 mila själv jag med dessa däck. Iofs kör jag hyfsat snällt och har inte haft tid att leka med hojen speciellt mkt heller men nya däck nästa vår då! Vad kostar det ca att få däcket bytt, förutom själva däckskostnaden?

Ca 1700kr det e det priset ja fick betala ink balans o mont men priset kan ju variera

//Robin
 
Någon som kört xtx'n på 25kw? Värdelöst? Funkar?..

Tjo halloj, vart nog min första post även om jag smugit omkring här några år ;).

Sett några stycken som frågat om hur den går i sitt strypta utförande, kan bara säga att det går helt okej, bra mycket bättre än man förväntar sig - saknar inte min DT så värst ;).
Rapp till 130km/h, smyger upp till 145-150. Lätt å dra upp på bakhjulet på 1:an för att sedan växla sig upp till 3:an.

Drog bort trottelstoppet idag, gick helt plötsligt å dra upp den på 2:an utan att koppla, fick en lite rejälare toppfart och lite bättre acceleration.

//Gark
 
Ca 1700kr det e det priset ja fick betala ink balans o mont men priset kan ju variera

//Robin

Har också slängt på 2ct på hojen, funkar utmärkt... Panikbytte däcket innan långkörning. Tjatade till mig ett byte på Ducati STHLM, dom gjorde det på 1 timme från att jag ringde, sket i priset för dom var de enda som hade tid, kostade 2500:-. TACK Ducati butiken :tummenupp
Byt däcket, mycket roligare att köra sen, framför allt säkrare...
 
Har också slängt på 2ct på hojen, funkar utmärkt... Panikbytte däcket innan långkörning. Tjatade till mig ett byte på Ducati STHLM, dom gjorde det på 1 timme från att jag ringde, sket i priset för dom var de enda som hade tid, kostade 2500:-. TACK Ducati butiken :tummenupp
Byt däcket, mycket roligare att köra sen, framför allt säkrare...

Får göra det då så småningom! Å grattis till lappen förresten.. :tummenupp
 
är dessa däck fortfarande ok eller ej?
är ju så mkt snack om att dessa originaldäck är så värdelösa..
de små sprickorna i mitten av däcket..är det nåt att bry sig om? :va

Bara inse att alla kan inte ha fel, orginaldäcken är helt under "isen", dom har väl tänkt så att man kan hålla kostnaderna nere iom detta, mina har nu rullat 600 mil och ser precis ut som dina, men jag känner ingen skillnad i greppet eftersom de fortfarande är mönster i det samt att de knappt är slitna på sidorna, mer på mitten eftersom jag sitter och pendlar med hojen till jobbet och de är 4 mil om dagen och de kurvorna sliter inte på däcksidorna direkt, så de funkar... Samt att de får smaka på Bogesundsvägen ett par ggr varje helg och de sitter som gjutna i asfalten...

Men kan ju inte jämföra med så mycket eftersom detta är de första däcken på hojen, men de borde klara betydligt många fler mil.

Är du osäker så byt däck, man skall aldrig tumma på säkerheten och sitta och oroa sig... kolla på http://www.mcdackonline.com
Där har de ct2: or för 1700:-
(skall snart beställa också, men vet inte vad jag skall ha får "påse" bak än)

Tackar ödmjukast, skönt att slippa se sig om hela tiden... :gnissla
Åka lite brapp nån dag? Du har ju mitt nummer...:2cool

Grattis till Lappen!!
Har haft förbaskat mycket att stå i efter semestern... Har de blivit några turer?
Är fortfarande påjakt efter ett par "pipor" till min hoj... Hade du någon bra kontakt?
 
Last edited:
Tjo halloj, vart nog min första post även om jag smugit omkring här några år ;).

Sett några stycken som frågat om hur den går i sitt strypta utförande, kan bara säga att det går helt okej, bra mycket bättre än man förväntar sig - saknar inte min DT så värst ;).
Rapp till 130km/h, smyger upp till 145-150. Lätt å dra upp på bakhjulet på 1:an för att sedan växla sig upp till 3:an.

