Blodpudding - Mmm eller Blää?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Vilket är det?

• Antal röstningar
    0
2719912 Under tide jag lagar puddingen så kan jag aldrig hålla mig utan att äta lite"rå"/icke stekt blodpudding också. Mums det med :)
Har du vägarna förbi skåne nån gång så kan du svänga inom mitt jobb så ska jag fixa en 20 liters-dunk med grisblod till dig som du kan dricka.

Jag trodde blodpudding var sånt folk åt tillsammans med pulvermjölk i ett skyddsrum under krigstider. Fruktansvärt dåligt är det iaf.

Blodpudding är mums!

Dock inte med lingonsylt utan med vilken annan söt sylt som helst.

Nån som kommer ihåg min tråd om hur man skulle skiva blodpuddning för att sliaa den skulle fastna på knivens egg? :D

Rå blodpudding är gott. Den sista skivan får aldrig plats i stekpannan :rolleyes: så den måste man ju äta upp rå :)

Gott, billigt, lätt! :yoparty

Har ätit med bacon och lingonsylt förut, men tjejen fick mig att byta till bacon och jordgubbssylt. Det var faktiskt riktigt gott med jordgubbssylt :tummenupp

Så sjukt gott är de! Fasst i skolan är de i princip bara jag som äter det:D folk verkar inte gilla de pga namnet elr liknande:P

Dom på jobbet kollar konstigt på mej när jag skivar upp en halv längd och mikrar den. Sen kollar dom ännu mer konstigt på mej när jag käkar det utan nånting till förutom vatten att dricka. Men varför ska man tillaga på ett ohälsosamt sätt och varför ska man äta med en massa sockerkladd när det smakar så bra ensamt?

Vad kan men säga..Billigt,lättlagat och om man sen lyxar till de vid avlönings dax med lingon sylt och fläsk el bacon så kann man njuta en riktigt god lunch.
Ja förstår inte varför radhus biff och min andra favorit Norrlands Pölsa har ett så dåligt rykte..

Ska det vara blodpudding så ska den vara så välstekt så den är alldeles kolsvart och sedan ska den serveras med hemkokt lingonsylt. :fakta

Men får jag välja så blir det att ta en sväng förbi den lokala pizzerian istället.

När vi ändå är inne i kroppen och rotar: vad anser ni om inälvsmat? Levergryta? Sauterad njure? Skivat och stekt hjärta? Ungsstekt tunga?

Personligen så undviker jag det. Kanske lite leverpastej, men inga andra inre organ i någon annan form.

Näe, det är FISK!
Fisk är sånt dom åt under kriget, när det inte fanns riktig mat...

Fisk tycker jag inte är så farligt faktiskt. Däremot slutade jag äta fiskpinnar när jag fick reda på att fisken tas upp i östersjön för att sen spendera några veckor jäsandes i solen på däck på väg till Kina för att packeteras av slavar, och sen skeppas tillbaka hit för att säljas i affärerna. Sjömännen pissar säkert på den också och skrattar hela vägen tillbaka till Sverige.

Last edited:
Blodpudding eller en begagnad mensbinda, same shit different name. Ni får gissa vad jag röstade.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti