Ktm 625

Ok.....vad har du tänkt köra på för drevning då?
Blir det nån större skillnad genom att skruva på luftskruven?
?? sas-tjotahejset???? :confused:


Tänkte börja med en kugg mindre fram så slipper man krångla med kedjan osv testar mig fram vad som känns mest lämpligt för min körning.

nja lite pigare kanske ? tappade den första så jag köpte en såndär med huvud som man kan justera med händerna.. lite lättare att justera när man e ute och åker.

Gnutten har en bra tråd om Demontering av SAS på KTM http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114877&highlight=demontering
 
ok men hur vet jag om jag gjort de då?? svårt o kolla e inte allt för duktig på o skruva..
 
1500 kr tack är vad dem lär säga...




mm men frågan är ju vad som egentligen är olagligt. vart står det att den skall sitta längst bak på fordonet? står väll bara att den skall sitta väl synligt samt vara belyst. och min är både belyst och väl synligt efter upprensningen där bak:tummenupp


Ps: bilder kommer så fort det är klart:tuttar
 
Nu har jag lite frågor ang bakhjulsköra...=)

Har precis börjat köra motard & är som sagt nybörjare......men hur kör man lättast på bakhjulet me en 625.a??

Har testat lite, men jag tycker att det är svårt att få upp den på nån annan växel än 1.an? Kanske är fel på mej??
Men ska det inte gå att få upp den genom att bara gasa? Typ på 2.an & 3.an iallafall??

Hur gör ni?? Rycker ni upp den? Tips?
Kanske ska byta till ett mindre drev fram för att göra det enklare? Just nu är det originaldrevning.
 

Hur gör ni?? Rycker ni upp den? Tips?
Kanske ska byta till ett mindre drev fram för att göra det enklare? Just nu är det originaldrevning.
Du kan lätt gasa upp den på tvåan. Ligg i ca 45-55 och vrid på rullen tills du har lagom höjd bara. På trean kör du lite fortare än så och så behöver du rycka lite.

:tummenupp
 
Det är sjukt mycket teknik, börja lära dig ta upp den på tvåan, (kör tills du känner att draget börjar komma, släpp ev gasen lite så att framdämparn går ihop lite, sedan vrider du bara fullt, ev rycker till lite). På 3an är det mycket svårare, men an gör på samma sätt, fast med mer teknik..
 
Det är sjukt mycket teknik, börja lära dig ta upp den på tvåan, (kör tills du känner att draget börjar komma, släpp ev gasen lite så att framdämparn går ihop lite, sedan vrider du bara fullt, ev rycker till lite). På 3an är det mycket svårare, men an gör på samma sätt, fast med mer teknik..

Fasen...har varit ute & testat lite, men jag får inte ens framhjulet till att lyfta på 2.an :confused:
Vad gör jag för fel?? :va
 
flytta bak lite på sadeln, gasa upp den i 70 ungefär slå av och ge på igen runt 60 så stegrar den så fint så...

Jag skulle nästan vilja säga att 70 är för fort.

Testa att ligga i ca 50-60 på tvåan. släpp gasen --> vänta ca 1 sec så att gaffeln hinner fjädra tillbaka --> dra på fullt och dra styret mot dig.


Sitter du för långt fram eller lutar dig framåt så går det nog inte.
Kolla in min bild
 

Bifogat

  • DSC00282_111.JPG
    DSC00282_111.JPG
    98.5 KB · Visningar: 448
Ok, får ut & prova lite imorrn :D

Hur har ni dämparna fram inställda?
Tips på nån hyffsat bra allround inställning?

När jag kör i typ 120-140 på lite dåligare väg så tycker jag att styret har en liten tendens till att börja "vobbla" lite..... Vad ska jag ändra då?
 
Ok, får ut & prova lite imorrn :D

Hur har ni dämparna fram inställda?
Tips på nån hyffsat bra allround inställning?

När jag kör i typ 120-140 på lite dåligare väg så tycker jag att styret har en liten tendens till att börja "vobbla" lite..... Vad ska jag ändra då?



Kör inte så fort, är ju ändå inte specielt kul:tummenupp
 
Ommodding av bakskärm!

