Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ett pop-up lock från Tolle kanske?
Jag kommer att använda ett sådant på en katanaprojekt så småningom, tycker dom är fräna.

http://www.tolle.se/shop_kategori.php?kate=109
http://www.tolle.se/shop_item.php?prod_id=158&ftg_id=21

Rätt fränt men det känns mer åt customhållet på nåt sätt. :)

Sen har jag blivit inspirerad av alla här på forumet med en massa fyndiga signum / namn, t.ex. SpoonValley Racing (Skedala), så här är nu mitt svar som jag kladdade ihop i paint.

Jag bor på Laxstigen så why not?

SolomonLaneRacing.jpg


Blir dock att anlita nån händigare herre för att få en riktig logotyp av det hela och skära ut lite dekaler. :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men det bör nog vara Salmon då (Lax)
Salomon (Solomon på engelska) var ju den bibliske gubben, kung över Israel.
/J


Rätt fränt men det känns mer åt customhållet på nåt sätt. :)

Sen har jag blivit inspirerad av alla här på forumet med en massa fyndiga signum / namn, t.ex. SpoonValley Racing (Skedala), så här är nu mitt svar som jag kladdade ihop i paint.

Jag bor på Laxstigen så why not?

SolomonLaneRacing.jpg


Blir dock att anlita nån händigare herre för att få en riktig logotyp av det hela och skära ut lite dekaler. :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Där fanns det lite skojjiga saker. :)

Reviderade loggan lite...

salmonracing.jpg


På sidan av kåpan skulle vara ett ypperligt ställe att kladda på en sån där tror jag. :tummenupp

Tycker att du fått till en klassisk stil på loggan.
Känns från den tiden som hojen var ny men för det inte gammal utan just klassisk.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tycker att du fått till en klassisk stil på loggan.
Känns från den tiden som hojen var ny men för det inte gammal utan just klassisk.

Tackar! :)

Tanken var väl att hitta på något rent och snyggt (typ RSC Hondas gamla logga). Återstår bara att hitta nån som kan leka i Photoshop och få det konverterat till ett vettigt filformat samt att runda lite kanter på bokstäverna plus några andra finishing touches.

Blir det helt fel att sätta ner "Salmon Lane" i det röda från R:et?

Du tänke att sätta texten längst ner så att den slutar under "racing"?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ja, det där blir bättre, fast texten bör ha en annan färg än svart, isf, för att minska kontrasten. Kanske så här.

Och det som är svart nu i någon läcker grafitgrå färg. Sen är vi hemma!

Edit: Han som kirrade din ljuddämpare och mina skivor till mitt Z1 superbike bygge (som precis fått extra kraft iform av en inköpt z1000 -78) sladdade fram ett pop-up tanklock för 30 dållars extra. (ursäkta avsaknaden av kvalitet på bilden). Fästet tog jag från en skrotad och kass tank som jag helt sonika klippte ut och svetsa fast där det gamla fästet satt. Sen har jag nog insett att tanken bör lämnas in för att svetsas av någon som faktiskt bemästrar det... Vilket jag insåg efter att jag "helsvetsat" allt. (någon som är sugen att rätta till mina klantigheter?)
 

Bifogat

  • PICT0793.jpg
    PICT0793.jpg
    147.5 KB · Visningar: 146
  • DSC00259.jpg
    DSC00259.jpg
    253.2 KB · Visningar: 223
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Då är jag med på noterna! Definitivt en tänkbar variant, min kreativitet begränsades av MS Paint dessvärre. :)

Idag blir det nog inte mycket gjort på hojfronten. Har legat fram tills nu och offrat mina magsyror till porslinsguden. Är lite tråkigt att dagen efter inte är fullt lika rolig som kvällen före...

Ska se hur pass skickad jag är i eftermiddag och om gubben är sugen att åka och svetsa kåpstaget.

Sen var Micke förbi en sväng idag och då kom vi in på elsystemet. Vi kom överens om att vi skulle lösa det där tillsammans på nåt sätt. Han har pillat mer i dom här elsystemen än jag, sen hade han vettigare kopplingscheman.
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Då är jag med på noterna! Definitivt en tänkbar variant, min kreativitet begränsades av MS Paint dessvärre. :)

Sen var Micke förbi en sväng idag och då kom vi in på elsystemet. Vi kom överens om att vi skulle lösa det där tillsammans på nåt sätt. Han har pillat mer i dom här elsystemen än jag, sen hade han vettigare kopplingscheman.

Jag gjorde ändringen i MS Paint :)

Jag höll på med mitt elsystem hela kvällen i går, kom då att tänka på att du nämnt att du skulle beställa ett elsystem från nån lirare i England. Det måste vara ganska knepigt att göra ett elsystem till ett specialbygge på distans. Man måste ju veta vilka komponenter som ingår i elsystemet, var dom är placerade mm.
Jag köpte ett par Suzuki kabelstammar från skroten som jag skalade och började sen koppla. Jag gjorde så för att jag vill ha samma färger på kablarna som det är i Katanans orginal härva. Tycker det blir enklast så :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag gjorde ändringen i MS Paint :)

Jag höll på med mitt elsystem hela kvällen i går, kom då att tänka på att du nämnt att du skulle beställa ett elsystem från nån lirare i England. Det måste vara ganska knepigt att göra ett elsystem till ett specialbygge på distans. Man måste ju veta vilka komponenter som ingår i elsystemet, var dom är placerade mm.
Jag köpte ett par Suzuki kabelstammar från skroten som jag skalade och började sen koppla. Jag gjorde så för att jag vill ha samma färger på kablarna som det är i Katanans orginal härva. Tycker det blir enklast så :)

Då har du några hemliga trix med andra ord. :D

Tanken vad ju att från början få ett helt nytt elsystem. Han är riktigt duktig på att bygga efter instruktioner men visst innebär det ju vissa problem att få ett specialbyggt elsystem byggt på distans.

Vad var det för skrot du köpte kabelstammarna ifrån och hur mycket betalade du?
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Vad var det för skrot du köpte kabelstammarna ifrån och hur mycket betalade du?

Hojbiten, dom har alltid varit bra. Har handlat av dom i närmare 15 år tror jag. Hjälp vad tiden går :confused:
Kommer inte ihåg, ett par hundringar tror jag.

Ska köpa några vattentäta kontaktstycken och någon typ av kabelstrumpa i veckan sedan åker kabelskotänger, krympslang å lödpenna fram. Ska bli skönt att få detta klart :)

Hör av dig om du behöver hjälp. Kan jag så hjälper jag till.
Troligtvis på distans dock ;)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hojbiten, dom har alltid varit bra. Har handlat av dom i närmare 15 år tror jag. Hjälp vad tiden går :confused:
Kommer inte ihåg, ett par hundringar tror jag.

Ska köpa några vattentäta kontaktstycken och någon typ av kabelstrumpa i veckan sedan åker kabelskotänger, krympslang å lödpenna fram. Ska bli skönt att få detta klart :)

Hör av dig om du behöver hjälp. Kan jag så hjälper jag till.
Troligtvis på distans dock ;)

OK! Kan ju kanske vara värt att undersöka om man behöver en back-up härva. :)

Om det är något jag kommer behöva lite hjälp med så blir det väl då jag ska tajmag in kammarna. Lär väl skriva i GSX-tråden om det blir några frågetecken men jag tror det ska gå bra nu efter att jag sett hur man gör.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top