Modifieringar XT660 X/R

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Kör du 90% eller mer asfalt och känner för att busa ibland välj X . Har du komfort och gruskaskader i tanken välj R.

Jäkla skit! Jag vill ha massor av komfort och en del med bus! ;D


Däckslitage: Framhjul 10 poäng av 10 ! Hur mycket grepp och känsla som helst.
Bakhjul.........väntar fortfarande på ursäkt från yamaha. Höll i 220 mil (iof rätt mycket slangträning)
Bränsleförbrukning är mycket låg vet inte om jag ens fått den över 0,5.
Skjutsvänlig : Många frågat om de fått åka :tuttar

Vad innebär 10/10 på framhjulet? Miltal?
Jaså, bakhjulet vart bare 220 mil? Ajaj =/..Hoppas dom kommer på någe fint att säga ;)
Najs bränsledrag!
Jaså dom har bara frågat? :D

Tack för informationen Bubbel!


Now give me moooore!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE

220 mil ur bakhjulet, Måste varit fel på det däcket, inte enns däcken till super sport klassen går att döda så fort, du måste gilla att börna:D

Tycker XTXn klart matchar KTM i kulfaktor efter lite moddning och avkastning av onödiga prylar tex dämparna som väger bly.

Har okså fått lite prylar, mina nya speglar satt som en smäck.
MBM2_02.jpg

Ska slänga upp bilder i morgon.

Köpte även led miniblinkers, handtagsskydd och led baklampa, tror dock att jag låter baklampan vänta tills vinterns skruvande, kapade stänkan och flyttade upp plåten, bara det var ett lyft:)
Väntar även på hasplåten från yamaha, är tyvärr restad tom 30/8
Nu gäller bara att få ihop milen till första servicen så mappningen blir gjord någon gång, 50 mil på mätaren nu.

Vad det gäller att få med :tuttar så tycker jag mig tyvärr märka att min Trajja är bättre att ragga med en Xtn:D
 
Last edited:

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Har nu kört min XT ca 160mil, kan bara hålla med: Det e grymt sug i däcken på asfalt men livslängden på bakdäcket lämnar ju lite mer att önska. Har redan slitit ner mer än hälften av mönstret, tror att det e bakhjulsåkandet som e boven i dramat för vid skärningen i mitten på däcket ser det ut som mina gamla r-hojsdäck gjorde på sidorna, fnasade. (Jag har inte eldat ett varv me bakdäcket.) Sen är det ju ett faktum att stånkor normalt tuggar mer bakdäck än tex radfyror..
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
tycker Microns slipon i denna videon ; http://youtube.com/watch?v=k3P-Q6SsE88 låter jävligt najs.. Det skulle kunna vara alternativet till orginaldämparna!

Enda problemet är detta - Vilken modell är det han har? Finns ju mängder olika Microndämpare i krom men undra vilken cykel dom är te orginal :S..
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Mmm hur går det att kryssa mellan bilarna med en sådan spegel som sticker ut ordentligt?

Inga problem, sticker inte ut mer en ett cigg pkt, bakåtsikten är mycket bättre en orginal.

tycker Microns slipon i denna videon ; http://youtube.com/watch?v=k3P-Q6SsE88 låter jävligt najs.. Det skulle kunna vara alternativet till orginaldämparna!

Enda problemet är detta - Vilken modell är det han har? Finns ju mängder olika Microndämpare i krom men undra vilken cykel dom är te orginal :S..

Micron har nog en lista du kan leta i vilka rör dom har til XT, så har ju alla andra tillverkare.
 
Last edited:

McMarko

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
XT660X *Såld*
Citat:

Har okså fått lite prylar, mina nya speglar satt som en smäck.
MBM2_02.jpg

Ska slänga upp bilder i morgon.


Vart köpte du speglarna, var mycket snyggare än orginal.

