Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ofta är de till för att förhindra värmespridning från backarna till oken.
Ofta är de till för att förhindra värmespridning från backarna till oken. Jag menar att de finns där av ett skäl och varför chansa på en sådan viktig punkt som bromsar.

Jag är inte säker, men tror att han menar de små fjädrande plåtbitarna som ska hindra beläggen att skramla runt inuti oken när man inte bromsar. De har vad jag kan se inget med värmespridningen att göra på något sätt...![]()
Jag är inte säker, men tror att han menar de små fjädrande plåtbitarna som ska hindra beläggen att skramla runt inuti oken när man inte bromsar. De har vad jag kan se inget med värmespridningen att göra på något sätt...![]()
Så kan det vara, dock inte på min hoj utan där är de till för värmespridningen då de är ventilerade vid kolvarna, dvs urtag ggr 3 för varje kolv. Nr 11 på bilden
Det där är helt klart "antiskrikplattorna".
JAG har svårt att tro att du skulle kunna mäta skillnaden i den överförda temperaturen till oken tack vare den försklassiga ventilationen på dessa plattor.
//Peter
som sagt det är inte antiskrik plattorna som ovan visar i sin bild. utan de som sitter bakom och lixom låser fast klossarna!
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |