Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det där är helt sant, jag köpte Pauls senaste "Chaos and creation in the Backyard" och blev golvad, den är helt överjävligt bra, faktiskt i nivå med Beatles. Jag ska helt klart utforska mer av den mannens soloplattor....
John Lennons två första efter splittringen är ju också riktigt bra "Plastic Ono Band" och "Mind Games" och George Harrisons "All things must pass" är ett mästerverk.....den ex Beatle soloplattan som sålt bäst faktiskt.
kan aldrig helhjärtat stötta ett band som har slått igenom på covers därför blir det stones (om inte dem också har det)
men båda banden suger älgpung!
kan aldrig helhjärtat stötta ett band som har slått igenom på covers därför blir det stones (om inte dem också har det)
Slog Beatlarna igenom med covers?
Ironiskt nog så var en av de revolutionerande aspekterna med Beatles att de var det första popbandet som verkligen satsade på eget material.....

så dem har skrivit alla sina hits själva
har för mig att de var ett coverband från början....
ädit: "twist and shout" har väl fortfarande inte dem skrivit?
Börjar du vackla i din övertygelse.2708215så dem har skrivit alla sina hits själva
har för mig att de var ett coverband från början....
ädit: "twist and shout" har väl fortfarande inte dem skrivit?
Börjar du vackla i din övertygelse.
Beatles innehöll ju två av pophistoriens absolut bästa låtskrivare...
Smaken är ju som baken men de slog igenom med sina egna låtar, som KrissKross skriver.2708231min övertygelse är att de är det största skitbandet genom tiderna
men har dem inte slått igenom på covers då?
Smaken är ju som baken men de slog igenom med sina egna låtar, som KrissKross skriver.
Den är nog inte deras mest kända låt....2708239och tur är väl det
men jag tror forfarande att "twist and shout" är en cover, det är väl en av deras kändaste eller?
och tur är väl det
men jag tror forfarande att "twist and shout" är en cover, det är väl en av deras kändaste eller?
Ja det är en cover och ingen har väl påstått något annat?
Visst är det skilda världar men för varje låt du radar upp här så kan man skriva två Beatleslåtar som är lika bra.2711669Fantastiskt att det är så jämt, jag trodde stones skulle leda med minst 4 mot 3. Jag har så sjukt svårt att se vad beatles kan ställa upp mot sympathy for the devil, gimme shelter, loving cup, street fighting man, jumping jack flash, under my thumb, wild horses, paint it black, satisfaction, brown sugar, happy, tumbling dice, osv osv osv.
Stones och beatles borde sluta jämföras tror jag för det är så skilda stilar.
Vad skulle man jämföra Elvis med? För det flesta andra band och artister finns det alltid nån konkurent, men för Elvis fanns det väl knappt nån som kan/kunde konkurera med honom på riktigt?
Varför fick vi ingen rolig Elvis-poll igår när han skulle fyllt 72?![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |