Highland på EICMA

Säljer jag XR'n och TLR'n så har jag ju nästan till en dirt-track då :hihi

Jaja, nästan ett år dit, så får väll vänta då. :)

Lite trådlyftande ...

Någon som sitter inne med ny info om DirtTrac'en?
Hur går det? E den på G.? När/om kommer den finnas på marknaden?

Lite trådlyftande ...

Senaste jag läste på deras hemsida så fick iaf jag uppfattningen om att all egen försäljning & tillverkning inte alls va aktuell i dagsläget. Jag fick uppfattningen om att dom mer siktar åt att bygga prototyphojar som andra kan få licensetillverka osv. Pressinfo finns på deras hemsida (sista fr. -06)

Lite trådlyftande ...

Snackade med Nesse när vi alla var i Tranås och just nu ligger väldigt mycket egen utveckling nere p.g.a. ekonomin. Kostar ofantliga summor att utveckla en hoj, farmför allt i verktyg.

Just nu håller dom på med ett uppdrag och utvecklar på beställning, för att få in kulor. Samtidigt jagas det spons/samarbeten m.m. för att kunna utveckla de egna produkterna. Tydligen får dom minst ett mail/samtal i veckan från folk som vill köpa skitbanemoppen. Trist då att inte kunna leverera.

Samma sak gäller stora 950'n, finns uppstädning att göra där med, framför allt i motorn. Nesse hade bara genom att välja bättre grejor plockat ut ytterligare ca 15-20 häst. Får hoppas att dom kan slänga en liten sudd pengar på den hojen också nu när marknaden i det segmentet tagit fart. Så dom får sälja nånting menar jag.

.

Jag mår bra idag, jag dricker inte:) Mkt bra fest, de snålade verkligen inte. Dirttracken såg riktigt fräck ut, hoppas de kan börja sälja den. vilken sektion/avdelning är du på? Jag e på automotive-motor/transmission-verification o analys. Har gjort lite motorsimuleringar åt highland.

Jag mår bra idag, jag dricker inte:) Mkt bra fest, de snålade verkligen inte. Dirttracken såg riktigt fräck ut, hoppas de kan börja sälja den. vilken sektion/avdelning är du på? Jag e på automotive-motor/transmission-verification o analys. Har gjort lite motorsimuleringar åt highland.

Modell och prototyper, har ju gjort Linds kolfiber på rejshojen med.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back