Ktm 625

Lite till!
 

Bifogat

  • på sidan 1.jpg
    på sidan 1.jpg
    126.1 KB · Visningar: 133
  • på sidan 2.jpg
    på sidan 2.jpg
    128.5 KB · Visningar: 139
  • på sidan 3.jpg
    på sidan 3.jpg
    141.1 KB · Visningar: 144
  • på sidan 4.jpg
    på sidan 4.jpg
    127.8 KB · Visningar: 126
  • snett bakåt!.jpg
    snett bakåt!.jpg
    132.2 KB · Visningar: 139
Å så lite till!
 

Bifogat

  • snett på sidan 2.jpg
    snett på sidan 2.jpg
    137.9 KB · Visningar: 126
  • under1.jpg
    under1.jpg
    98.2 KB · Visningar: 123
  • under 2.jpg
    under 2.jpg
    75 KB · Visningar: 120
  • utblås!.jpg
    utblås!.jpg
    81 KB · Visningar: 156
Ja du gnutten det där vart ju riktigt bra. :tummenupp Hur är ljudet och effekten om du jämför med dina wings?

Nu hann jag bara köra en snabbis igår, men ljudet är lite vassare förmodligen då jag inte har perforerat rör sista biten. Nja den går likvärdigt när jag körde med 32mm utblås med Wingsen jämfört med orig dämparna men 34mm utblås. Dock går det inte att jämföra med Wingsen när jag körde med 50mm på Wingsen som den gick bäst med men lät mest också.

Ljudet är som sagt lite högt då jag jag körde utan öronproppar så det blir nog någon moddning ang utblåset som slår sönder ljudet lite.
 
Last edited:
Halloj!

Jag köpte en hoj med slitet bakdäck, vad rekommenderas? Bara gatkörning blir det nog :)
 
Jag har en till fråga...

På höger sida av hojjen finns en motorkåpa (?) med ett fönster på. På kåpan står det LC4, vad är fönstret till för?

En liten rund grej...
 
Jag har en till fråga...

På höger sida av hojjen finns en motorkåpa (?) med ett fönster på. På kåpan står det LC4, vad är fönstret till för?

En liten rund grej...

Antagligen för att kolla olja?

Kan va ett sånt ÖD (övre dödläge) fönster har för mig att jag sett någonstans de detta finns på en LC4 men kommer inte ihåg vart.
 
Hur många kugg är det på framdrevet original på 625??

Tänkte köpa ett nytt me 1 kugg mindre på fredag.
 
2999953 Jag har en till fråga...

På höger sida av hojjen finns en motorkåpa (?) med ett fönster på. På kåpan står det LC4, vad är fönstret till för?

En liten rund grej...
Fönstret är för att kolla ÖD, sitter en prick i fönstret, när det kommer ett streck på andra sidan glaset så är det ÖD.

Fast det finns 2 lägen där bara ett är ÖD, så tänk på det.

3000341 Hur många kugg är det på framdrevet original på 625??

Tänkte köpa ett nytt me 1 kugg mindre på fredag.
17 har jag för mig.
 
Last edited:
Halloj!

Jag köpte en hoj med slitet bakdäck, vad rekommenderas? Bara gatkörning blir det nog :)


köp det billigaste på dackonline. Perelli Diablo 1095 tror jag det kostade med frakt fram till dörren. och så tjuter det roligt när man sladdar med det också:tummenupp
 
17 är original. Fega inte, gå ner två kugg direkt... 15 fram är skiten! :tummenupp

EDIT: Ja, jag kör med 15 fram ;)


Ja, det kanske man ska göra.....
Blir det stor skillnad?

Tycker du hojjen går bättre med 15 kugg än med original?
 
Last edited:
Ja, det kanske man ska göra.....
Blir det stor skillnad?

Tycker du hojjen går bättre med 15 kugg än med original?

Bättre och bättre. Det är en relativ fråga. Växlarna är rätt markant kortare, det är inga problem att rycka upp hojen på trean (kunde jag inte alls innan) och topphastigheten har sjunkit från ca 185 till ca 165. Men jag har definitivt roligare, hela tiden. :tummenupp
 
Fönstret är för att kolla ÖD, sitter en prick i fönstret, när det kommer ett streck på andra sidan glaset så är det ÖD.

Fast det finns 2 lägen där bara ett är ÖD, så tänk på det.


En dum följdfråga då...Vad är Övre dödläge & varför har man ett sånt?
 
En dum följdfråga då...Vad är Övre dödläge & varför har man ett sånt?

ÖD är när kolven står i topp just innan den vänder,då är också vippor,ventiler obelastade man skulle kunna kalla det utgångspunkten för en 4 taktare.

Man använder det också vid montering för att få allting tajmat emot varandra (kam,ventiler,kolv)

Motorn går i takter (dvs 4 takt i detta fallet) ÖD är så att säga början på dessa 4 takter.

0.ÖD (kolv i toppen ,just innan den vänder nedåt)

1.Insugtakten
Bensinblandingen sugs in i cylindern. (kolven på väg neråt)

2:kompressiontakt
Det trycks i hop och får sig en känga av tändstiftet.
(kolven har varit nere och vänt och på väg upp mot toppen)

3.Arbetstakten
Kraften ifrån explosionen skickar kolven nedåt,det är det som skapar en oouuili

(kolven har vänt nedåt)

4.utlopp
Den skickar ut skiten genom Acract.

(Kolven har vänt i nederläge och på väg uppåt ---> mot ÖD)
 
Last edited:
3001977 Haha, tjöper väl det bara för tjutandets skull då :tummenupp
Håller max 300 mil, jag tycker inte att det är värt det så jag köpte touringdäck denna gången.

Har haft 2st pirelli diablo, bra grepp men håller ju inte skitlänge som sagt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top