Drog bort trottelstoppet idag, gick helt plötsligt å dra upp den på 2:an utan att koppla, fick en lite rejälare toppfart och lite bättre acceleration.

//Gark
hej o Willkommen :tummenupp
Trottelstopp på en insprutare :va läggupp en bild på den vill vi se. Eller va din stryp ?? :)

//Robin
 
tjena är ny här på forumet.
jag undrar om det gör mycket på effekten att använda en power commander utan att bänk köra hojen
 
tjena är ny här på forumet.
jag undrar om det gör mycket på effekten att använda en power commander utan att bänk köra hojen

Hej och välkommen... Vad jag har förstått så gör PC´n ingen större skillnad i effekt om man tänker på vad den kostar, rätta mig om jag har fel...:va
 
tjena är ny här på forumet.
jag undrar om det gör mycket på effekten att använda en power commander utan att bänk köra hojen

Vad du skulle tjäna i effekt med PC III utan bänkning vet jag inte, finns säkert svar på Power commanders sajt, något lär du ju tjäna, ihop med filter och blås, mappar du så är det troligt att du hamnar när 50 bakhjuls.hk enl de före och efter bänkningar som jag sett, brukar bli att du får tillbaka effektförlusten mellan vev och bakhjul.

Pc:n levereras ju till din hojmodell med grundmapp, det som dom gör vid bänkning är ju anpassning till just din hoj men dom kan inte trolla i bänkarna så nog ger den effekt utan mappning.

Hej och välkommen... Vad jag har förstått så gör PC´n ingen större skillnad i effekt om man tänker på vad den kostar, rätta mig om jag har fel...:va

Effekt är ju inte bara hk, körbarheten ökar och hojen blir mycket trevligare.
Priset per hk hamnar runt 500-600kr med bänkning exl filter och blås som alla ändå köper.
5-6K är billigt för ca 10hk om du inte jämför med överladdade bilmotorer och chipstrimmning vilka i regel marknadsförs med helt sanslösa effektsiffror utan verklighetsförankring.
 
Last edited:
Effekt är ju inte bara hk, körbarheten ökar och hojen blir mycket trevligare.
Priset per hk hamnar runt 500-600kr med bänkning exl filter och blås som alla ändå köper.
5-6K är billigt för ca 10hk om du inte jämför med överladdade bilmotorer och chipstrimmning vilka i regel marknadsförs med helt sanslösa effektsiffror utan verklighetsförankring.

Låter faktiskt inte helt fel, ska nog tänka om lite när det gäller PC... Tack så mycket för infon :tummenupp Tjänar man inte på att ta den från typ Tyskland, mycket billigare där ju...
 
Fan!!!!!!! jag slog i avgasrören under fotpinnarna i ett gupp i dag.
Mina gpr pipor lossna och trycktes upp i bakskärmen,piporna blev rätt buckliga.
Blir prestandan mycket sämre med buckliga blås? eller e det bara fult och spelar ingen roll?
 
Fan!!!!!!! jag slog i avgasrören under fotpinnarna i ett gupp i dag.
Mina gpr pipor lossna och trycktes upp i bakskärmen,piporna blev rätt buckliga.
Blir prestandan mycket sämre med buckliga blås? eller e det bara fult och spelar ingen roll?

Buckliga slipon har nog mindre betydelse för effekten

Såvida du inte har lyckats "smacka" ihop grenrören för då blir det mer motstånd med effektförlust som följd.

Kanske dax att investera i en hasplåt om du kör mycket på så dåliga vägar.
Skruvade själv på en sådan i dag, Yamahas leveranstider på tillbehör är allt annat en snabba, beställde plåten samtidigt som jag fick hojen levererad, 17Juli, i går fick jag hasplåten, men snyggt blev det ialla fall.
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top