Nu är det klart, nästan i alla fall, skall bara på med diodblinkers också:tummenupp
 

Bifogat

  • bak1.jpg
    bak1.jpg
    88.6 KB · Visningar: 279
  • bak2.jpg
    bak2.jpg
    140.7 KB · Visningar: 299
Passade på att fixa till mina orig dämparna lite. Hade som sagt Wings tidigare men pga inköp av systemkamera så sålde jag dem och köpte ett par orig dämpare. Prisskillnaden är närmare 3000:- :D

Fick inte tag i perforerat rör för en rimlig peng så man fick åka och köpa en liten rörbit och sätta ihop med resterande. Kortade dämparna med 9cm och vikten hamnade på 1,8kg/st "Wingsen låg på 1,6kg/st och det va Titan" så lätta är de inte men men! Utblåset blev 34mm vilket får räcka, vi får se hur det låter då Wingsen med 32mm utblås lät behagligt!

Lägger upp lite bilder på det jag gjorde!

Återkommer men bild på när dem är monterad på hojen samt ljudet.

Detta kommer dock sitta på en -04 så det är lite av ett hemmabygge jämfört med bolt-on på -05/06.
 

Bifogat

  • Dämpare isärplockad!.jpg
    Dämpare isärplockad!.jpg
    121.3 KB · Visningar: 209
  • Finslipa utblåsen!.jpg
    Finslipa utblåsen!.jpg
    106.2 KB · Visningar: 183
  • Dämparen kortad mm.jpg
    Dämparen kortad mm.jpg
    88.8 KB · Visningar: 191
  • Färdig.jpg
    Färdig.jpg
    97.9 KB · Visningar: 146
Passade på att fixa till mina orig dämparna lite. Hade som sagt Wings tidigare men pga inköp av systemkamera så sålde jag dem och köpte ett par orig dämpare. Prisskillnaden är närmare 3000:- :D
.

vad får man betala för ett par orginaldämpare? Har spanat lite på ebay.de men tyskarna vill ogärna skicka sina Auspuff utanför gränserna ...
 
vad får man betala för ett par orginaldämpare? Har spanat lite på ebay.de men tyskarna vill ogärna skicka sina Auspuff utanför gränserna ...

Fick ge 1500:- inkl frakt

Nja det är lite lurigt men man får fråga snäll, dock så gick frakten på 30 Euro men fick dem så billigt! Vet ej hur många här i sverige som säljer sina så billigt?
 
Är det nån som gjort en liknande modifiering av ljuddämparen på 2004 års modell, dvs den böjda ljuddämparen?

/ Andreas
 
Är det nån som gjort en liknande modifiering av ljuddämparen på 2004 års modell, dvs den böjda ljuddämparen?

/ Andreas

Tror NisseNutz hade en SXC som var ordentligt rensad, tycker nästan på gränsen att det låter för mkt av att bara ta bort rörbiten inuti!
 
Så nu har jag moddat mina dubbel orig dämparen från en KTM LC4 2005.
Har skrivit en lite beskrivning ovan så nu tänkte jag lägga upp lite bilder. Obs detta är på en 625 -04!!! Visst skulle det se bättre ut att byta ut bakblinkersna
mot några små men har inte tid med det nu!

Här är en ljudfil på mina moddade dubbel orig dämpare!
http://www.youtube.com/watch?v=2H0mazsW_7o

Här är även länken när jag hade min Wings!
http://www.youtube.com/watch?v=PddJWWk-7MQ

Måste nog fixa nåt kors eller nåt för det låter lite på gränsen för mkt enligt min mening!
 

Bifogat

  • förgrening!.jpg
    förgrening!.jpg
    134.7 KB · Visningar: 186
  • förgrening1.jpg
    förgrening1.jpg
    127.1 KB · Visningar: 186
  • bult & mutter.jpg
    bult & mutter.jpg
    138.2 KB · Visningar: 168
  • fäste vid ramen!.jpg
    fäste vid ramen!.jpg
    93.3 KB · Visningar: 310
  • Helt på sidan.jpg
    Helt på sidan.jpg
    138.4 KB · Visningar: 310
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top