Ktm 660

Hejsan, tänkte bara höra med er om en sak!

Det är så, att även fast jag äger en 660 så händer det att man tar lite längre turer, och det som händer är ju att bakdelen blir lite smärtsam, så, då brukar jag resa mig upp istället för att stanna hela tiden, är jag säkert inte ensam om!

MEN, varje gång jag gär det är jag livrädd för att fotpinnarna ska gå av, hur mycket håller dom för? JAg får fantomensmärtor, och kan tänka mig att killar har värre sådana smärtor...

Så, finns det någon chans att dom verkligen går av?
 
Inte en chans att fotpinnarna skulle gå av. Sivida du inte väger 400 kg eller nåt då...
 
Hejsan, tänkte bara höra med er om en sak!

Det är så, att även fast jag äger en 660 så händer det att man tar lite längre turer, och det som händer är ju att bakdelen blir lite smärtsam, så, då brukar jag resa mig upp istället för att stanna hela tiden, är jag säkert inte ensam om!

MEN, varje gång jag gär det är jag livrädd för att fotpinnarna ska gå av, hur mycket håller dom för? JAg får fantomensmärtor, och kan tänka mig att killar har värre sådana smärtor...

Så, finns det någon chans att dom verkligen går av?

Du behöver inte vara orolig om du inte väger över 250kg:tummenupp
 
110 kg dallrar

:D He he, jag väger 105 kg och har en 660 -04.
Jag står upp ca 60 % av åktiden, både på grus och på asfalt.

Betänk att dom är byggda för att hoppa med åxå.
Om du väger t.ex 100 kg och dimper ner med en plattlandning från 3-4meter kan jag lova att du på fotpinnen väger iallafall 400 kg vid landnigen.
Tro mig...dom håller!

:yoparty

Bosse
 
Hejsan, tänkte bara höra med er om en sak!

Det är så, att även fast jag äger en 660 så händer det att man tar lite längre turer, och det som händer är ju att bakdelen blir lite smärtsam, så, då brukar jag resa mig upp istället för att stanna hela tiden, är jag säkert inte ensam om!

MEN, varje gång jag gär det är jag livrädd för att fotpinnarna ska gå av, hur mycket håller dom för? JAg får fantomensmärtor, och kan tänka mig att killar har värre sådana smärtor...

Så, finns det någon chans att dom verkligen går av?

Väääääääldigt lite risk. Skulle dock kopa styreshojar vilket hjalper mkt bade om man star eller sitter! 20-30mm är bra!
 
Gisses har tråden gått och dött?

Charge .... Clear! *Zzzaap!*

Jag har nu en fråga. Om man har gått omkull med hojen ganska rejält men inte ser några ytliga skador på motorn. Ska jag tänka/kolla upp någonting innan jag startar den igen?

Vill ju inte att motorn ska rasa när man väl ska dra igång den igen.
 
Gisses har tråden gått och dött?

Charge .... Clear! *Zzzaap!*

Jag har nu en fråga. Om man har gått omkull med hojen ganska rejält men inte ser några ytliga skador på motorn. Ska jag tänka/kolla upp någonting innan jag startar den igen?

Vill ju inte att motorn ska rasa när man väl ska dra igång den igen.

Mmmm :va varför skulle motorn ha skadats vid omkullkörning? Sitter allt som det ska och inget läcker så är det bara att starta.
 
Han bör nog kolla luften i bakdäcket......det blir ofta luftbubblor. Å det är inte bra.

Just jäklar glömde det! Måste nog byta ut all luft i mina grusdäck pga allt för mkt sladdande kan ha gjort att luften i däcket har blivit alldeles snurrig! :D
 
Det ser likadant ut på min moppe. Lite förskjutet i X-led :) Har inget glapp åt något håll.

Jag har inte lika illa som han som hade det helt ihoptryck, men däremot så är dom ju inte helt i linje, ska dom vara så? Är det någon som kan ta en ild på hur det SKA se ut, nu blir man ju nojjig!:huvet
 
Jag har inte lika illa som han som hade det helt ihoptryck, men däremot så är dom ju inte helt i linje, ska dom vara så? Är det någon som kan ta en ild på hur det SKA se ut, nu blir man ju nojjig!:huvet

Här är en bild på en 660-05
 

Bifogat

  • styrkrona.jpg
    styrkrona.jpg
    128 KB · Visningar: 116
Tick-tack

Justerade ventilerna nyligen och har kört en 15-20 mil sen dess. Tycker den börjat ticka mer om den nu. Är lite halvsenil på gamla dar och kommer inte ihåg om det var så innan :va Inget slammer utan lite fint tickande om man säger så :) Ska kolla ventilspelet igen om det ändrats något. Har det gjort det är det väl något som är på väg att ge sig antar jag :gnissla
 
Mmmm :va varför skulle motorn ha skadats vid omkullkörning? Sitter allt som det ska och inget läcker så är det bara att starta.

Bara undrade för precis efter vurpan startade jag den och prövade att köra en bit. Men den började blöddra lite efter ett tag så jag stängde av den direkt i rädsla av att något mer skulle pajja.

Bytte kylaren igår. Nu ska jag bara beställa locket till kopplingen som dekompen sitter på. Sen måste jag få tag i vänster kylarvinge.

Sen kan jag ut och tuta igen :)
 
Bara undrade för precis efter vurpan startade jag den och prövade att köra en bit. Men den började blöddra lite efter ett tag så jag stängde av den direkt i rädsla av att något mer skulle pajja.

Bluddra gjorde den antagligen för att det runnit in lite för mycket soppa i motorn, jag hade varit betydligt oroligare om den inte hade gått igång alls.
 
OJOjOJ..

:banana :banana Tjooooo...
Nu har jag varit ute i mitt garage med stampat jordgolv och tryckt dit 15/40 drevning på min 660 :yoparty

Nu kan man verkligen visa :arsele åt vägbanan bakom....fiiii faaaan vilken slangkung man blev på direkten:D

Roligare kan man fan inte ha med kläderna på, visserligen kan man inte åka fortare än 160 men hur ofta gör man det då?

Men nu har jag en fråga om detta.......varför har jag inte gjort detta tidigare?

MMmmmmm kan bara rekomendera till alla andra, slapp på köpet hostningarna vid lägre varvtal.
Bästa marchfarten nu är 110-115,vilket är ganska lagom :banana

BB
 
Hej!
Jag har tänkt köpa en motard snart och jag har bestämt mig för någon av KTM 625/640/660.
Det jag undrar är vad som skiljer dom åt. Jag har hört av vissa att 625 har mer krut än 640/660, men andra säger att 660 har mest effekt, och att 640 inte har samma "bus-potential".
Snälla räta ut några frågetecken åt mig?

Och nej, jag är inte nått moppefucko som bara vill ha effekt.
Tack på förhand.
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top