cubic
nothing beats cubic inches
16/42 vad jag vet!
Dock får man även med 15/40 drev vid nyköp...
16/38 eller 40 på min, fick med 15/42
Verkar ologiskt att ha 16/42 och få med 15/40, skulle liksom ta ut varandra...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
16/42 vad jag vet!
Dock får man även med 15/40 drev vid nyköp...
16/38 eller 40 på min, fick med 15/42
Verkar ologiskt att ha 16/42 och få med 15/40, skulle liksom ta ut varandra...
Har fått ett bra pris på ett Fp-system men har alltid funderat på Acra..
Finns det några mätningar med dessa system, skilljer det verkligen så mycket mellan systemen.
5 hk sägs det med Acra.
Ska jag satsa på ett Fp eller är Acra det ända alt???
Finishen bryr jag mig inte om vill bara åt mesta tänkbara effekt med
ett titansystem!
Vh Chriz![]()
Sen betalar man nog en del för själva märket när det gäller Akra.
Tack Cubic!
Tror du har rätt gällande pris och Acra.
Visst har dem grym finish men allt har sitt pris!
Chriz
Har fått ett bra pris på ett Fp-system men har alltid funderat på Acra..
Finns det några mätningar med dessa system, skilljer det verkligen så mycket mellan systemen.
5 hk sägs det med Acra.
Ska jag satsa på ett Fp eller är Acra det ända alt???
Finishen bryr jag mig inte om vill bara åt mesta tänkbara effekt med
ett titansystem!
Vh Chriz![]()
Jag undrar vad plasten till en 02a Kostar, dvs tank, fram o baksärm. lampkåpa fram kylarvingar etc..
vad kostar en svart sadel?
Sen behöver jag ev en ny ljuddämpare, vad kostar en orginal? Alt villken är den billigaste dämparen man kan få tag i som passar utan modd? Är inte intresserad av ngn effektökning, bara en finare ljuddämpare då min ser för jävlig ut..
Är det ngn som har svart plast, alt ngn snygg race kostym, ljuddämpare etc så pm:a omgående..
TJENA JOHAN!någon som provat att köra med annan offset på gaffelkronan? , om ja vilken offset har ni provat då? hur stor skillnad blir det?
Klart märkbar
lite märkbar
ingen skillnad
TJENA JOHAN!
Ja du har ju redan köpt en 13 krona så det är väl bara att testa![]()
Har du mindre offset kommer hojen att upplevas mera stabli än en hoj med mera offset. Den kommer även att vilja styra in mer i sväng och kännas mera neutral, vill du svänga mera så svänger du mera. Oavsätt i vilken nerläggningsvikel du vill ha hojen så kommer den att vilja stanna där tills du vill svänga mera eller mindre.
Kör du istället med mera offset 22 tex som jag förmodar att du har idag kommer du att tycka att hojen vill styra imot till en viss gräns, den blir liksom tungsturd in i sväng, när du kommer över det motsåndet efter mer nerläggningsvikel kommer kommer hojen att falla in i sväng.
Vad som är bäst är upp till varje föare. Jag gillar mindre offset kör med 13mm men jag vet att Iddon körde med 22mm men han vill damma ner hojen i sväng
För att du ska få det optimalt bör du ha en brantare gaffelvinkel till en krona med mindre offset. Antingen svetsar du om ramen, brantar gaffelvinkeln 0,8 grader eller så kan du förlänga bakdämparen med ca 4-5 mm från standard motardlängd. Standard 390mm. Du kan även påverka gaffelvinkeln med hjäp av att köra upp gaffeln i kronan. Eller så kan man göra allt som stoffy
Nu blir det mycket skrivet som vanligt (förlåt) men jag tror att fler av oss som inte är så snabba åker bättre med en 13 krona än orignal.
Tips från original. Förläng bakdämpren 5mm på kolvstången. till 395mm sätt på en 13 off set krona. Kör med 5mm uppstick från original motardlängd.
Vill du ha den bästa chimsningen skicka bakdämparen till Johan Eklöv i Karskoga. Är nog den ända i sverige som vet hur man får till en Husamotarddämpre riktigt bra.
Skaru sälja Husan?![]()
nej den har jag sålt men ktm:n ska säljas![]()
Vad skaru skaffa dej för nått?![]()
intresserad? skicka ett pm isåf![]()
Tycker min hojj låter lite "stenkross" aktigt i motorn.
04a som gått ca 40h, äre standard på husa lr?
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |