Motorcyklisterna skall bort från vägarna

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Läste det på Bikes sida, från en hearing på MC mässan, är det ett aprilskämt eller?

Gabriella Norén, moderat expert på socailförsäkringsfrågor och en av de drivande bakom idén motiverar det hela så här:

- Vi vill straffa förare av farliga fordon och tycker att motorcyklisterna skall bort från vägarna.

Läs hela artikeln på: http://www.bike.se/content/1591/

Ja herre jävlar :huvet
Det dog 56 pers av mc-olyckor förra året, varav 16(?) var singelolyckor. Hur många dog av alkohol? Tobak? Hiv? Hur många dog av lungcancer orsakad av den dåliga luften i tunnelbanan? Eller av skiten alla suvar häller ur sig? Eller av onyttig mat, mcdonalds å olw-chips? Förbjud det istället för något som över 300 000 människor brinner för och som förenar människor i alla åldrar och samhällsgrupper!

Ta bort alla bilister, lastbilar och allt annat som har hjul då också, annars är det minsann diskriminering!

Edit: ren jävla idioti från moderaterna, man önskar inte deras välmående precis...

Den mest intressanta frågan att få svar på är om hennes åsikter är förankrade i partiet eller om hon är en vanlig surkärring som är missunsam och avundsjuk på allt hon inte själv kan syssla med och nu tar chansen att yppa personliga åsikter som om de vore partiets.
Vill hon spara pengar så finns det mer att hämta inom ridsport, fotboll och ishockey ...

Man kunde tro att Maj-Britt Theorin vaknat igen :D

Jaja lär ju aldrig gå att förbjuda
Finns massa att förbjuda om man ska gå på sånt som vi kan skada oss på :)

Funnits sådanahär kärringar sedan länge, länge. Tycker någon kan berätta för henne att klimaterie tanter med suvar i storstäderna är dom som borde stoppas då de är en direkt trafikfara för allmänheten.

Funnits sådanahär kärringar sedan länge, länge. Tycker någon kan berätta för henne att klimaterie tanter med suvar i storstäderna är dom som borde stoppas då de är en direkt trafikfara för allmänheten.

Sådär blir dom i brist på rejält med kn...la. :rolleyes:
Fick hon ordentligt med bikerballe i sig ett par ggr i veckan så skulle hon fan inte ha tid att sitta å fundera på en massa skit å jävlas med folk om.:tummenupp

Ja herre jävlar :huvet
Det dog 56 pers av mc-olyckor förra året, varav 16(?) var singelolyckor. Hur många dog av alkohol? Tobak? Hiv? Hur många dog av lungcancer orsakad av den dåliga luften i tunnelbanan? Eller av skiten alla suvar häller ur sig? Eller av onyttig mat, mcdonalds å olw-chips? Förbjud det istället för något som över 300 000 människor brinner för och som förenar människor i alla åldrar och samhällsgrupper!

Kvinnan har la inte fått STOCK på länge:D

Enligt Anrell så är innebandy-skador de som kostar mest i sjukskrivningar och ridsporten har flest allvarliga olyckor.
Klart som f-n att det är trist att motorcyklister far illa, hur många är irrelevant för de som drabbats och deras anhöriga, men förbud är ju ett så tråkig sätt...

Jag Håller På Ett Förbud..det Enda Rätta.

Sen Träffas Vi Alla Hojåkare På Sergelstorg å Toksuper I Ett Helt år, Festar å Knullar. Det är Priset Vi Får Betala För Ett Mcförbud.

Den mest intressanta frågan att få svar på är om hennes åsikter är förankrade i partiet eller om hon är en vanlig surkärring som är missunsam och avundsjuk på allt hon inte själv kan syssla med och nu tar chansen att yppa personliga åsikter som om de vore partiets.
Vill hon spara pengar så finns det mer att hämta inom ridsport, fotboll och ishockey ...

Jag har mailat till partiet, Gabriella och Mikael (shit, idioten har samma namn som mig :rodnar :jisses ) följande

Hej

Jag har alltid röstat på moderaterna och ständigt skickat in bidrag för att
göra allt för att få en regering som arbetar för frihet, ansvar och möjlighet att själv styra sin ekonomi.

Efter att ha läst ett inlägg om utalande av Gabriella Norén (Moderat) och
Mikael Sundström (Moderat) om att "straffa förare av farliga fordon för att spara pengar" och att "motorcycklar ska bort" måste jag nu allvarligt överväga om Moderaterna är ett parti för mig.

Det visar ju sig tydligt att Moderaterna istället för vad jag trott (se ovan) är ett mycket inskränkt parti som verkar motarbeta frihet, eget ansvar, osv.

All statestik från vägverket visar ju snarare att MC kollektivet är dom som
lyckats bäst med sitt säkerhetsarbete.

Kurvorna jag bifogat är baserade på Vägverkets egen info men presenterat på
ett rättvist sätt och inte för att påvisa hur illa MC-folket eller bilfolket beter sig.

Följande påpekar jag bara som ett exempel på hur inskränkt uttalandet är
(jag hoppas verkligen att det är enskilda uttalanden från två mycket inskränkta moderater och inte står för partiets åsikt)

Om man ville minska mänskligt lidande och samhällets kostnader borde det inte vara bättre att förbjuda all användning av cigaretter och snus ? (Inte min åsikt, jag är för frihet att välja, bara som en jämförelse)

Det finns flera liknande saker som skulle både löna sig bättre och ge ökad moral än att titta på än just MC-kollektivet.

Riktigt upprör och bekymrad moderat (?)

Mikael Theorin (pers nummer)

Döda och svårt skadade 70-05.JPG

Döda och svårt skadade 70-05 normerat mot antal fordon.JPG

Få se om jag får ett svar

Haha, säger jag bara!
Hur ska dom lyckas få mig att lämna ifrån min mc?
Hur ska Mc-förbudet gå till?
Seriöst tror ni detta funkar verkligen?
Forsätter dom att höja premierna så kommer säker 20% av dom som innehar sälja sina cycklar.
Och säkerligen 80% köra oförsäkrat.
Då får vi se vad som händer.

Jag har mailat till partiet, Gabriella och Mikael (shit, idioten har samma namn som mig :rodnar :jisses ) följande

--- klippetiklipp ---

Få se om jag får ett svar

Skickade du direkt till dem eller till någon adress på kansliet? Det kanske skulle gå som öppet brev också till CityMetropunktSEblahblah? Min tanke är att om det gick direkt till dem så kan de ju mörka med det men om det kommer "den officiella vägen" så blir det svårare att gömma det. Eller så skickar man till deras departement och då blir det diariefört och därmed också en offentlig handling som man kan hänvisa till. DET går fan inte att mörka!

Skönt att se att någon (förutom "våra egna" tidningar) presenterar procentuella siffror. Hojåkarnas olycksantal minskar ju i förhållande till antalet påställda hojar. DET är något som sällan tas upp i nollvisionspropagandan!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show