Ktm 660

Väldigt viktigt för mgi att den är godkänd för mellanklassare. Annars hade jag kunnat ta en 640 eller nått sånt vill helst bara slippa strypa ner den. Innan när man inte jagade 660 så fanns de hur många som helst. Men verkar vara slut på dem nu :gnissla

Väldigt viktigt för mgi att den är godkänd för mellanklassare. Annars hade jag kunnat ta en 640 eller nått sånt vill helst bara slippa strypa ner den. Innan när man inte jagade 660 så fanns de hur många som helst. Men verkar vara slut på dem nu :gnissla

Samma sits som mig när jag letade hoj (been there, done that). Tyvärr så funkar inte min 660 -04 som mellanklassare mindre än att man stryper den ännu mer! Den har 24kw på pappret men väger för lite så kw/kg blir 0,18 istället för lagliga 0,16 :(

Dock skiter jag i det och hoppas på det bästa på uppkörningen nästa onsdag :hoppa

från -05 har jag för mig att 660'n är reggad med 21kw så den hamnar på rätt sida om kw/kg.

Om du gillar 640 behöver du inte oroa dig :fakta

Hej alla! Bytte olja och filter på min 660 nyligen, ser nu att den läcker olja vid påfyllningspluggen på ramen. Är det nån som vet vad det är för mått på kopparbrickan som sitter där?? Skulle ta bort den för att mäta men då rinner oljan ut. Har tittat i reservdelsböcker men hittar den inte där....Tacksam för svar
Det där är en sån där otäck plugg som man måste dra hårdare än vad som känns riktigt bra, och man kan dra riktigt ordentligt hårt utan att gängorna tar skada. Testa och dra en aaaaning till ska du se att det slutar läcka, behövs oftast skitlite.

.

Det där är en sån där otäck plugg som man måste dra hårdare än vad som känns riktigt bra, och man kan dra riktigt ordentligt hårt utan att gängorna tar skada. Testa och dra en aaaaning till ska du se att det slutar läcka, behövs oftast skitlite.

.

Va fasen, har aldrig haft problem med den pluggen! :va

.

Det ska man inte alls göra. Man ska byta ut kopparbrickan. Den deformationshärdar nämligen när man drar den första gången. Har man inte dragit den alltför hårt första gången går det KANSKE att återanvända den. Annars byt kopparbrickan eller glödga den gamla så slipper du helicoil.

Helvetes jävlar skit alltså, nu börjar det läcka olja ur toppen. Ser iaf ut som att det kommer därifrån fan 400 mil lite mer borde den palla :mad:

Gnutten jag har lite jobb åt dig :crash

Det ska man inte alls göra. Man ska byta ut kopparbrickan. Den deformationshärdar nämligen när man drar den första gången. Har man inte dragit den alltför hårt första gången går det KANSKE att återanvända den. Annars byt kopparbrickan eller glödga den gamla så slipper du helicoil.

Just precis det jag tänkte säga. Bara att glödga brickan med en tändare och låta svalna.

Helvetes jävlar skit alltså, nu börjar det läcka olja ur toppen. Ser iaf ut som att det kommer därifrån fan 400 mil lite mer borde den palla :mad:

Gnutten jag har lite jobb åt dig :crash

Nä du, är så jäkla trött på min egen ventilkåpa så jag står över! :)

Ok, hör vad du säger och viker mig.

Jag gjorde det på rekommendation från känd person på känd firma i Uppsala och det har funkat klockers för mig i 2,5 års tid. Iofs har jag ju bytt brickan några gånger ändå så....

.

vad kostar ny packning? jobbigt att fixa det själv eller?

Packning? Det sitter packningsmassa mellan toppen & ventilkåpan. He he skitroligt att ta bort NOT! Min läcker framför just där kamdrevet sitter så vette fan men tror knappast ventilkåpan har slagit sig!

Jo man kan fixa det själv men lite bök att ta bort allt, ventilerna kan jag fixa på din hoj men vetilkåpan får du fixa själv! :D

Nybes utan anmärkning :tummenupp Backspegeln kunde man ju lämnat hemma i kartongen, inget krav på det hos dem iallaf. Nu är pluggen borta igen så man slipper skämmas. Fy böveln vad den lät tråkigt och gick som en påse nötter :host

Packning? Det sitter packningsmassa mellan toppen & ventilkåpan. He he skitroligt att ta bort NOT! Min läcker framför just där kamdrevet sitter så vette fan men tror knappast ventilkåpan har slagit sig!

Jo man kan fixa det själv men lite bök att ta bort allt, ventilerna kan jag fixa på din hoj men vetilkåpan får du fixa själv! :D

precis där min läcker också(tror jag)... jävla skit

Är 640 reggade som mellanklassare från början????
Samma sits som mig när jag letade hoj (been there, done that). Tyvärr så funkar inte min 660 -04 som mellanklassare mindre än att man stryper den ännu mer! Den har 24kw på pappret men väger för lite så kw/kg blir 0,18 istället för lagliga 0,16 :(

Dock skiter jag i det och hoppas på det bästa på uppkörningen nästa onsdag :hoppa

från -05 har jag för mig att 660'n är reggad med 21kw så den hamnar på rätt sida om kw/kg.

Om du gillar 640 behöver du inte oroa dig :fakta

Ingen aning. Men en sak vet jag. Ett slipon till min 660 får vänta. Jag blev precis 3600kr fattigare påväg hem från plugget :huvet

He he bekänn nu vad du har ställt till med nu! :D

He he du kan köpa mitt slip-on i min annons så kan du pimpa den hur du vill.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon