andjim
Ny medlem
Håller med ovan (mikael n).....
Att dom som röstat på Alliansen kan inte klaga på detta eftersom man
valde dom till makten....
Att dom som röstat på Alliansen kan inte klaga på detta eftersom man
valde dom till makten....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert
Inte för att jag tror att du befinner dig med båda fötterna på jorden, och än mindre på detta forum - MEN!!
Det enda som detta urdumma förslag kommer att leda till är att samhället i slutändan kommer att ha ett ex antal fordon i trafiken som INTE har en enda försäkring, fordon som vid en olycka kommer att skapa än mer problem & svårigheter än vad vi har i dag - enligt dig!!
Nä du "kära" socialförsäkrings"expert", gräv i stället ett stort hål nog att rymma HELA den befintliga regeringen som vi har i dag lååååångt ut i ur skogen så kan jag LOVA att tillräckligt många kommer att hjälpa till att täcka över hålet när ni väl sitter i det!!
Mvh,
/Fürstenhoff.
Alltså, besinna er litegrann. Det är i-landsproblem vi snackar om här. Att ha råd att köra och äga hoj är en lyx, inte en jävla rättighet. Vissa som gnäller på högre avgifter på diverse saker äger fina bilar och motorcyklar. Då är det fan dags att börja prioritera. Är man hojentusiast och älskar att köra så sälj då din finbil som du sitter på eller ge fan i att blåsa en tusing på krogen varje helg osv. Jag får ut ca 800 spänn extra per månad sedan skattesänkningen och trots höjda avgifter på a-kassa och försäkring så går jag fortfarande plus. Inte mycket men dock. Blir så jävla trött på att det alltid ska gnällas över höjda avgifter men att man samtidigt får selektiv minnesförlust när det gäller hur mycket mer pengar man har fått extra i plånboken. Att staten ger med ena handen och tar med andra är fan ingen nyhet och det spelar ingen roll vilken regering det handlar om. Däremot skiljer det på vad dom sparar in på och vad dom delar ut på och den balansen verkar den nya regeringen än så länge klara av bättre än den gamla.

Alltså, besinna er litegrann. Det är i-landsproblem vi snackar om här. Att ha råd att köra och äga hoj är en lyx, inte en jävla rättighet. Vissa som gnäller på högre avgifter på diverse saker äger fina bilar och motorcyklar. Då är det fan dags att börja prioritera. Är man hojentusiast och älskar att köra så sälj då din finbil som du sitter på eller ge fan i att blåsa en tusing på krogen varje helg osv. Jag får ut ca 800 spänn extra per månad sedan skattesänkningen och trots höjda avgifter på a-kassa och försäkring så går jag fortfarande plus. Inte mycket men dock. Blir så jävla trött på att det alltid ska gnällas över höjda avgifter men att man samtidigt får selektiv minnesförlust när det gäller hur mycket mer pengar man har fått extra i plånboken. Att staten ger med ena handen och tar med andra är fan ingen nyhet och det spelar ingen roll vilken regering det handlar om. Däremot skiljer det på vad dom sparar in på och vad dom delar ut på och den balansen verkar den nya regeringen än så länge klara av bättre än den gamla.
Haha, visst får du detOm jag inte har en finbil att sälja och aldrig blåst en tusenlapp på krogen
(totalt räknat under 37 år)får jag gnälla då på att det blir dyrare?

Sverige börjar likna Norge. Skatter på allt och skyhöga avgifter. I Norge får folket t ex betala broar, vägar, tunnlar via vägtullar. Och det är inte billigt kan jag lova er. När jag tog mig in till oslo fick jag väl lägga runt 100 kr tur och retur i tullavgifter.
/M
Det bästa med allt är att det bara blir 4 år om ens det.. för denna regering och sedan tar det återigen 10 år att bygga upp allt som de lyckats förstöra.
Grattis Sverige, SMART!
Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert
Inte för att jag tror att du befinner dig med båda fötterna på jorden, och än mindre på detta forum - MEN!!
Det enda som detta urdumma förslag kommer att leda till är att samhället i slutändan kommer att ha ett ex antal fordon i trafiken som INTE har en enda försäkring, fordon som vid en olycka kommer att skapa än mer problem & svårigheter än vad vi har i dag - enligt dig!!
Nä du "kära" socialförsäkrings"expert", gräv i stället ett stort hål nog att rymma HELA den befintliga regeringen som vi har i dag lååååångt ut i ur skogen så kan jag LOVA att tillräckligt många kommer att hjälpa till att täcka över hålet när ni väl sitter i det!!
Mvh,
/Fürstenhoff.

Detta kan ju inte stämma. Tjänar cirka 27k per månad och har inte märkt av någon form av skattesänkning sedan moderaterna tog över makten (får ut lika mycket nu som då). A-kasse-höjningen gjorde att jag får betala 120kr mer per månad jämfört med innan. Men mina 1.4k / månad i MC-försäkring från 1.2 / månad innan är en höjning med 200kr. Det är dessa 32%.. Vill ju gärna se hur det ser ut när det blir 300% höjning. Tror fortfarande att jag inte får ett öre tillbaka på inkomstskatten då heller.
Alltså har jag gått:
+ = 0
- = 320kr
Nästa gång röstar jag rött.![]()
"...vissa farliga förare på farliga fordon"
Har du missat skatteavdraget? DU betalar ca 1000kr mindre i skatt per månad sedan nyår...
Jag skulle gissa att du ligger ca 600kr plus... Så är det bara det du röstar för så får du nog tänka en gång till innan du röstar rött nästa gång..
edit: lite info http://www.regeringen.se/sb/d/8648/a/75573
http://www.skatteverket.se/skatter/skattetabeller/jobbskatteavdrag.4.3d6c82f21107cfb119f8000669.html
Och sist men inte minst, hur många har egentligen lagt sin hobby på hyllan på grund av detta? 32% på trafikförsäkringen är ungefär ett bakdäck per år, inte så mycket att gnälla om.
in you as säger jag bara!
Saken är väl denna att 1 gång.. OK, 2 gånger.. nja.. men OK 3:e gången ?? hur länge skall dem kunna höja och göra det värre för folket utan man säger stopp ?
Visst jag får pröjsa 300 kr mer i månaden på en redan dyr försäkring.. kört 9 år prickfritt, anser att min premie skall bli billigare varje år inte bli dyrare ELLER ?
När får man tillbaka ngt i detta land ? Sverige har blivit så jävla lamt ingen vågar stå upp för sina åsikter, man skäller och klagar på allt men det händer liksom inte så mkt mer.. Det är som ngn annan skrev i en tråd vi Svenska folket som bestämmer inte regeringen, vill vi tillräckligt så kan vi sätta stopp för mkt.
Någon gång är det fanimej bra, man kan inte bara höja och godta allt här i livet.
32% japp men nästa år då ? året därpå då ? snart betalar vi 6000 kr / månaden för att ha en hoj och fortfarande sitter personer och säger att men det är bara bra bla bla bla... vi måste ha skatter, miljön bla bla bla
in you as säger jag bara!

Detta är just var flera av svenska folket gjorde.. VI FÅR 1000 kr MER I MÅNADEN.
Grattis att du är en av de ..... korkade som går på sådant.
Med alla nya avdrag och höjd A-Kassa, Fack, mm mm så är du MINUS ändå men detta förstod tydligen inte de som röstat på M... Säger M att vi får 100.000 mer i månaden så kan de som inte röstade på M ändå förstå att det blir nya utgifter vilket gör att man hamnar inte på plus.
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |