Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Two Labrador Mixes kill Pomeranian and attack a pit bull. What's interesting is the difference ... Family Pets, Labrador and Dachshund attack elderly woman. .

Lucy Warren-Hill was playing in the garden beside her grandparents’s home when the brown Labrador. pounced on her, biting her face several times.

Nursey skrev:
Det HÄNDER att hundar ryker ihop..

Ryker ihop är väl en sak, men när det kommer en lösspringande hund från ingenstans och flyger på min lilla hund som i godan ro går och med nosen i backen, DET kallar iallafall inte jag normalt. Har varit med om det tre ggr och ingen av gångerna var det en sk. kamphund. Jag har haft tur, då Ronia bara en gång blev skadad (biten över huvudet) och inte blivit rädd för andra hundar för det konstigt nog, istället var det nog matte som blev skeptisk.

Om det är en sk. kamphund eller inte spelar kanske ingen större roll förutom att den sk. kamphunden GÖR
större skada. Men vilken större hund som helst som far på en liten hund, som inte ens sett den, kan ju inte ha alla bestick i lådan, och inte dess ägare heller som låter en sån hund gå lös.

Ryker ihop är väl en sak, men när det kommer en lösspringande hund från ingenstans och flyger på min lilla hund som i godan ro går och med nosen i backen, DET kallar iallafall inte jag normalt. Har varit med om det tre ggr och ingen av gångerna var det en sk. kamphund. Jag har haft tur, då Ronia bara en gång blev skadad (biten över huvudet) och inte blivit rädd för andra hundar för det konstigt nog, istället var det nog matte som blev skeptisk.
Om det är en sk. kamphund eller inte spelar kanske ingen större roll förutom att den sk. kamphunden GÖR
större skada. Men vilken större hund som helst som far på en liten hund, som inte ens sett den, kan ju inte ha alla bestick i lådan, och inte dess ägare heller som låter en sån hund gå lös.

IGEN vill jag påpeka att jag INTE påstått att det är normalt.

Jahop idag så var man ute och gick med hunden, och man får dagligen beröm av grannar som bor i området vilken fin hund man har.
Min granne som bor mitt imot (ca 85 år gammal) hade gjort ordning Lökfria kötbullar som hon kom över och bjöd albin på, sen satt vi och snacka i solen.
Väldigt skönt att även äldre människor ser vilken fin hund det här är.
Vi snackade om det här med kamhund, och även hon säger hur hennes väninnor skräms av dessa hundar, pga TEX aftonbladet.
Iaf så är det så jävla skönt att ha snälla grannar, det fick mej att må bra hela dagen, fast hojjen läcker ur packboxarna. :huvet
/mvh Jonas

Det är ju kanon. Din hund kanske är en av de 95% av kamphundarna som aldrig skulle göra en fluga förnär. Detta kan man dock aldrig veta. Idag skötte den sig alldeles uppenbarligen ;) Förmodligen för att han fattade att om han biter tanten över huvudet och ruskar om tills hon inte sprattlar längre så blir det inga köttbullar minsann.

Jag har aldrig påstått att de där hundarna skall vara dummare än andra hundar!

Jahop idag så var man ute och gick med hunden, och man får dagligen beröm av grannar som bor i området vilken fin hund man har.
Min granne som bor mitt imot (ca 85 år gammal) hade gjort ordning Lökfria kötbullar som hon kom över och bjöd albin på, sen satt vi och snacka i solen.
Väldigt skönt att även äldre människor ser vilken fin hund det här är.
Vi snackade om det här med kamhund, och även hon säger hur hennes väninnor skräms av dessa hundar, pga TEX aftonbladet.
Iaf så är det så jävla skönt att ha snälla grannar, det fick mej att må bra hela dagen, fast hojjen läcker ur packboxarna. :huvet
/mvh Jonas

Det är ju kanon. Din hund kanske är en av de 95% av kamphundarna som aldrig skulle göra en fluga förnär. Detta kan man dock aldrig veta. Idag skötte den sig alldeles uppenbarligen ;) Förmodligen för att han fattade att om han biter tanten över huvudet och ruskar om tills hon inte sprattlar längre så blir det inga köttbullar minsann.

Jag har aldrig påstått att de där hundarna skall vara dummare än andra hundar!

Nej det kanske du inte har men som du skrev i nått annat inlägg så "tror" du att det är något fel i huvudet på dom.
Men så är det verkligen inte, det är bara så att det är fel människor som får tag i dom här hundarna.
Och förövrigt så tänker inte en hund så som du skriver ovan.
Dom har hälsat många ggr innan det och han har inte bitigt henne i huvudet.

Hur bra pli jag än har på (min) hund så har jag han ej löst på dagen, "för" om det är en TIK som löper i närheten så kan det oväntade hända.
Det hände min syster då hon var ute med sin schäfer hane.
Men på natten när jag kommer från jobbet så tar jag en tur med honom utan koppel.
/mvh jonas

DUKTIG HUND!!!!

