Yoshimura GSX1230R Projekt

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vad var det för utgångspris på hojen?
Är det fysiskt omöjligt att hitta en fungerade gsx1000/gsx1100 för 10k?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag får bilder av skrik framför mig. 19 sek in.
[YOUTUBE-ID]yIutgtzwhAc[/YOUTUBE-ID]

Ja, i alla fall när jag öppnade lådan. Jävlar vilket arbete, och snyggt var det!

Vad var det för utgångspris på hojen?
Är det fysiskt omöjligt att hitta en fungerade gsx1000/gsx1100 för 10k?

Jag betalade 14500kr för den. Med tanke på hur många mil den gått, antalet ägare och skicket så var det egentligen en rätt dålig affär, men såhär i efterhand har det inte spelat någon roll då inte en del på hojen är original längre.

Visst går det att hitta en gammal GS eller GSX för under 10000kr. Låg en jäkligt fin GS1000 ute på blocket i höstas för kring 10000kr som jag mer än gärna hade köpt. GSX:ar ligger väl i regel aningen högre i kurs så ska du ha en i gott skick så är det kring 10-15000kr. Ska du ha en för under 10k får du räkna med en del fix (rengöra förgasare, nya stift, tändspolar, filter, olja, däck, osv.).

Bilder kommer strax, ska bara ut i garaget och fota. Fy fan vad porrig den var! :tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Sådär ja, då var jag klar. Var ju tvungen att provmontera avgaset och kolla att det passade. :)

DSC_0005-39.jpg


Mumma!

DSC_0008-33.jpg


DSC_0010-24.jpg


Till och med lite portat inne i förbränningsrummet. :)

DSC_0011-33.jpg


Sen ser man även tydligt dom omfrästa sätena

DSC_0018-14.jpg


DSC_0022-10.jpg


Redigt portat på avgassidan också. Är väl ungefär lika stort som insuget var tidigare. :tummenupp

DSC_0030-5.jpg


DSC_0020-9.jpg


DSC_0032-3.jpg


Sen var det väl bara avgaset. Ser riktigt tjusigt ut tycker jag. :)

DSC_0044-3.jpg


Lite tight under oljetråget, har eventuellt en lösning på det däremot...

DSC_0045-1.jpg


Det var allt för stunden!
 
Last edited:

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Kollat igenom HELA tråden, finns knappt ord utan enbart smile's för hur grymt detta projekt är!

Inte nog med att de är proffsigt, men riktigt PHETT och proffsigt utfört.

Kommer följa projektet med nöje!

Keep up the good work! :yoparty
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Räjsigt värre,,snygga rör också:tummenupp

Jao, bara hoppas det kommer leverera nånstans kring det jag förväntar mig. :tummenupp

Kollat igenom HELA tråden, finns knappt ord utan enbart smile's för hur grymt detta projekt är!

Inte nog med att de är proffsigt, men riktigt PHETT och proffsigt utfört.

Kommer följa projektet med nöje!

Keep up the good work! :yoparty

Tackar och bockar! :)

Plana bort kylflänsarna på tråget

Det gör man alltid på dragracerhojarna

Ja, alternativet är ett lågprofils-tråg som en kille i England gör. Då följer det även med en liten spacerplatta och en annan utformad oljepickup som suger lite bättre och lite djupare ner i tråget. Men det blir ju avsevärt mycket billigare att göra jobbet själv. :)

Men ja, det blir förmodligen att fräsa av lite kylflänsar. Mig veterligen kyler dom ändå inte så jättemycket. :död
 

Hansolof

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Ed
Hoj
2000 Yamaha xjr 1300
Finns här...

Vad var det för utgångspris på hojen?
Är det fysiskt omöjligt att hitta en fungerade gsx1000/gsx1100 för 10k?

Jag har en 1982 gs1100E, 10000mil, 10000kr, svart med helkåpa, kan det vara något? (med risk för att skriva på fel ställe)
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Blev helt plötsligt vår i luften med +2 grader så då tog vi tillfället i akt och stökade lite i garaget. Ventilkoll och sånt ska göras på farsgubbens hoj så vi var tvungen att flytta om lite.

Knuffade ut hojen för att kunna betrakta den i lite mer naturligt ljus och från håll (svårt att se helheten två meter ifrån). Måste säga att det ser riktigt bra ut. :)

DSC_0006-38.jpg


DSC_0003-56.jpg


Men vintern dröjer sig nog kvar ett tag än...

DSC_0007-42.jpg


:död

I afton blir det att stoppa toppen i stora tvättmaskinen för att sedan dra in lite helicoils för pinnbultarna till avgassystemet. Tänkte passa på att göra det nu när man har den lös. Några gängor är rätt dåliga.

Senare i veckan är det tänkt att vi ska lägga på ett kol för att få klart alla småsaker (kåpstag, tanklock, osv.) så jag kan börja knåpa med elsystemet.
 

Phillip

Guest
Jag hoppas du behåller nuvarande pälssadel. Kommer bli grymt snyggt med fladdrande päls när du kommer genom kurvorna :D.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Såg inte frontkåpan först och trodde du hade satsat på fighter helt plötsligt och skippat kåpstag och allt, men den gömde sig bara i snön i bakgrunden.
Ska bli så intressant att se helheten sen med hela avgaset och utan renen på sadeln ;)
 

2taktarn

Medlem
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Piteå
Hoj
Suzuki GS
börjar det närma sig med elsystemet? hojta till när du lagt in elsystemet och kopplat ihop det som går så kollar vi på det, hade en clymerbok med färgschema om man är hjälpt av den.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
börjar det närma sig med elsystemet? hojta till när du lagt in elsystemet och kopplat ihop det som går så kollar vi på det, hade en clymerbok med färgschema om man är hjälpt av den.

Ja, det börjar väl närma sig något så när.

Skulle du ha tid i helgen eller nån eftermiddag här i veckan eller har du andra planer?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top