Detta var min första åkning (i bil) jag ville vara med på i år som kändes som mest viktig att delta i oxå. Hoppas jag inte var i vägen i bilen. Kändes som en skön sväng med ett gott syfte. Kul att så många visade upp sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KalleNorton - Oskar. Jag kände inte dig så väl, men för mig är du ett välkänt namn på detta forum. Det känns extra hårt.
19 år, det ska bara inte få hända. Verkligheten är brutal ibland, man vill bara blunda.
Tankar till Oskars familj och vänner. Oskar, hoppas du är på en bra plats nu.
Sov så gott.
För att citera en bit ur en Takida låt jag lyssnar på jämt som får mig att tänka på det här med att livet är oerhört kort:
"All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults and you knew
And you're not coming back
I got a reason to cry
The bottle's empty
The bottle's empty and cold
Just like I've been
Since I heard that you died alone
Finally home now
And I try to accept that you're gone
Wish I could have
Been there for you all along
With your back against the ground
All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe
"
Den låten borde jag ha lyssnat sönder för länge sen, men den är så fruktansvärt bra att den håller i all evighet.
Lyssnar på den när jag saknar nära och kära, som gått bort, som mest.
Vila i frid KalleNorton.
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt![]()
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |