Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
dumpa han hojen å ni fick inte fatt i han eller vad... fattar inget :va:gnissla

Jag var inte på plats så har inte koll på händelseförloppet. Däremot fick jag den ärofyllda uppgiften att köra hem hojen. Våldtagen, gaffelsned, sprucken, kajk och allmän trafikfara.. Nu är det la upp till försäkringsbolaget.. Jag lämnar över bollen till Orange och Vael som tog fanskapet på bar gärning.

Känner jag Vael rätt (efter alla år) så ska aset var glad att han lever iaf..
 
Last edited:

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Ok det här är vad som hände ur mina ögon.
Jag och Orange skulle iväg och fota (trevlig fotostund med Underworld även om jag var lite seg i början hehe)...

...ok, vi kom gåendes längst med nisse/centralen och så plötsligt såg orange något som såg ut som min hoj, han springer fram, jag fortsätter gåendes för jag vill inte dunka på en oskyldig kille. Får positivt id från Orange, rusar fram och sliter tag i hans jacka, vi börjar käfta och vi garanterar honom att det där är MIN JÄVLA hoj, han börjar säga att han köpt den i god tro av nån som heter Magnus vid marknlandsgatan (nån som känner nån?) och börjar dra sig bakåt. Jag har tyvärr en massa utrustning med mig och hojen står nu plötsligt här själv så Orange säger åt mig att stanna...

Han följer efter, jag väntar på polisen, han blir förföljd ända in till nordstan där han tillslut lyckas smita....

Visst är jag glad att hojen är hittat (den är inte körbar någonstans) men jag är fruktansvärt besviken att vi inte vet vem killen var/är och att han kom undan...

orkar inte skriva mer.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Aight, fortsättning då:
Efter att jag går från Vael så går jag o pratar med killen i höger öra, o snuten i andra örat. Jag frågar snuten om vi får hålla honom, och får till svar "Ehhhrrrmmm.... det kommer snart en bil". (NEJ, jag har INGEN aning om varför jag ens frågade det. Inget bra svar på det ALLS. ) så jag fortsätter gå bredvid honom. Frågar snuten igen, FÅR VI HÅLLA HONOM. Samma svar: "Errrrmmmm.... det kommer snart en bil". När jag frågar samma sak för tredje gången o fått samma svar har vi kommit fram till Pullman. På vägen dit har han även kläckt ur sig att "magnus" som han ska träffa är beväpnad.
Jag skulle vänta utanför pullman medans han gick in till magnus samt gör sig av med saker han inte vill ha på sig när snuten tar honom. Så jag ställer mig (tycker jag då) smart så jag ser båda ingångarna. Sju-åtta minuter senare kommer snuten. Då har han tydligen precis varit inne på toaletten, men är, såklart, puts väck.
Hojen är våldtagen o tjuven är fri. Precis som det brukar vara.
Jag förstår varför jag inte gick in på pullman, men som sagt,
jag grämer mig dels över att jag hindrade Vael från att slå sönder tjyven, och att vi inte bara höll kvar honom. Förstår inte riktigt hur det blev mitt problem att han hade saker på sig som inte snuten skulle få tag på. Men det är lätt att vara efterklok.
Nästa gång går jag på Vaels linje... :huvet
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Snyggt jobbat grabbar!

Synd på hojen, och jäkligt tråkigt att killen kom undan (dock inte alltid lätt att handla "rätt" i sådana där situationer).

Själv har vi lite funderingar kring inbrottet i min bil i förrgår... Det var då alltså inte en 740 som vi spanar efter, utan en 850, och helt plötsligt råkar vi stöta på en vinröd 850 med tonade rutor på Blocket och till salu i Partille, som legat uppe ett tag. Kolla här.

Dessutom står det "andreas" i annonsen, "Salem Pauls Rahim" när man kollar upp telefonnr. på Eniro, samt ett tredje namn när man kollar upp vem som äger bilen enligt bilregistret... Nu funderar vi på hur vi ska gå vidare. Det behöver ju absolut inte vara dessa som förgrep sig på min bil, men det är ju heller inte omöjligt. Alldeles för mycket som stämmer.

Man kanske borde ringa och se om bilen finns kvar, och isf. åka dit och kolla på den. Om det är säljaren som körde den gången vi såg den så skulle min kompis känna igen honom. Annars kan man ju kanske fråga om de inte råkar ha en GPS att slänga med i priset...
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Snyggt jobbat grabbar!

Synd på hojen, och jäkligt tråkigt att killen kom undan (dock inte alltid lätt att handla "rätt" i sådana där situationer).

Själv har vi lite funderingar kring inbrottet i min bil i förrgår... Det var då alltså inte en 740 som vi spanar efter, utan en 850, och helt plötsligt råkar vi stöta på en vinröd 850 med tonade rutor på Blocket och till salu i Partille, som legat uppe ett tag. Kolla här.

Dessutom står det "andreas" i annonsen, "Salem Pauls Rahim" när man kollar upp telefonnr. på Eniro, samt ett tredje namn när man kollar upp vem som äger bilen enligt bilregistret... Nu funderar vi på hur vi ska gå vidare. Det behöver ju absolut inte vara dessa som förgrep sig på min bil, men det är ju heller inte omöjligt. Alldeles för mycket som stämmer.

Man kanske borde ringa och se om bilen finns kvar, och isf. åka dit och kolla på den. Om det är säljaren som körde den gången vi såg den så skulle min kompis känna igen honom. Annars kan man ju kanske fråga om de inte råkar ha en GPS att slänga med i priset...

O kanske lite sjyssta nycklar?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
O kanske lite sjyssta nycklar?

Det skulle ju också vara trevligt jo...

För övrigt, visst hade du haft rätt att gripa killen i fråga?
Lagen om envarsgripande säger ju att man har rätt att gripa någon som är misstänkt för ett brott som har fängelse i straffskalan, vilket ju Tillgrepp av fortskaffningsmedel har.

Även om han nu hade köpt den av någon annan så är han ju fortfarande huvudmisstänkt vilket borde ge rätt.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Det skulle ju också vara trevligt jo...

För övrigt, visst hade du haft rätt att gripa killen i fråga?
Lagen om envarsgripande säger ju att man har rätt att gripa någon som är misstänkt för ett brott som har fängelse i straffskalan, vilket ju Tillgrepp av fortskaffningsmedel har.

Även om han nu hade köpt den av någon annan så är han ju fortfarande huvudmisstänkt vilket borde ge rätt.

Nej! du har inte rätt att gripa personen i detta fallet.
Personen i fråga kan vara en kompis till tjuven eller liknande.

På bar gärning eller flyende fot kan man göra envarsingripande.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Det skulle ju också vara trevligt jo...

För övrigt, visst hade du haft rätt att gripa killen i fråga?
Lagen om envarsgripande säger ju att man har rätt att gripa någon som är misstänkt för ett brott som har fängelse i straffskalan, vilket ju Tillgrepp av fortskaffningsmedel har.

Även om han nu hade köpt den av någon annan så är han ju fortfarande huvudmisstänkt vilket borde ge rätt.

Tänk på att inte ta pickisen till Partille om ni ska dit och titta på den ;)

Bestämmer ni er för att åka dit är det kanske bra att ha med sig ett litet backup-gäng nånstans i närheten ;)
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Nej! du har inte rätt att gripa personen i detta fallet.
Personen i fråga kan vara en kompis till tjuven eller liknande.

På bar gärning eller flyende fot kan man göra envarsingripande.

Jo, det var ju snuten inne på oxå, att EGENTLIGEN så ska man ju ta honom när han håller på o tar hojen. Men jag fattar fortfarande inte
varför vi inte bara höll honom. Man måste ju inte slå ihjäl honom, vi kunde ju hållt honom bara till snuten kom. Men. Som sagt. Det är lätt o vara efterklok.
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Jo, det var ju snuten inne på oxå, att EGENTLIGEN så ska man ju ta honom när han håller på o tar hojen. Men jag fattar fortfarande inte
varför vi inte bara höll honom. Man måste ju inte slå ihjäl honom, vi kunde ju hållt honom bara till snuten kom. Men. Som sagt. Det är lätt o vara efterklok.

Som sagt lätt att vara efterklok. Gott att hojjen är till rätta dock.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
hålla hade bankat skiten ur han å ringt polarna kört hem honom med ögonbindel till garaget sen hade han snackat asg
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Inte någon o gbg-området som har fästet till bromshandtag (fram) till 690 smc. Skulle ta 1 vecka för johansmc att få hem ett o vill ju köra till hegen:gnissla
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
hålla hade bankat skiten ur han å ringt polarna kört hem honom med ögonbindel till garaget sen hade han snackat asg

:D:yoparty:banana:tummenupp

Glöm nu inte och åka ner till falkenberg lördag/söndag för att heja fram alla götlaborgs retardpiloter till seger :Bugar
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Inte någon o gbg-området som har fästet till bromshandtag (fram) till 690 smc. Skulle ta 1 vecka för johansmc att få hem ett o vill ju köra till hegen:gnissla

Det skulle tagit dom 1 vecka att ta hem en o-ring för 20:- Jag har fixat det på annat håll, kanske ett tips. Sjukt dåligt att dom fan inte har något på lager!
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top