Någon som köpt kraschpuckar till sin xt660x i så fall vart?
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
För att besvara tidigare lömskt påhopp:gnissla ... nej bränna gummi annat än i feta sladdar är töntigt och inget jag skulle vilja bli påkommen med att utföra. Men bakhjulsåka sliter rätt mycket med har jag märkt. Nu är ju inte däcket helt slätt men nära på ! och mätaren strax över 220 mil.:va

Fråga : Ser man bra i dessa speglar i styrändarna ? Blev rätt sugen faktiskt! :tummenupp
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
För att besvara tidigare lömskt påhopp:gnissla ... nej bränna gummi annat än i feta sladdar är töntigt och inget jag skulle vilja bli påkommen med att utföra. Men bakhjulsåka sliter rätt mycket med har jag märkt. Nu är ju inte däcket helt slätt men nära på ! och mätaren strax över 220 mil.:va

Fråga : Ser man bra i dessa speglar i styrändarna ? Blev rätt sugen faktiskt! :tummenupp

Mycket bättre en vad jag väntade mig.

Slipper ju böter okså, är ju faktiskt lag på speglar.
 

Axi Dent

Roadracing NooB
Gick med
13 Mar 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
XT660X
För att förtydliga mitt inlägg om vilka underlag de bägge varianterna passade på (XTX och XTR alltså) så var jag och busade grusväg igår HÅRT. Det går ju skapligt att få upp farten och kontrollera sladdarna, MEN jag lovar att mina knogar satt vita runt styret i farter kring och över 100 när jag skull bromsa. Makalöst vad det sköt på, önskar man kunnde lätta damen en hel del vikt (hojjen !!!! alltså innan ni ringer min flickvän) Bromssträckan till stillastående var en hel träningsdistans för en hockeyspelare. Men satans vad roligt....

just ja jag skulle ju ut och tvätta hojjen ..Höres !
Wallander jag borrade upp hålen i insatserna till 6mm och borade även upp femton nya i varje insats på Termi dämparna, då blev hojjen väldigt körvänlig i låg och mellanregistret. Dvs väldigt lätt att balansera på bakhjulet, bara ett tips. Kan dock erkänna att jag slet ut dem igen för att det helt enkelt lät tillräckligt bra.
 

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
XT 660 X Vobblar "ormar sig"

Jag och 2 st kompisar har köpt varsin XT 660 X - 2007 och alla har problem med att dem ormar sig iöver 135 km/h vad kan detta bero på ?

ena hojen har Avon Distanzia fram och bak
andra hojen har Avon Distanzia bak och orginal Pirelli fram
tredje hojen har Continental Contiforce SM fram och bak

Alla har samma problem, men före däck byten så tycke vi inte att den vobblade som nu.
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Vad brukar man få ge för 1000mila servicen. Har fått pris på 2500kr för stift, olja, och filter. Tycker det var ett jävla pris samtidigt som dom räknar med 3 timmars jobb. Ja ni läste rätt 3 (tre) timmars jobb. Hur fan går det ihop?
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Vad brukar man få ge för 1000mila servicen. Har fått pris på 2500kr för stift, olja, och filter. Tycker det var ett jävla pris samtidigt som dom räknar med 3 timmars jobb. Ja ni läste rätt 3 (tre) timmars jobb. Hur fan går det ihop?

Ursäkta om du fick förhoppningar när du såg min quote, men jag undrar egentligen bara vad man får ge för 100-milsservicen?

:)
 

zxr2k7

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha XT660X
vill ha däcktips

Dags för nya däck... Har kört på ett Metzeler SPORTEC M-1 i bak som räckte i hela 2 månader, 350-400 mil ungefär. Är inte direkt missnöjd med däcket men ska ha både fram och bakdäck och är sugen på något annat.

Några tips på schyssta sulor med bra bett som åtminstånde håller tills man hunnit betala fakturan på dem? :rolleyes:
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Någon som kört xtx'n på 25kw? Värdelöst? Funkar?..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top