Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att gråta över pengar man i realiteten inte har haft är väl tämligen meningslöst? Som att gråta över spilld mjölk.
Om scenariot är detta:
Du köper en aktie för 100kr
efter tre månader är den värd 1000kr
efter ännu en månad är den värd 500kr
Du har inte förlorat 500kr, du har tjänat 400kr, skillnaden från 1000 - 500kr har du i realiteten aldrig ägt (såvida du inte var smart och sålde aktierna när de låg på topp)
Att gråta över pengar man i realiteten inte har haft är väl tämligen meningslöst? Som att gråta över spilld mjölk.
Om scenariot är detta:
Du köper en aktie för 100kr
efter tre månader är den värd 1000kr
efter ännu en månad är den värd 500kr
Du har inte förlorat 500kr, du har tjänat 400kr, skillnaden från 1000 - 500kr har du i realiteten aldrig ägt (såvida du inte var smart och sålde aktierna när de låg på topp)
Börsen tål ju föfan ingenting, om nån stekargubbe råkar fisa nån udda Onsdag i April så rasar den flera %.
Helt jävla otroligt hur kortsiktigt alla analytiker ser på aktiemarknaden....
Om en analytiker "spår" bolagets 3:e kvartalsrapport så litar ju aktieägarna blint på just denne.
Att tro är att inte veta sa min mamma till mig redan från späd ålder.
Börsen tål ju föfan ingenting, om nån stekargubbe råkar fisa nån udda Onsdag i April så rasar den flera %.
Helt jävla otroligt hur kortsiktigt alla analytiker ser på aktiemarknaden....
Om en analytiker "spår" bolagets 3:e kvartalsrapport så litar ju aktieägarna blint på just denne.
Att tro är att inte veta sa min mamma till mig redan från späd ålder.

jag är på...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ligger inte på minus än men det känns surt att värdet i mina aktier sjunkit med runt 30k![]()
, eller är en nedgång vid öppning redan inräknat....hur mycket går börsen ner ifall DJ öppnar ner i e.m., -5% ?, eller är en nedgång vid öppning redan inräknat....
edit: här kanske är svaret nedgången på 3% idag
Börserna faller tungt i Asien på torsdagen. I Sydkorea rasar börsen med nästan 7 procent, det största fallet på över fem år.
"Blod flyter på gatorna, alla verkar ha panik och det finns skäl till det", säger Patrick Chang, förvaltare på CIBM Principal Asset Management i Kuala Lumpur till nyhetsbyrån Bloomberg.
"Vi vet inte var det kommer sluta", fortsätter han.
hur mycket går börsen ner ifall DJ öppnar ner i e.m., -5% ?, eller är en nedgång vid öppning redan inräknat....
jag vill se den aktien som tiodubblas på tre månader...
Men om man trodde botten var nådd och ökat sitt innehav av aktier och den fortsatte sjunka.
Det du skriver om är väldigt smalt för att låta flummig.
Mina aktier har tappat 3000kr idag.
It was just an example, tänkte bara vara lite övertydlig.
Om man trodde botten var nådd och köper mer har man gjort en felbedömning, so what? Felbedömningar kan man även göra när börsen stiger.
Visst är det smalt, men många tycker att de förlorat allt fastän de egentligen har vunnit.
Och av dem 3000kr, hur mycket har du investerat av dessa?
Men man kan ju fråga sig hur lågt det egentligen kan sjunka.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |