Gråta tillsammans över börsen?

Börsjävel...

Ja, jag e på i bitterhetsklubben just nu!

Ägare till bl a Boliden som e väldigt indexberonde...igår fick jag igenom mitt bud på 139 kr och köpte på mig mer för att snitta.

O så kollar man idag! VA?! Ska de va så här?? va?! ska det det??!!!

:4skrika

spekulationer

Allt styrs via spekulationer.

Det är en allvarlig situation, JA. Fast frågan är hur mycket det påverkar svensk industri. Ja, en svag ekonomi i USA gynnar inte någon. Så exporten tar självklart stryk.

Att vi i förra veckan fick rapporter om att stora ekonomier i Europa(Tyskland, Frankrike och Italien) har börjat sakta in i tillväxt. Ja, det gjorde inte marknaden gladare.

Ett Kina som går för högtryck höjer räntan för att minska risken för inflation.

Det verkar som att varje litet orosmoment skapar nervösa mäklare.

Så vi får nog se en turbulens ett tag till.....

Hur länge?

Hade jag vetat det hade jag inte jobbat idag. :tummenupp

Mmmm va roligt det är när man inte har hela börsposter utan småslattar och ens order inte går igenom :hoppskrat

Ahh, kul historia :(.

Ärvde Ericssonaktier värde 15 000 då jag var 2 år (1985). Mor och far var förmyndare över dessa och jag kunde inte göra mycket åt saken. För att göra historien kort så kan jag säga att mor och far inte lät mig sälja då jag ville iaf.

Toppnoteringen låg nånstans på 1 2000 000 efter skatt. Samma aktier var efter det feta raset för 4-5 år sen värda 30 000 och jag hade minsann kvar varenda än :huvet. Tack för den mamma och pappa, tack :mad:.

Ska man vara lite vuxen så kan man ju säga att man ska vara glad för att man iaf har nånting, slapp ju ett topplån på lägenheten iaf och det är ju inte fy skam, även om det inte är värt några 1.2 mille :).

Aktiemarknaden är skev och ett ordentligt kursfall är snarare ett sundhetstecken. Tappade förtroendet totalt när kurserna faller trots rekordvinster och aktiemarknaden börjar inte jubla förrän VD annonserar kraftiga nedskärningar och sparprogram....

Ta det lungt killar och tjejer! Det är mitt fel att börsen rasar! Jag fyller nämnlige 18 snart och bara för att börsen rasar antar jag att mina föräldrar investerat i aktier åt mig som nu kommer gå minus som bara den så jag inte får ett öre och aktierna försvinner. Så vänta bara, efter jag fyllt 18 så kommer det gå bra igen.

Går käpprätt åt helvete här med, snittar man ner sig lite för att man tror att botten är nådd så fortsätter skiten o rasa ändå... :huvet

Men som tur är ligger min tyngsta post (DIBS) fortfarande på plus, hatar själv när folk försöker haussa aktier men ta en lite djupare titt på dibs så ser ni att den är klart intressant.

Går käpprätt åt helvete

kanske det...

"Analytikerna vänder nu ryggen till Countrywide Financial, USA:s största bolåneinstitut. I kraft av sin storlek kan en kollaps i Countrywide dra marknaden än djupare ner i kristräsket."

Countrywide, som står bakom var femte amerikanskt bostadslån, kan vara nära randen till konkurs.

Det spådde Merril Lynch i en ny analys på onsdagen och vände abrupt sin köprekommendation till sälj inom loppet av några dagar, skriver Wall Street Journal.

USA:s största bolåneinstitut Countrywide utnyttjar hela sin kreditfacilitet på 11,5 miljarder dollar till följd av bristande likviditet. Samtidigt visar nya siffror att husbyggandet rasar i USA.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=681473

Last edited:

jag vill se den aktien som tiodubblas på tre månader...

Har för mig att skype gjorde något sånt?
:backontop

Äh, Är börsras hela tiden, Det ordnar sig snart ska ni se :pannkyss

Mina aktier har gått ner från dryga 300 till 196 spänn, Men dom har också varit nere i 70 spänn..

Fermenta gick väl bättre en så:tungan

Idag kommer det antagligen sluta riktigt illa

Börsfrossan fortsätter. Asienbörserna faller hårt även på fredagen. Tokyobörsen rasade hela 5,6 procent efter att yenen stärkts kraftigt. Fallet är det största sedan attacken mot World Trade Center 2001.

Det kommer påverka stockholm kraftigt, vid start om några min börjar helvetet igen.

Last edited:
Sitter inne med en hygglig sudd.

Vad har fallit mest?
Vad rekar ni?
Råvaruföretag? Tjänsteföretag? Teknikbranschen? Medicin?
Bank vågar jag inte gå in i den verkar skakig på kort sikt med Amerika som förebild.

Ska börja gå in i aktier igen efter ett gäng års uppehåll.
Har börjat kolla så smått.

Var (i vilken bransch) finns hävstången i botten på detta ras måntro?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år