Jag måste bara säga det!
Jag respekterar din åsikt och din rädsla, men du börjar rota i fel ände av allt det här.
Om du inte tycker om denna ras så kan du iaf komma med ett verklighetstroget förslag.
Och som hundägare skulle jag skämmas att vara i din närvaro.
Att du inte förstår bättre när du har hund själv?
Vi hundägare har jag alltid förstått att vi stöttar varan och istället för att bannlysa! Ta till oss kunskap!
Du är säkert en jävlig bra kille, men på detta område är du faktiskt fel ute.
/mvh jonas

Och som hundägare skulle jag skämmas att vara i din närvaro.

Tror jag säkert :)
Nu blev det lite fel va? :D

Sure, du är säkert också en bra grabb, och jag tror du förstått vart jag vill komma. Ingen tänker ta din hund ifrån dig. Om nu du håller hunden kopplad och den sköter sig efter alla konstens regler så är det iaf inte DIN hund som bidrar till att ge kamhundarna dåligt rykte. Om han tuggar på lökfria köttbullar istället för på dvärgpudlar så är det alldeles förträffligt!:)

Tror jag säkert :)
Nu blev det lite fel va? :D

Sure, du är säkert också en bra grabb, och jag tror du förstått vart jag vill komma. Ingen tänker ta din hund ifrån dig. Om nu du håller hunden kopplad och den sköter sig efter alla konstens regler så är det iaf inte DIN hund som bidrar till att ge kamhundarna dåligt rykte. Om han tuggar på lökfria köttbullar istället för på dvärgpudlar så är det alldeles förträffligt!:)

Jo jag vet men det är det jag försöker föklara.
Vissa här inne drar alla hundar av den här rasen över samma kam.
Det gör folk i verkligheten också.
Tänk hur många fina hundar det kan bli bara rätt folk äger dem.
Det är bara väldigt tråkigt när folk drar alla dom här hundarna över samma kam.

Försoningsprat, vad gulligt.
Ska ni gosa också?

:mad:

Kom ska vi gosa lite, bara du och jag :pannkyss

Last edited:
Nepp. Jag skall lägga min energi på annat än den här tråden ikväll. DU får dock gärna elda på lite om du känner dig sysslolös :yoparty

Ska sova nu, och det är för mycket rundgång. Jag har nog tio gånger frågat vad skillnaden är mot att vem som helst knatar runt med Ak4 utan att få svar.

Börjar hålla med förespråkarna på en punkt i alla fall:
Det är nog ägarna det är fel på trots allt. :hihi

DET SKA INTE HÄNDA. PUNKT!

Tänk om den lilla hunden är ett litet barn?

Det är INTE normalt att en hund hoppar på och dödar en annan.
Jag har aldrig sett det förut, och säkerligen inte de flesta andra heller. Enligt Slappa så verkar det hända lite titt som tätt. Han uttrycker det som om jag är konstig som inte sett en sån normal företeelse.

Om nu dessa kamphundar har (oförtjänt???) dåligt rykte ska ägarna se till att ha EXTRA pli på dom. Även om de går lösa (vilket de inte heller skall göra) så ska de inte nacka andra hundar.

"Det händer". ROFL.

Kära du! Det är fullkomligt normalt att en hund hoppar på en annan hund både inom och utom den egna flocken (framför allt utomstående...). Det gör vargar med. Apor också... och människor!

Mer Animal Planet till Starstriker. :yoparty

Det här är ingen nyhet men det stod i tidningen ändå:
http://www.jnytt.se/Read__7096.aspx

Men kära du, det är INTE normalt att de har ihjäl varandra.
Läs vad jag skriver.

Kära du! Det är fullkomligt normalt att en hund hoppar på en annan hund både inom och utom den egna flocken (framför allt utomstående...). Det gör vargar med. Apor också... och människor!

Mer Animal Planet till Starstriker. :yoparty

Det här är ingen nyhet men det stod i tidningen ändå:
http://www.jnytt.se/Read__7096.aspx

Jämförelsen är fullständigt relevant, just därför förväntar jag mig inget bra svar.

Du har fått svar på din fråga av mig, men du har val att ignorera svaret eller mer rätt att inte acceptera det...

Vilken primär funktion/syfte har ett vapen?

//Jannis

Vilken primär funktion/syfte har ett vapen?

//Jannis

Vilken primär funktion/syfte fyller en kamphund?

- För Stoffe, är det utrett
- GSXRabuser svarade på detta i den andra tråden

Men vad fyller den för dig?
Samma som Stoffes eller vad?
Om du väljer att svara, svara då ärligt utan floskler är du hygglig.

Det där du svarade innan med gameness köper jag inte som en relevant karaktärsdrag för en hund i dagens samhälle (detta karaktärsdrag skulle då som är effektivt i kamp kan även vara suveränt ullegulledrag för då en hund för barnfamiljer t ex :gnissla )

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...