Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Etanol är jusst i dagsläget är bättre än ren bensin, därför borde man subventionera det bättre än bensin till det kommit upp en seriös efterträdare. Vad jag har läst blir e85 e70 under vintertid, dock vet jag inte hur dagens bilar startar på det. Men du parkerar väl och åker genom tullar utan att betala storebror massa onödiga pengar?
Höjda bensinpriser slår dock hårt mot dom låginkomsttagare som måste använda bilen en hel del. Subventioneringar på miljöbränslen, fler kampanjer för att öka miljömedvetandet och att på något sätt försöka skapa en prestige över att vara miljömedveten, tycker jag låter mycket vettigare.
2.jag skulle nog protestera en hel del,sedan kan man ju fundera lite på vad som är miljövänligt o inte.ta 3 likadana fordon samma motor storlek en etanol bensin o diesel vilken av dessa tre vinner dvs kommer längst jag slår vad om att dieseln vinner överlägset bensinaren god 2a o etanol en bra bit efter på 3e plats .vem säger att etanol avgaser är bättre än de andra (bensin diesel )de kommer ju dessutom mer avgaser från dessa motorer pga högre förbrukning
.vem säger att etanol avgaser är bättre än de andra (bensin diesel )de kommer ju dessutom mer avgaser från dessa motorer pga högre förbrukning
Koldioxidutsläppen ifrån biobränslen är bättre på det sättet att det redan är med i Jordens kretsloppsystem. De hade blivit samma mängd koldioxid vid naturlig nedbrytning också. Så man går +/-0 där. Olja m.m som legat långt ner i marken har inte varit med i kretsloppet på 50-100miljoner år.
Kanske OT, sorry
1) Miljöbränslen kommer aldrig, aldrig någonsin bli billigare än tex bensin. Tror ni staten kommer avsäga sig skatteintänkterna från bensin och diesel?
tror jag absolut inte de vill, men de är kravet från min sida innan man börjar handla bränsla som är mindre effektift per körd Km om de inte är mycke billigare än bensin, tänkte inte höjja mina kostnader för miljönskull, på så sätt skiter jag blankt i miljön.
Jag är med.
Min dröm är att vi kommer på ett bränsle där varje liten lokal bonde kan framställa det!
(och sälja svart till sina vänner och grannar)
Koldioxidutsläppen ifrån biobränslen är bättre på det sättet att det redan är med i Jordens kretsloppsystem. De hade blivit samma mängd koldioxid vid naturlig nedbrytning också. Så man går +/-0 där. Olja m.m som legat långt ner i marken har inte varit med i kretsloppet på 50-100miljoner år.
det där vill jag påstå är dravel (inget illa menat)
Du har i stort rätt cykelstyre.
Du har förstått principen...
enda som påverkar resonemanget är att du fortfarande har motorolja som förbränns med bränslet samt inblandning av 15% bensin. Bortsett från det har du helt rätt.
(Sedan har produktionen av etanol viss miljöpåverkan från transporter och traktorer osv som används men det finns motsvarande större problem med bensinframställningen. Framställning av diesel har dock något mindre miljöpåverkan än bensin.)
Jag är själv lärare och undervisar i miljöteknik och kemi.
Skulle du basera din uppsats på kommentarerna i denna tråd och lämna in till mig så skulle du garanterat få IG. Jag skulle nog dessutom allvarlig åsidosätta din källkritik.
Om du ger mig en tydlig avgränsad fråga så besvarar jag den gärna. Kommer att kolla tråden lite ett tag till.
![]()
har man flyt eller?Jag är själv lärare och undervisar i miljöteknik och kemi.
Skulle du basera din uppsats på kommentarerna i denna tråd och lämna in till mig så skulle du garanterat få IG. Jag skulle nog dessutom allvarlig åsidosätta din källkritik.
Det blev lixom inte mycket rätt i svaren här.
Glöm dessa kommentarer och basera din uppsats på kunskap och där kan jag rekomendera statens offentliga utredningar om miljö och vägtransporter. Sök på www.sou.se
alternativ botanisera lite här:
http://www.biofuelregion.se/biobransle/index.cfm?open=biobransle
http://www.snf.se/verksamhet/trafik/index.cfm
men som sagt SOU är bättre men du kanske lättare hänger med i mina länkar.
Om du ger mig en tydlig avgränsad fråga så besvarar jag den gärna. Kommer att kolla tråden lite ett tag till.
![]()
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|