Det tråkigaste som finns?

Vad är det tråkigaste du vet?

• Antal röstningar
    0
Jag älskar att tvätta..men inte i allmänna tvättstugor o man skall kunna hänga upp utomhus...soltorkad tvätt..aaaah..eller iallafall kunna ha en tvättställning utan att hela lägenhetens yta tas upp..suck :P

Du kan få låna min trägård och torkvinda också.

Kom bara ihåg att det är mina skjortor jag vill ha stärkta och mina kallingar jag vill ha extra mjukmedel till....

Jag kom på en annan sak som BORDE vara med på listan.

Att handla "hushållsgrejor".
Speciellt dammsugarpåsar, men även WC-anka och skurmedel.
Sånt suger getpung.

det är ett mysterium för mig hur det funkar med färger och grader. :crash

Det finns bara ljust och mörkt och allt mår bra i 60 grader.
Blir något förstört kastar man bort det och köper aldrig mer samma sak.

Last edited:

Det finns bara ljust och mörkt och allt mår bra i 60 grader.
Blir något förstört kastar man bort det och köper aldrig mer samma sak.

Tvätt enligt Darwin då alltså, det starkaste överlever! :rolleyes:

Jag vet nån annan som tvättar så fast 40 och 60 grader!

Tvätta. Springa till stugan 1 gång i timmen i 6 timmar och toppa det med bara torkrum. Alltså måste man planera och hänga allt rätt annars blir hela jävla lägenheten fylld med blöt tvätt.

Fast stiga upp tidigt är nog snäppet värre. Har inte bra morgon humör.

aaah jag diskar hellre en att byta sänglakan!!

Näe, bädda rent är ju klassisk "instant gratification", man renbäddar medans badvattnet spolas upp, sen badar man varmt, länge och när man har torkat sig på ett nytvättat badlakan kryper man ner i sängen och bara njuter...

Helt klart bland livets små glädjeämnen.

Att tvätta sänkläderna sen, DET är pest och pina, speciellt vintertid när man måste hänga dom inne... :huvet
Trappräcket funkar, men dom blir ju inte lika mjuka och fräscha som när dom har torkat ute.

Näe, bädda rent är ju klassisk "instant gratification", man renbäddar medans badvattnet spolas upp, sen badar man varmt, länge och när man har torkat sig på ett nytvättat badlakan kryper man ner i sängen och bara njuter...

Helt klart bland livets små glädjeämnen.

Att tvätta sänkläderna sen, DET är pest och pina, speciellt vintertid när man måste hänga dom inne... :huvet
Trappräcket funkar, men dom blir ju inte lika mjuka och fräscha som när dom har torkat ute.

Ja visst känns det bra när man lägger sig i en renbäddad säng, men att byta lakan osv gaaah nej!! det får någon annan göra:gnissla Jag diskar hellre helt klart!

Diska - pest och pina.
Tvätta - Stoppa in lite tyg i en maskin låt gå en timme, plocka ur och lägg in i två andra maskiner, gör annat i en timme till, lägg in tvätten i en påse och knalla upp till lägenheten. Enkelt och helt ok.
Nu kommer den tråkiga delen, fixa till så att allt ligger vikt, fint och prydligt. Jag suger på det, tar jag en t-shirt från tvättkorgen och en från byrån som jag "vikt" och jämför så är det enda som skiljer dom åt lukten. Tur att min hushålls-assistent är bättre på det än mig :)

Jag röstadepå tvätta, trots att jag har egen tvättstuga, först ska det samlas ihop och sorteras, sedan ska maskinen matas, plckas ur, hängas,plockas ner, vikas, stoppas bort...SKITEN BLIR ALDRIG KLAR !!!

PRECIS så tycker jag med. Det tar aldrig slut. Och är tvättkorgshelvetet tomt för en gångs skull, ja då står det inte på förrän skiten är full igen och man får börja om. Sortera, mata, tvätta, hänga, plocka ner, stryka, vika, lägga i lådor eller hänga upp i klädkammaren.

Nää fan man skulle gå naken så slapp man eländet. Å andra sidan skulle man nog bli rätt så förkyld som det ser ut nu. :näsblod

Nää fan man skulle gå naken så slapp man eländet. Å andra sidan skulle man nog bli rätt så förkyld som det ser ut nu. :näsblod

Jag tror nog kollegorna kan skramla till ett paket Echinagard om det är förkylningsrisken det hänger på. :)

Do it do it do it.

Märkligt, av ungefär 160 röstande så tycker ingen att det tråkigaste alternativet är att putsa skor?
Jag ser fyra olika alternativ:
  • Alla som kör sporthoj har oputsade skor (relativt troligt)
  • Ingen som kör sporthoj har skor som putsas (ganska otroligt)
  • Alla som kör sporthoj lämnar in sina skor för puts (synnerligen otroligt)
  • Alla som kör sporthoj tycker skoputs är kul (fullständigt omöjligt)

Slutsats:
Putsa skorna för helvete! :mad: Med putsade skor kan man skita i att raka sig t.ex, ens image står sig med en tvådagarsstubb till och med. :mattias

Fy fan, jag fick in en dubbel idag:
Strykning och tvätt
Som bonus:
1tim storhandling i dunjackan. :machinegu

vad är ni för slags människor? Hur kan diska, stryka och tvätta vara värre än att byta till vinterdäck? Iofs så kanske det bara är folk som aldrig varit tvungen att göra det som har röstat. Man blir svettig, smutsig och det går alltid åt helvete på nått sätt, nån bult som sitter fast eller som man råkar dra gängpaj osv. En sak jag aldrig mer ska göra är att byta från vinterdäck på originalfälg till sommardäck på mi16 fälgar på en peugeot205 så man måste ha spacerbrickor. Jag tror aldrig jag varit så arg och less. Hade någon kommit in i garaget och gjort sig lustig över nånting så kan jag lova att den människan aldrig skulle kunnat gå eller tala någonsin igen.

vad är ni för slags människor? Hur kan diska, stryka och tvätta vara värre än att byta till vinterdäck? Iofs så kanske det bara är folk som aldrig varit tvungen att göra det som har röstat. Man blir svettig, smutsig och det går alltid åt helvete på nått sätt, nån bult som sitter fast eller som man råkar dra gängpaj osv. En sak jag aldrig mer ska göra är att byta från vinterdäck på originalfälg till sommardäck på mi16 fälgar på en peugeot205 så man måste ha spacerbrickor. Jag tror aldrig jag varit så arg och less. Hade någon kommit in i garaget och gjort sig lustig över nånting så kan jag lova att den människan aldrig skulle kunnat gå eller tala någonsin igen.
Precis, man kan omöjligt ha bytt till vinterdäck om man anser att diska, stryka och tvätta är det tråkigaste som finns. :fakta

Är ni helt förtappade eller?
Byta hjul på bilen är långt ifrån det tråkigaste man kan göra!

Lossa samtliga hjul när bilen står på backen, pumpa upp varje hjul med domkraft, gänga av muttrarna/skruvarna, ta bort hjulet sät på det nya och gör tvärtom!

Och om du drar gängpaj på hjulbultarna måste du ta bort din 5 meters förlängare till spärrskaftet och ha lite känsla ffs!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg