The Beatles vs Rolling Stones

Vilka är bäst?

• Antal röstningar
    0
Fantastiskt att det är så jämt, jag trodde stones skulle leda med minst 4 mot 3. Jag har så sjukt svårt att se vad beatles kan ställa upp mot sympathy for the devil, gimme shelter, loving cup, street fighting man, jumping jack flash, under my thumb, wild horses, paint it black, satisfaction, brown sugar, happy, tumbling dice, osv osv osv.

Stones och beatles borde sluta jämföras tror jag för det är så skilda stilar.

Strawberry Fields? A Day in the Life? Penny Lane? While My Guitar Gently Weeps? Happiness is a Warm Gun? Here Comes the Sun? Let it Be? Eleanor Rigby?

The Beatles må på flera sätt vara överskattade men när de är som bäst kan ingenting rubba dem, alla kategorier, det erkänner till och med ett inbitet Deep Purple-fan som jag. Det är ren genialitet...Stones var mer ett jäkligt bra rockband när de var som bäst, men dem finns det fler utav.

Of course The Beatles,, en goding som tex "Day Tripper" är inte ätt att slå

Strawberry Fields? A Day in the Life? Penny Lane? While My Guitar Gently Weeps? Happiness is a Warm Gun? Here Comes the Sun? Let it Be? Eleanor Rigby?

Jag tycker det är jävligt synd att jag inte förstår beatles. Jag tycker inte det är dåligt, det kan till och med vara riktigt bra men det är absolut ingenting som jag skulle få för mig att slå på och lyssna på. Jag förstår helt klart att när beatles kom så var dom sjukt bra men jag tycker inte dom har hållt i längden, inte som stones.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg